RSS

Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 33

11 Aug

Ännu fler böcker att skriva upp på läslistan!

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Isla and the Happily Ever After (Anna and the French Kiss #3) av Stephanie PerkinsIsla and the Happily Ever After av Stephanie Perkins Sisters' Fate (The Cahill Witch Chronicles #3) av Jessica SpotswoodSisters’ Fate av Jessica Spotswood Fiendish av Brenna YovanoffFiendish av Brenna Yovanoff

Isla and the Happily Ever After (Anna and the French Kiss #3) av Stephanie Perkins
Åhh, har längtat så mycket efter den här boken!!! Stephenie Perkins är suverän när det kommer till att skapa trovärdiga och sympatiska karaktärer och jag har gillat allt jag har läst av henne. Speciellt Anna and the French Kiss har en speciell plats i mitt hjärta. Stör mig dock lite på omslagsbytet, tycker att de gamla omslagen var mycket mysigare!

Sisters’ Fate (The Cahill Witch Chronicles #3) av Jessica Spotswood
Äntligen kommer den tredje och avslutande delen ut! Är så himla nyfiken på hur profetian kommer att slå in. Tror dock att jag kommer att vänta på den svenska översättningen då jag har läst de första två delarna på svenska.

Fiendish av Brenna Yovanoff
Har tidigare läst The Replacement av författaren som jag tyckte var rätt seg. Är dock nyfiken på den här som handlar om magi och en flicka som har suttit inmurat i 10 år.

Andra boksläpp i veckan

The Unfinished Life of Addison Stone av Adele GriffinThe Unfinished Life of Addison Stone av Adele Griffin De odödligas hunger (Edens blod #2) av Julie KagawaDe odödligas hunger av Julie Kagawa Allegiant (Divergent #3) av Veronica RothAllegiant av Veronica Roth

The Unfinished Life of Addison Stone av Adele Griffin
Den här boken verkar annorlunda och spännande. Handlar om en begåvad tjej som dör en mystisk död och berättaren i boken intervjuar personerna som kände tjejen för att ta reda på sanningen.

De odödligas hunger (Edens blod #2) av Julie Kagawa
Den här boken gavs ut förra veckan men jag missade att skriva om den då. Det är den svenska översättningen av The Eternity Cure som jag redan har läst på engelska. Den här är en av de bästa vampyrserierna jag har läst så jag rekommenderar den verkligen ifall ni vill ha något mörkt och blodigt.

Allegiant (Divergent #3) av Veronica Roth
Den här släpptes också för ett par veckor sen men jag missade den då. Äntligen har den efterlängtade svenska översättningen av Allegiant kommit ut!

Andra boksläpp i veckan

Between the Spark and the Burn (Between #2) av April Genevieve TucholkeBetween the Spark and the Burn (Between #2) av April Genevieve Tucholke The Revelation of Gabriel Adam (Revelation Saga #1) av S.L. DuncanThe Revelation of Gabriel Adam (Revelation Saga #1) av S.L. Duncan The Only Thing Worse Than Witches av Lauren MagazinerThe Only Thing Worse Than Witches av Lauren Magaziner
Dangerous Boys av Abigail HaasDangerous Boys av Abigail Haas Random av Tom LeveenRandom av Tom Leveen Looking for Jack Kerouac av Barbara ShoupLooking for Jack Kerouac av Barbara Shoup
A Blind Spot for Boys av Justina ChenA Blind Spot for Boys av Justina Chen Earth Flight (Earth Girl #3) av Janet EdwardsEarth Flight (Earth Girl #3) av Janet Edwards

————————————————————————————————————————————–

Både Isla-boken och Systrarna Cahill-boken kommer jag att läsa. Har alldeles för många olästa böcker hemma nu så det dröjer väl ett tag innan jag skaffar hem dem… kanske🙂

Vilka böcker fastnade du för den här veckan?

 
6 Comments

Posted by on August 11, 2014 in Veckans YA-boksläpp

 

6 responses to “Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 33

  1. Petra

    August 12, 2014 at 11:22

    Isla och Dangerous Boys väntar jag på att få hem. Och jag vill läsa Fiendish, Between the Spark and the Burn, och förmodligen Sister’s Fate (har bara inte läsa andra boken än).🙂

     
    • Anna - Boktycke

      August 12, 2014 at 20:56

      Åh, du måste ju läsa andra boken! Gillar den serien väldigt mycket🙂

       
  2. Karin

    August 12, 2014 at 19:25

    Äntligen kommer Isla and the Happily Ever After. Vill bara tipsa om en bok av en författare som jag precis fått upp ögonen för, Maria Nygrens Fjärde riket. Läsvärd, två tummar upp! Kram

     
    • Anna - Boktycke

      August 12, 2014 at 20:57

      Tack för tipset! Jag har sett den boken i bibblan ett par gånger, ska låna hem den när jag får chansen (och har mindre olästa böcker hemma)

       
  3. Lisa

    August 12, 2014 at 20:51

    Jag ska helt klart läsa Isla! Har väntat på den så länge nu, så ska bli jätte roligt att äntligen få läsa den😀

     
    • Anna - Boktycke

      August 12, 2014 at 20:58

      Samma här! Trodde ju att den skulle komma ut förra året. Har ju fått vänta 2 år på den!

       

Leave a Reply

 
