RSS

Nytt i bokvärlden! (Maj 2014)

18 May

____________________ Boknytt ____________________

Meg Cabot återvänder till sina populära serier
För er som älskar Princess Diaries och The Mediator kommer den goda nyheten att författaren Meg Cabot kommer att ge ut nya böcker i respektive serie.

  • Den elfte boken i Princess Diaries kommer att heta Royal Wedding.
  • Den sjunde boken i The Mediator kommer att få titeln Remembrance. Till skillnad från de tidigare böckerna kommer att den att vara riktad mot en vuxen publik och utgör även första boken i serien med samma namn.

____________________ Filmnytt ____________________

The DUFF av Kody Keplinger har fått sina två huvudroller castade. Mae Whitman kommer att spela Bianca och Bella Thorne kommer att spela Madison. Jaha, och vem är Madison undrar ni som har läst boken. Tydligen så kommer (tyvärr) filmen att skilja sig en del från boken. Här är beskrivningen för filmen:

“Bianca is a 17-year-old girl who is not only navigating the world of high school, but has been humiliatingly branded as the “designated ugly fat friend” in her friend group. However, she finds a way to fight off this humiliation by leading a group of DUFFs in a plan to bring down the school’s evil queen, Madison.” 

Personligen så tyckte jag om boken väldigt mycket så jag hoppas att filmen kommer att göra den rättvisa trots den annorlunda handlingen.

Vidare så är inspelningen av Fallen av Lauren Kate fullt igång (kanske till och med klara vid det här laget). Här kommer en bild på huvudpersonerna

FallenHarrison Gilbertson (Cam Briel), Addison Timlin (Lucinda Price) & Jeremy Irvine (Daniel Grigori). 

Måste säga att jag gillar kläderna 🙂 Var inte så imponerad av varken första eller andra boken men kommer nog att ge filmen en chans.

 

____________________ Omslagsnytt ____________________

Några av de nya bokomslag som jag har fastnat för.

Blood of Olympus (The Heroes av Olympus #5) av Rick Riordan

Blood of Olympus av Rick Riordan

Sista boken i serien! Med tanke på hur förra boken slutade så längtar jag verkligen efter den här! Omslagsmässigt så tycker jag att den är okej, inte den bästa i serien men den följer i alla fall samma design.

Atlantia av Ally Condie

Atlantia av Ally Condie

Från författaren till Matchad kommer det en till dystopi, en ensamstående den här gången. Omslaget är ganska snyggt också, kanske lite för intetsägande.

Opposition (Lux #5) av Jennifer L. Armentrout

Opposition av Jennifer L. Armentrout

Åh gud, den här måste vara en av de sämsta omslagsändringarna någonsin. Nu vill jag inte ens köpa boken längre för omslaget är så hiskeligt fult!

A Thousand Pieces of You (Firebird #1) av Claudia Gray

A Thousand Pieces of You av Claudia Gray

OMG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så galet snyggt! DEN HÄR BOKEN SKA JAG ÄGA!!!!

Andra böcker som har fått omslag

Omslagsnytt maj 2014

 
10 Comments

Posted by on May 18, 2014 in Nytt i bokvärlden!

 

10 responses to “Nytt i bokvärlden! (Maj 2014)

  1. stina liffner

    May 18, 2014 at 15:27

    Åh! Älskar meg cabots mediator serie, kommer den sjunde boken vara en uppföljare eller en vuxen variant av den första boken? Jag förstod inte riktigt

     
    • Anna - Boktycke

      May 18, 2014 at 15:48

      Det är en uppföljare (sjunde boken) som riktar sig mot en vuxen publik. Jag antar att det är för att de flesta av de ursprungliga fansen är numera vuxna.

       
  2. fanny darling

    May 18, 2014 at 15:37

    åh! the mediator! v-e-r-k-l-i-g-en nostalgi för mig. ser mycket fram emot den nya boken! och att den riktar sig mot en vuxen publik ❤

     
  3. Mari G

    May 18, 2014 at 16:39

    Intressant att de gör film av Fallen, tog mig igenom alla böckerna i serien, men de var sega. Kanske inte riktigt som jag hade föreställt mig Lucy, Daniel och Cam under läsningen, men men…

     
  4. Zozzo och Emme

    May 18, 2014 at 18:26

    Älskar när du gör såna här inlägg! Man får mycket mer koll på vad som händer, så tack haha 😀

     
  5. ica

    May 18, 2014 at 21:45

    Personligen gillar jag stilrena omslag men speciellt när de har lite tanke bakom sig. Jag har inte läst boken så jag kan inte säga med hundra procents säkerhet, men snäckan på Atlantias framsida påminner mig om snäckan i Flugornas herre (vet inte om du läst den boken, men snäckan är däri en symbol för demokrati och yttrandefrihet). Citatet “human voices wake us, and we drown” kommer från en dikt av TS Eliot som handlar om frustration och beslutsångest. Jag vet inte riktigt vad jag ska läsa ur det sammantaget, men jag blir i alla fall intresserad av att läsa boken!

    Håller med om att A thousand pieces of you har ett fantastiskt vackert omslag! Hoppas framsidan är strukturerad också!!

     
    • Anna - Boktycke

      May 19, 2014 at 20:42

      Ja, där ser man, omslaget kanske är mer genomtänkt än vad den verkar vara vid första blick 🙂

       
  6. MonsterSteffa (fd. Funderskan)

    May 19, 2014 at 03:58

    ÅÅÅH! En prinsessas dagbok får fortsättning! 😀 Försöker få tag i del 9 & 10 just nu (i kartonnage), ska bli spännande att se om de översätts till svenska!

     
  7. Rymdpotatis

    May 19, 2014 at 14:07

    Jag älskar de här inläggen! 🙂 A Thousand Pieces of You har verkligen ett jättesnyggt omslag.

     
  8. Maria

    June 3, 2014 at 12:54

    Ha! Hittade det här inlägget i mitt försummade bloglovinflöde och trodde att jag hade läst det, men tydligen inte tillräckligt bra för THE MEDIATOR FÖR VUXNA! Jag är åtminstone lite nyfiken även om Cabots serier har en tendens att dra ut på saker i det oändliga.

     

Leave a Reply

 
