RSS

Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 18

28 Apr

En till supervecka när det kommer till boksläpp! Hela april har verkligen varit fartfylld i bokväg!

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Sätt mig i brand (Shatter Me #3) av Tahereh MafiSätt mig i brand av Tahereh Mafi Färgen på drömmar av Ruta SepetysFärgen på drömmar av Ruta Sepetys Den nya lärlingen (Spejarens lärling #12) av John FlanaganDen nya lärlingen av John Flanagan

Sätt mig i brand (Shatter Me #3) av Tahereh Mafi
Åhh! Äntligen! Äntligen!!!!! Har längtat fruktansvärt mycket efter att den här ska komma ut på svenska. Hoppas och hoppas på att den kommer att ramla in i brevlådan under veckan! Warner <3!

Färgen på drömmar av Ruta Sepetys
Har inte läst något av författaren tidigare men jag har hört en massa lovord om hennes böcker så jag är helt klart nyfiken. Gillar titeln också.

Den nya lärlingen (Spejarens lärling #12) av John Flanagan
Har bara läst tre delar ur den här serien och tyvärr inte fastnat. Kan tänka mig att framförallt yngre killar gillar den här serien.

The Taking (The Taking #1) av Kimberly DertingThe Taking av Kimberly Derting Scan (Scan #1) av S. E. Fine & Walter JuryScan av S. E. Fine & Walter Jury Sweet Reckoning (The Sweet Trilogy #3) av Wendy HigginsSweet Reckoning av Wendy Higgins

The Taking (The Taking #1) av Kimberly Derting
Jag har tidigare läst The Body Finder och The Pledge av författaren och man kan väl inte säga att jag blev så imponerad. Den här verkar dock väldigt spännande med en tjej som vaknar upp och upptäcker att fem år har gått sedan hennes senaste minne. Tillsammans med en kille/kärleksintresse ska de ta reda på vad det är som har hänt henne.

Scan (Scan #1) av S. E. Fine & Walter Jury
En thriller med aliens! Känns som det var längesen jag läste en rymd-bok och jag gillar omslaget. Den här har även fått helt okej betyg av förhandsläsarna så nyfiken är jag.

Sweet Reckoning (The Sweet Trilogy #3) av Wendy Higgins
Ojoj, kommer den tredje boken ut redan? Har bara läst första boken Sweet Evil och gillar den väldigt mycket. Ska absolut skaffa hem tvåan och trean också 🙂

In the Shadows av Kiersten White & Jim Di BartoloIn the Shadows av Kiersten White & Jim Di Bartolo Sleep No More av Aprilynne PikeSleep No More av Aprilynne Pike Now You See Me av Emma HaughtonNow You See Me av Emma Haughton

In the Shadows av Kiersten White & Jim Di Bartolo
Eeeek, vilket fult omslag, men det är Kiersten White (författaren till Paranormalcy och Mind Games)! Den här ska tydligen ha en massa illustrationer och handlar om två systrar och två bröder. Eftersom jag gillar Kierstens böcker och illustrationer så är jag supernyfiken på den här.

Sleep No More av Aprilynne Pike
Handlar om en tjej som kan se in i framtiden men enligt orakel-orden så får man inte göra något för att förhindra visionerna från att bli sanna. Men så får tjejen ser sin klasskamrat dö och hon kan inte låta bli att lägga sig i. Har läst Wings av Pike tidigare så den här låter rätt lockande.

Now You See Me av Emma Haughton
Titeln får mig att tänka på den där filmen med magikerna i Las Vegas 🙂 Den här boken handlar dock om något helt annat, nämligen en 13-årig kille som försvinner spårlöst. Det sägs vara en fängslande psykologisk thriller det låter som att den kan passa mig perfekt.

Andra boksläpp i veckan

Catch a Falling Star av Kim CulbertsonCatch a Falling Star av Kim Culbertson Deliver Me av Kate Jarvik BirchDeliver Me av Kate Jarvik Birch Of Breakable Things av A. Lynden RollandOf Breakable Things av A. Lynden Rolland

Catch a Falling Star av Kim Culbertson
Brukar inte fastna så mycket för kärlekscontemporary men den här påminner om en egen bokidé som jag har :p Den handlar om en tjej som ska låtsas vara flickvän åt en Hollywood-stjärna i en reklamkupp. Givetvis ska hon först inte gilla stjärnan men sen inser att han inte är som medierna utger honom för att vara. Kan ju passa med en mysig och romantisk bok nu under våren.

Deliver Me av Kate Jarvik Birch
När jag såg omslaget så trodde jag att den skulle handla om en tjej som är kändis eller ska tävla i något. Men detta är tydligen en dystopi där samhället tvingar unga flickor att föda barn. Kanske inte den mest unika idén men den har fått bra betyg av förhandsläsarna.

Of Breakable Things av A. Lynden Rolland
Den här boken verkar vara rätt skum med en tjej som går över till andevärlden för att vara med sin döda kärlek(?). Omslaget fångar mitt intresse i alla fall. Ska avvakta och se om den här boken får bra recensioner eller inte innan jag bestämmer mig om jag ska läsa den eller inte.

Andra boksläpp i veckan

The End or Something Like That av Ann Dee EllisThe End or Something Like That av Ann Dee Ellis Love and Other Foreign Words av Erin McCahanLove and Other Foreign Words av Erin McCahan The Freedom Summer Murders av Don MitchellThe Freedom Summer Murders av Don Mitchell
Camp Payback (Camp Boyfriend #2) av J.K. RockCamp Payback (Camp Boyfriend #2) av J.K. Rock Creators (The Lost Souls #3) av Tiffany TruittCreators (The Lost Souls #3) av Tiffany Truitt Goose (Paper Aeroplanes #2) av Dawn O’PorterGoose (Paper Aeroplanes #2) av Dawn O’Porter
The Treatment (The Program #2) av Suzanne YoungThe Treatment (The Program #2) av Suzanne Young The Rising King (Keepers of Life #3) av Shea BerkleyThe Rising King (Keepers of Life #3) av Shea Berkley The Worst Girlfriend in the World av Sarra ManningThe Worst Girlfriend in the World av Sarra Manning
Losing Logan (Losing Logan #1) av Sherry D. FicklinLosing Logan (Losing Logan #1) av Sherry D. Ficklin Starfall (The Darkborn Legacy #3) av Michael GriffoStarfall (The Darkborn Legacy #3) av Michael Griffo A Time to Dance av Padma VenkatramanA Time to Dance av Padma Venkatraman
Shattered (Slated #3) av Teri TerryShattered (Slated #3) av Teri Terry Exile (Exile #1) av Kevin EmersonExile (Exile #1) av Kevin Emerson The Break-Up Artist av Philip SiegelThe Break-Up Artist av Philip Siegel
Seven Second Delay av Tom EastonSeven Second Delay av Tom Easton The Bubble Wrap Boy av Phil EarleThe Bubble Wrap Boy av Phil Earle The Luck Uglies av Paul DurhamThe Luck Uglies av Paul Durham
Gorgeous av Paul RudnickGorgeous av Paul Rudnick Riot av Sarah MussiRiot av Sarah Mussi Tease av Amanda MacielTease av Amanda Maciel
The One Safe Place av Tania UnsworthThe One Safe Place av Tania Unsworth

————————————————————————————————————————————–

Puh, det var veckans boksläpp det. Längtar sååååå mycket att få läsa Sätt mig i brand! Jag vet att B. Wahlströms kommer att släppa Bryta sönder (översättningen av Fracture Me som är Adams novell) i början av maj men än så länge har jag inte hittat något omslag för den. Vet ni något om när den släpps så hojtar gärna till! 🙂

Vilka böcker fastnade du för den här veckan?

 
3 Comments

Posted by on April 28, 2014 in Veckans YA-boksläpp

 

3 responses to “Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 18

  1. stina liffner

    April 28, 2014 at 20:09

    släpps inte “sätt mig i brand” den 5 maj, alltså nästa måndag?

     
  2. stina liffner

    April 28, 2014 at 21:45

    Jaha, tittade nu på cdon står 2 maj där, dom måte ha ändrat det, ja nu slipper jag vänta en vecka bra… Synd bara att jag har beställt den från cdon, då kommer den troligen på måndag, om den inte kommer prik på fredag…

     

Leave a Reply

 
