RSS

Karaktärstaggen!

27 Jul

Fina Lisa från Bladvändaren taggade mig för två veckor sen och äntligen har jag hittat tid till att göra den🙂

1. Vilken är den bästa kick-ass karaktären?

Deuce

Det är så himla svårt att bestämma sånt men den första personen som dök upp i mina tankar är Deuce från Razorland-serien. Hon är så klartänk, praktisk, lojal och en expert på att döda zombier.

ps. Det är inte riktigt så jag har föreställt mig henne men bilden är tagen från författarens hemsida så jag antar att det är så hon ska se ut.

2. Vilken karaktär ogillar du mest?

Hidden (House of Night #10) av P.C. Cast och Kristin Cast

Första karaktären som dök upp är Zoey Redbird från House of Night. Måste nog vara den mest irriterande huvudrollen ever.

3. Om du fick dejta en fiktiv karaktär vilken skulle det vara och varför?

Anna and the french kiss

St. Claire från Anna and the French Kiss för att han verkar en toppenkille och har dessutom en brittisk accent. Enda anledningen till varför jag inte valde Warner är för att jag shipar Warner och Juliette (och för att Warner är faktiskt lite instabil känner jag).

4. Om du kunde ändra en karaktär på något sätt vem skulle det vara och varför?

Tror inte att jag kan säga en enda karaktär här, men framförallt så skulle jag se till att de faktiskt kommunicerar med andra istället för att ha en massa onödiga hemligheter och dra felaktiga slutsatser. Sen skulle jag också vilja ruska om alla som blir blixtförälskade i främmande personer.

5. Vilken karaktär tyckte du gjorde massa felval, utan att det tillförde boken något?

Uhh. Zoey Redbird?

6. Vilken karaktär var den bästa skurken som du älskar att hata?

City of Heavenly Fire

Sebastian från City of Heavenly Fire. Sen måste jag säger Warner från Shatter Me (Rör mig inte!), i första boken är han i alla fall skurken.

7. Bästa side-kick karaktären med störst hjärta?

Rör mig inte small

Kenji från Shatter Me (Rör mig inte!), vill ha honom som min bästa vän! Sen gillar jag även Leslie från Ädelstenstrilogin för hon är verkligen en genuin och god vän till Gwendolyn.

8. Vilken är din favorit fiktiva kärleksrelation?

The Fault in Our Stars

Så svårt att välja! Men jag gillar verkligen Augustus och Hazels relation från The Fault in Our Stars.

9. Vilken karaktär tycker du är starkast?

Alexander Gordon Smith - Lockdown2

Med starkast så antar jag att man menar mentalt starkast då (för annars är väl den här som punkt 1). Här måste jag nog säga Alex från The Furnace-serien. Han får vara med om så många hemskheter men ändå försöker han vara stark. För övrigt så önskar jag att fler människor upptäckte den här serien för den är både mörk och berörande på samma gång.

10. Favorit huvudkaraktär?

Falla sönder

WARNER! Det finns ingen annan som har en större plats i mitt hjärta.

 
1 Comment

Posted by on July 27, 2014 in Blandat, Listor och enkäter

 

One response to “Karaktärstaggen!

  1. stina liffner

    July 27, 2014 at 21:48

    Väldigt intressant inlägg😀

     

Leave a Reply

 
