RSS

Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 19

05 May

Yikes! Våren bombarderar oss verkligen med nya böcker!

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

The One (The Selection #3) av Kiera CassThe One av Kiera Cass Oceanen vid vägens slut av Neil GaimanOceanen vid vägens slut av Neil Gaiman After the End (After the End #1) av Amy PlumAfter the End av Amy Plum

The One (The Selection #3) av Kiera Cass
Inte den mest genomtänkta serien men definitivt en av de mest underhållande. Tänker absolut läsa den här och håller tummarna för att America ska bli ihop med Maxon istället för den där tönten Aspen. Och ahhh, kan jag få ha hennes klänning på mitt bröllop? Min recension om den första boken i serien har ni här.

Oceanen vid vägens slut av Neil Gaiman
Har hört supermycket bra saker om den här boken och den är även en av Goodreads-vinnarna förra året. Superkul att den äntligen kommer ut på svenska. Ska definitivt hålla utkik efter den i bibblan!

After the End (After the End #1) av Amy Plum
Har tidigare läst Die for Me av författaren som jag tyckte var lite sådär. Jag är dock helt förälskad i omslaget och titeln så den här boken är jag väldigt intresserad av. En till dystopi kan väl inte vara fel?

Since You've Been Gone av Morgan MatsonSince You’ve Been Gone av Morgan Matson Killer Instinct av S.E. GreenKiller Instinct av S.E. Green Running on Empty av Colette BallardRunning on Empty av Colette Ballard

Since You’ve Been Gone av Morgan Matson
Tyckte väldigt mycket om Fyra dagar fyra nätter av författaren så jag är nyfiken på hennes senaste bok. Tycker även att handlingen låter intressant med en flicka som är spårlöst försvunnen och hennes bästis ska göra alla saker på hennes bucket-list.

Killer Instinct av S.E. Green
Åh, jag älskar ju att läsa om seriemördare och morbida huvudroller så den här boken låter som skriven för mig. Tycker dock att den låter som I am not serial killer (en av mina absoluta favoritserier) fast med en tjej som huvudroll istället. Tråkigt nog så har den fått rätt dåligt betyg av förhandsläsarna. Men jag är nyfiken på den ändå.

Running on Empty av Colette Ballard
Lite osäker om det är ett nytt boksläpp eller bara ett nytt omsläpp. Den låter i vilket fall spännande med en tjej som är på rymmen på grund av att hon har dödat någon.

Torn Away av Jennifer BrownTorn Away av Jennifer Brown A Creature of Moonlight av Rebecca HahnA Creature of Moonlight av Rebecca Hahn These Gentle Wounds av Helene DunbarThese Gentle Wounds av Helene Dunbar

Torn Away av Jennifer Brown
Har tidigare läst Hate List av författaren som jag gillat. Den här handlar om en tjej som överlever en tornado men förlorar både sitt hem och sin familj.

A Creature of Moonlight av Rebecca Hahn
Fastnade för omslaget och ännu mer lockad av boken blev jag när jag fick veta att det är en episk fantasy om drakar! Den har även fått rätt bra betyg av förhandsläsarna så det låter ju helt klart lovande.

These Gentle Wounds av Helene Dunbar
Är nyfiken på den här mest för att det är en contemporary med en kille i huvudrollen, inte så ofta som jag läser sånt. Huvudrollen råkar utför problem och har någon hemlighet. Tycker faktiskt om att beskrivningen inte avslöjar så mycket, blir mycket roligare att bli överraskad av handlingen.

Andra boksläpp i veckan

Elden (Septimus Heap #7) av Angie SageElden (Septimus Heap #7) av Angie Sage Psi Another Day av D.R. RosensteelPsi Another Day av D.R. Rosensteel Feather Bound av Sarah RaughleyFeather Bound av Sarah Raughley
Empower (The Violet Eden Chapters #5) av Jessica ShirvingtonEmpower (The Violet Eden Chapters #5) av Jessica Shirvington The Warrior (Dante Walker #3) av Victoria ScottThe Warrior (Dante Walker #3) av Victoria Scott The Falconer (The Falconer #1) av Elizabeth MayThe Falconer (The Falconer #1) av Elizabeth May
The Wizard’s Promise (The Hanna Duology #1) av Cassandra Rose ClarkeThe Wizard’s Promise (The Hanna Duology #1) av Cassandra Rose Clarke Unforgettable Summer: So Inn Love and Better Latte Than Never av Catherine ClarkUnforgettable Summer: So Inn Love and Better Latte Than Never av Catherine Clark Sparrow Hill Road (Ghost Stories #1) av Seanan McGuireSparrow Hill Road (Ghost Stories #1) av Seanan McGuire
Blonde Ops av Charlotte Bennardo & Natalie ZamanBlonde Ops av Charlotte Bennardo & Natalie Zaman Will The Real Abi Saunders Please Stand Up? av Sara HantzWill The Real Abi Saunders Please Stand Up? av Sara Hantz Finally, Forever (First Comes Love #3) av Katie KacvinskyFinally, Forever (First Comes Love #3) av Katie Kacvinsky
Born of Corruption (Born of Illusion #1.5) av Teri BrownBorn of Corruption (Born of Illusion #1.5) av Teri Brown Savage Drift (Monument 14 #3) av Emmy LaybourneSavage Drift (Monument 14 #3) av Emmy Laybourne Secrets and Lies (Truth or Dare #2) av Jacqueline GreenSecrets and Lies (Truth or Dare #2) av Jacqueline Green
A Girl Called Fearless av Catherine LinkaA Girl Called Fearless av Catherine Linka Fool Me Twice av Mandy HubbardFool Me Twice (If Only… #1) av Mandy Hubbard Wish You Were Italian av Kristin RaeWish You Were Italian av Kristin Rae
Chantress Alchemy (Chantress Trilogy #2) av Amy Butler GreenfieldChantress Alchemy (Chantress Trilogy #2) av Amy Butler Greenfield Deep Blue (Waterfire Saga #1) av Jennifer DonnellyDeep Blue (Waterfire Saga #1) av Jennifer Donnelly Fat Boy vs the Cheerleaders av Geoff HerbachFat Boy vs the Cheerleaders av Geoff Herbach
How to Meet Boys av Catherine ClarkHow to Meet Boys av Catherine Clark Pandemic av Yvonne VentrescaPandemic av Yvonne Ventresca The Chapel Wars av Lindsey LeavittThe Chapel Wars av Lindsey Leavitt
Boys Like You av Juliana StoneBoys Like You av Juliana Stone Buzz Kill av Beth FantaskeyBuzz Kill av Beth Fantaskey Royally Lost av Angie StantonRoyally Lost av Angie Stanton

————————————————————————————————————————————–

Ojoj, verkligen många böcker som kommer ut nu. Den här veckan så vet jag att jag med säkerhet kommer att läsa The One och Oceanen vid vägens slut. Sen är det flera stycken som är intressanta men jag ska avvakta lite och tittar på betyget först innan jag bestämmer mig för om jag ska köpa dem eller inte. 

Vilka böcker fastnade du för den här veckan?

 
10 Comments

Posted by on May 5, 2014 in Veckans YA-boksläpp

 

10 responses to “Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 19

  1. Petra

    May 6, 2014 at 10:12

    Jag har redan beställt The One (och jag kommer att bli så arg om hon blir tillsammans med Aspen) och Since You’ve Been Gone, och jag är rätt nyfiken på After the End och The Wizard’s Promise. 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      May 6, 2014 at 19:28

      Ja, vi får hoppas på att America är smartare i den här boken!

       
  2. Charlotte C

    May 6, 2014 at 16:40

    Jag tycker väldigt mycket om utseendet på din blogg, Anna! Jag funderar själv på att byta från blogg.se till någon annan plattform. Din blogg är precis så som jag vill ha den med mer information i “sidorna”. Är det mallar som finns hos wordpress eller är det du som är en hejjare på att skriva kod? 🙂 Jag skulle vilja hitta en plattform som har så bra mallar att jag inte behöver koda, det är nämligen inte min starka sida! 😛

     
    • Anna - Boktycke

      May 6, 2014 at 19:30

      Åh tack för komplimangen 🙂
      Jepp, det är en standardmall jag använder. WordPress tar ju betalt om man vill skapa egna mallar och styla själv. Men det finns gott om snygga färdiga mallar som du kan använda dig av. Tycker själv att wordpress är en väldigt bra bloggplattform om man bortser från att vissa funktioner kostar.

       
  3. Frida

    May 6, 2014 at 16:48

    Jag är väldigt nyfiken på After the End! Har laddat ner dom första 30 sidorna från Barnes & Noble, tänkte nog läsa dom ikväll och se om det är nåt att fortsätta på. 🙂

     
  4. Rebecca

    May 6, 2014 at 20:32

    Jag såg att du hade fått in 2014 reading challange från Goodreads, hur gjorde du för att få dit den, för själv lyckas jag inte.

     
    • Anna - Boktycke

      May 6, 2014 at 21:10

      Tjohej!

      Så här gör du för att få in reading challenge på bloggen:
      Om du har ett Goodreadskonto och deltar redan i Goodreadslässutmaning så kan du gå in på din profilsida.
      1. Hitta reading challenge widgeten i högerspalten.
      2. Klicka på länken “2014 Reading Challenge”
      3. Du kommer till en annan sida och i rutan bredvid din profilbild ska det finnas en länk som står “reading challenge widget”. Klicka på den.
      4. Om sidan frågar efter inloggning igen så matar in lösenordet och loggar in.
      5. Du ska nu ha kommit till en sida med massor av Goodreads widgets. Scrolla typ längst ner för att hitta reading challenge widgeten och javascriptet för den.
      6. Kopiera in javascriptet på nån textwidget på din blogg. Använder själv inte blogspot.se men det bör finnas några nån textruta man kan ha i högerspalten på din blogg.

      Hoppas att det var svar på din fråga! 🙂

       
      • Rebecca

        May 7, 2014 at 22:05

        Jag kan tyvärr onte hitta något ställe där det står reading challenge widget.

         
      • Anna - Boktycke

        May 8, 2014 at 08:39

        Verkar som att de har gjort om sidan så den länken finns inte där längre.
        Men om du går till sidan https://www.goodreads.com/user/edit?format=html så ska reading challenge widget:en finnas längst ner i “widgets”-tabben.

         
      • Rebecca

        May 8, 2014 at 14:47

        Tack så mycket! 🙂

         

Leave a Reply

 
