RSS

Svenska översättningar att längta efter (2014 del 5)

11 May

Så många fina nyheter på svenska att hålla ögonen på!

Observera att utgivningsdatumen är preliminära och kan ändras.

2014-08-14 allegiant

Titel: Allegiant (orig. Allegiant )
Författare: Veronica Roth
Serie: Divergent #3
Förlag: Modernista
Utgivningsdatum: 14:e augusti

Sista boken i succédystopin släpps snart på svenska. Förberedd på en omtumlande resa! Jag har redan läst boken på engelska och vad  jag tyckte om den hittar ni här.

_____________________________________________________________________________________

2014-08-23 Outtalat

Titel:  Outtalat (orig. Unspoken)
Författare: Sarah Rees Brennan
Serie: The Lynburn Legacy #1
Förlag: Modernista
Utgivningsdatum: 23:e augusti

OMG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En av mina absoluta favoritböcker kommer ut på svenska! Ahhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gänget på Modernista vet verkligen vilka böcker de ska satsa på😀
Som sagt, Unspoken är en av de ytterst få böckerna jag har gett betyget 10/10. LÄS DEN! Min recension har ni här.

_____________________________________________________________________________________

2014-08-28 Raging star

Titel: Raging Star (orig. Rasande Stjärna)
Författare: Moira Young
Serie: Dustlands #3
Förlag: Rabén & Sjögren
Utgivningsdatum: 28:e augusti

Är det bara jag eller känns det svenska omslaget väldigt oklart? Och vad har en grön skog med en rasande stjärna att göra?

_____________________________________________________________________________________

2014-09-04 nikkis dagbok

Titel: Nikkis dagbok 3: Berättelser om en (INTE SÅ) talangfull popstjärna (orig. Dork Diaries: Tales from a Not-So-Talented Pop Star)
Författare: Rachel Renée Russell
Serie: Dork Diaries #3
Förlag: Modernista
Utgivningsdatum: 4:e september

Nikkis dagböcker ges ut i rasande fart här i Sverige. Jag har läst de två första och tycker att de är mycket underhållande. Min recension av första boken finns här.

_____________________________________________________________________________________

2014-09-05 The Young World

Titel: Överlevarna (orig. The Young World)
Författare: Chris Weitz
Serie: The Young World #1
Förlag: B. Wahlströms
Utgivningsdatum:5:e september

Här är B. Wahlströms snabba med översättningen. Boken kommer ut på engelska först i slutet av juli och den svenska versionen kommer ut mindre en 1,5 månader efteråt. Tänkte först läsa den här på engelska men jag tror att jag kommer att vänta på den svenska översättningen istället🙂

_____________________________________________________________________________________

2014-09-10 beautiful

Titel: Beautiful Creatures: Den sista prövningen(orig. Beautiful Redemption)
Författare: Kami Garcia & Margaret Stohl
Serie:  Beautiful Creatures #4
Förlag: Bokförlaget Semic
Utgivningsdatum: 10:e september

Nu släpps sista boken i serien på svenska. Har faktiskt bara läst den första och fastnade inte riktigt för serien.

_____________________________________________________________________________________

Åhh, är helt överlycklig över att Unspoken kommer att släppas på svenska. Hurra, hurra, hurra! Finns ännu fler svenska översättningar att längta efter men vilka de är får ni ser i ett annat inlägg nästa vecka🙂

Vilka översättningar är du sugen på?

För fler svenska översättningar som kommer ut i år kan ni kika på:
Svenska översättningar att längta efter (2014 del 1)
Svenska översättningar att längta efter (2014 del 2)
Svenska översättningar att längta efter (2014 del 3)
Svenska översättningar att längta efter (2014 del 4)
Svenska översättningar att längta efter (2014 del 5)
Svenska översättningar att längta efter (2014 del 6)

 

11 responses to “Svenska översättningar att längta efter (2014 del 5)

  1. stina liffner

    May 11, 2014 at 14:26

    Åh! Har villat läsa Unspoken väldigt länge, så kul att den kommer ut på svenska, omslaget är ju fantastiskt!

     
  2. Ellen

    May 11, 2014 at 14:35

    Allegiant längtar jag otroligt mycket till, men även Unspoken låter intressant!

     
    • Anna - Boktycke

      May 11, 2014 at 19:15

      Unspoken är jättebra! Rekommenderar dig att läsa den ifall du gillar humor och halvknäppa karaktärer🙂

       
  3. Amelie

    May 11, 2014 at 20:53

    Ser fram emot Rasande stjärna. Har läst de två tidigare böckerna på svenska, så kul att även sista översätts!

     
  4. Bokslukaren

    May 12, 2014 at 15:50

    Åh, vad jag längtar efter att få läsa Allegiant! Tycker jag har fått vänta alldeles för länge på den svenska översättningen:)
    Unspoken/Outtalat har jag faktiskt inte hört talas om, men efter din lyriska kommentar sätter jag upp den på min att-läsa-lista:)

     
    • Anna - Boktycke

      May 12, 2014 at 15:56

      Haha, Unspoken har jag nästan redan tjatat sönder som på bloggen🙂 Men den är superbra tycker jag! Speciellt om man gillar knäppa karaktärer och roliga dialoger.

       
      • Bokslukaren

        May 13, 2014 at 12:54

        Då lär det definitivt vara nåt för mig också:) Tack för tipset!

         
  5. Fia Filur

    May 12, 2014 at 21:55

    OMG, vad roligt att Unspoken översätts. Den ska jag läsa!

     
  6. Natalie

    July 19, 2014 at 09:05

    Längtar till Allegiant, höll på att dö efter att jag läst insurgent och fick veta att den inte släpptes förrän i augusti. Längtar även efter beutiful creatures del 4!😀

     

Leave a Reply

 
