RSS

Nytt i hyllan – Nya lån och en superefterlängtad bok

31 May

Nu när jag inte längre har lånförbud så blir det regelbundna besök till bibblan. Den här gången blev det dessa böcker:

Nytt i hyllan - 2014-05-31

Blue Bloods:  The Graphic Novel  av Melissa De Cruz
Har läst boken som jag tyckte var ganska okej. Eftersom alla vampyrerna beskrivs som supersnygga så får vi väl hoppas på att jag kommer att gilla seriealbumet.

World After (Penryn and the End of Days #2) av Susan Ee
En av de grymmare och blodigare postapokalyptiska böckerna jag har läst när det kommer till ungdomsböcker. Gillade första boken väldigt mycket så det ska bli superkul att läsa uppföljaren.

Antigodess (Goddess War #1) av Kendare Blake
Har redan hunnit läsa den här och gillar den! Älskar verkligen stämningen och att författaren har en livlig fantasi när det kommer till att hitta på olika sätt att dö på.

Drakhjärta och Hamnskiftare av Jerker Hultén
Inget lån men en recensionsexemplar. En fantasybok om drakar låter som något i min smak.

Francesca av Melina Marchetta
Jag är en av de få personerna som inte älskar Jellicoe Road. Kanske kommer den här att passa mig bättre?

___________________________________________________________________________________

Sen fick jag även hem en bok under veckan som jag redan har läst och lånat ut. Det är givetvis…

City of Heavenly Fire

City of Heavenly Fire (The Mortal Instruments #6) av Cassandra Clare
Så många känslor! Läste ut den här tegelstenen (över 700 sidor) på 3 dagar och älskar den! Måste bara samla ihop mina tankar så att jag kan skriva en vettig recension!

 
2 Comments

Posted by on May 31, 2014 in Nytt i hyllan

 

2 responses to “Nytt i hyllan – Nya lån och en superefterlängtad bok

  1. Petra

    June 1, 2014 at 10:51

    Omslaget till Drakhjärta och Hamnskiftare är ju så snyggt att jag vill ha boken bara därför. Hoppas du tycker om den, och de andra böckerna med.🙂

     
    • Anna - Boktycke

      June 1, 2014 at 12:32

      Haha, omslaget var en av anledningarna till varför jag tackade ja till recensionsexemplaret🙂

       

Leave a Reply

 
