RSS

Månadsrapport April 2014

01 May

Vad har blivit läst i april då?

Månadsrapport april 2014

Antal lästa böcker: 17
Mellanböcker/noveller/seriealbum: 3
Påbörjade serier: 5
Avslutade serier: 4

Wiiiieee! April har varit en superbra läsmånad för mig. Nu när det fina vädret är här så har jag kunnat sitta ute på balkongen och läsa. Ojoj, så härligt och skönt det är trots pollenattack (tror dock att mina balkonggrannar tycker att det är mindre skoj när jag nyser och hostar stup i kvarten). Förutom att jag har hunnit läsa mycket så har jag nästan bara läst bra och intressanta böcker också. Har även avslutat flera älskvärda serier och påbörjat nya spännande serier. På det hela taget en mycket bra månad!

Bästa bok: Cress av Marissa Meyer och The Forever Song av Julie Kagawa (recension kommer inom kort)
Himla svårt att bestämma mig mellan Cress och The Forever Song så jag säger båda! Älskar båda serierna och är lite ledsen över att Blood of Eden nu är slut. Läntar otroligt mycket efter Winter som är uppföljaren till Cress.

Bästa överraskning: To All the Boys I’ve Loved Before av Jenny Han (recension kommer inom kort)
Trodde inte att jag skulle gilla den här boken så mycket. Älskar romansen och killkaraktärerna. Jenny Han har verkligen växt i mina ögon som författare sen jag läste Burn for BurnTo All the Boys I’ve Loved Before är en perfekt bok att läsa nu under våren och sommaren!

Största besvikelse: The Great Gatsby av F. Scott Fitzgerald
Efter att ha läst Borta med Vinden så har jag ju varit sugen på fler klassiker. Eftersom jag ändå tänkte se filmen och hade den här boken hemma så läste jag den under påsken. Guuud, så himla tråkigt. Inte min typ av bok alls.

Skrattat mest åt: Nikkis dagbok: Berättelser från ett (inte så) populär partytjej av Rachel Renée Russell
Gråtit mest till: To All the Boys I’ve Loved Before av Jenny Han
Beundrat mest omslaget till: The Winner’s Curse av Marie Rutkoski
Finaste kärleksförhållande: Magnus och Alec från The Course of True Love
Finaste icke-romantisk-förhållande: Lara Jeans familj i To All the Boys I’ve Loved Before

Skrivandet:
Här har det äntligen börjat gå framåt! Jag har inte bara skrivit en utan två synopsis! Har börjat smått skriva på nytt samt ett gammalt manus. Skrivsuget finns där och jag kommer definitivt att se till att skriva mycket mer under maj!

Nästa månad:
Jadu, det blir som vanligt att läsa och att skriva. Håller tummarna för att det fina vädret ska hålla i sig och att det kommer att vara mindre pollen.

 

 
10 Comments

Posted by on May 1, 2014 in Läsvanor, Månadsrapport

 

10 responses to “Månadsrapport April 2014

  1. Fia Filur

    May 2, 2014 at 07:48

    Jag slog personligt rekord i april med 25 böcker … I maj ska jag fokusera på lite andra saker🙂

     
  2. Petra

    May 2, 2014 at 10:42

    Kul att du gillade To All the Boys I’ve Loved Before. Jag har inte varit särskilt intresserad av den innan, men börjar helt klart att bli det nu. Ser fram emot recensionen sen.🙂

     
  3. Lena

    May 2, 2014 at 10:51

    Jösses vilken hög!!

     
  4. Aya

    May 3, 2014 at 12:29

    Lånar du alla böcker eller äger du dem? Det är otroligt många!

     
    • Anna - Boktycke

      May 3, 2014 at 13:59

      Det är både och, jag både köper böcker och lånar från bibliotek.

       
  5. LolloQ

    May 3, 2014 at 13:03

    Önskar att jag hann läsa så många böcker.🙂:/ Anna, kan du göra någon giveaway någon gång?

     
    • Anna - Boktycke

      May 3, 2014 at 13:59

      Jag brukar har tävlingar/utlottningar 3-4 ggr om året. Lär väl komma en nån gång under sommaren🙂

       
  6. Charlotte C

    May 4, 2014 at 16:38

    Härligt att du är på gång med skrivandet!!! Det enda som är bättre än ett skrivprojekt är ju två skrivprojekt!😛 Jag börjar bli redo för förlagsutskick med Middagsmörker, blir nog i slutet av månaden tror jag – riktigt spännande. Flera av dina föreslagna ändringar är med och det är SÅ mycket bättre nu!!!

     
  7. jeebah

    May 7, 2014 at 09:15

    To all the boys… är verkligen så otroligt bra. Inte den gamla vanliga YA-problematiken utan kändes fräsch och kul att läsa. Älskar att man får tid på sig att lära känna alla utan att det för den skull kändes segt.🙂

     

Leave a Reply

 
