RSS

Minirecensioner – Tre recensioner som jag råkade ta bort

03 May

Buhh, hatar när det händer. Varför råkar jag hela tiden skriva över mina recensioner?! Här har vi tre recensioner som jag egentligen har skrivit men som jag klumpigt nog har råkat ta bort och har ingen backup. Eftersom det ändå var ett tag sen jag läste böckerna så får det bli minirecensioner av dem istället. 

Split Second (Pivot Point #2) av Kasie WestTitel: Split Second
Författare: Kasie West
Serie: Pivot Point #2
Sidantal: 368
Utgivningsår: 2014

Minihandling:
Addie möter Trevor igen.

Tycke:
Gillade Pivot Point väldigt mycket då jag läste den förra året så jag har varit supernyfiken på den här! Tyvärr så tyckte jag inte att den höll samma mått som förra boken, och en av anledningarna är att författaren har lagt till Addies bästis Laila som berättare. Gillar inte karaktärer som förnekar sina känslor hela tiden!

Älskar fortfarande blandningen mellan magi och vardag. Tycker att handlingen kändes ibland lite för påtvingat ibland, det är liksom för många sammanträffanden. Men i överlag en underhållande bok och det är skönt att serien bara består av två böcker så man fick ett riktigt avslut.

Funderingar som innehåller spoilers (markera för att läsa)

  • Åhh, så fint när Connor läkte Trevors skador.

Andra böcker i serien:
1. Pivot Point
2. Split Second

B6.5Betyg: 6,5/10

Läsutmaning #22 – Läs en bok där huvudrollen eller kärleksintresset lider av minnesförlust.

________________________________________________________________________________

Origin (Lux #4) av Jennifer L. ArmentroutTitel: Origin
Författare: Jennifer L. Armentrout
Serie: Lux #4
Sidantal: 366
Utgivningsår: 2013

Minihandling:
Katy och Daemon mot den där föreningen som jag har glömt namnet på.

Tycke:
Tyckte faktiskt att den här boken var väldigt seg i början. Mest för att Katy ska vara så himla god hela tiden och Daemons berättarröst är så överdriven. Hans kaxighet är bara för mycket ibland. Men boken blir onekligen bättre efter cirka 100 sidor, och den sista tredjedelen är riktigt bra.

Kul också att huvudrollerna från vuxenkompanjonsboken ”Obsession” dyker upp i den här boken. Inte för att jag har läst den men det är ändå kul att läsa om cameos.

Favoritkaraktären är utan tvekan Luc, är så nyfiken på hans bakgrund! Kemin mellan Daemon och Katy är också väldigt bra, dock så kan det bli för cheesy ibland och lite väl för mycket beskrivningar av Daemons attraktiva kropp.

Gillar också stort att de var i Las Vegas. Jag var ju där för ett par månader sen och bodde till och med i ett av hotellet som de var vid. Man märker att författaren har börjat bygga upp för slutstriden och med tanke på hur boken slutade så är jag riktigt sugen på att läsa den femte och sista boken!

Funderingar som innehåller spoilers (markera för att läsa)

  • Blev faktiskt förvånad över att Katy dödade Blake. Tycker inte att hon ska skylla sig själv för Blake förtjänar att dö efter vad han har gjort. Men däremot så tycker jag att dödsfallen i slutet var ganska onödigt. Kändes mest som att författaren ville döda folk på den ”goda” sidan för att visa att det är allvarligt. Men grejen är ju att alla hon dödade var såna karaktärer som man knappt brydde sig om… så ja, det kändes onödigt.

Andra böcker i serien:
1. Obsidian
2. Onyx
3. Opal
4. Origin
5. Opposition

B8Betyg: 8/10

________________________________________________________________________________

Wicked Little Secrets (Prep School Confidential #2) av Kara TaylorTitel: Wicked Little Secrets
Författare: Kara Taylor
Serie: Prep School Confidential #2
Sidantal: 304
Utgivningsår: 2014

Minihandling:
Anne undersöker det gamla fallet med den försvunna studenten.

Tycke:
Gillade första boken väldigt mycket men trots att Wicked Little Secrets följer i samma spår så tycker jag inte att den är lika bra. Älskar fortfarande Annes kaxiga och självsäkra berättarröst men boken är rätt seg på flera ställen. Och jag tycker väl att Anne är lite för elak mot sina kärleksintressen ibland. Man SKA INTE bli ihop med en annan kille bara en dag efter att man har gjort slut med sin förra.

Mysteriet grep inte i mig heller lika mycket som jag hade hoppats. Det var inte förrän i slutet som det blev riktigt spännande. På det hela taget så är det väl en ganska bra bok men jag hade som sagt hoppats på mer. Kommer absolut att läsa sista boken i serien för jag är nyfiken på vem den mystiska läraren är.

B6Betyg: 6/10

Andra böcker i serien
1. Prep School Confidential
2. Wicked Little Secrets
3. Deadly Little Sins

Läsutmaning #34 – Läs en bok ur genren deckare

 

Tags: , , , , ,

One response to “Minirecensioner – Tre recensioner som jag råkade ta bort

  1. Amanda

    September 23, 2014 at 20:52

    Råkade hitta hit från länken på senaste recensionen, eftersom jag var nyfiken på dina tankar om Origin. Gällande slutstriden håller jag med om att hon inte dödade någon man riktigt brydde sig om, men samtidigt tyckte jag döden av Lucs kamrat (eller vad han nu var, jag minns inte namnet, säkert Paris eller något sådant) träffade rätt bra även om man inte visste något om honom, enbart tack vare Lucs reaktion… det var i varje fall vad jag tänkte då, minns jag 🙂

     

Leave a Reply

 
