RSS

Bokmässan 2014

28 Sep

Bokmässan i år innebar trängsel, värme och massor av härliga människor. Jag tog tåget 06:20 på morgonen och fick sällskap av Charlotte. De tre timmarna på morgonen rullade väldigt snabbt förbi när vi pratade om manus och skrivandet. Riktigt trevligt. Väl framme i Göteborg blev de spårvagn mot bokmässan och vi slapp till och med kön eftersom Charlotte hade vunnit inträdesbiljetter och snäll som hon är så bjöd hon mig också 🙂 Vi träffade även på Fia i entrén och efter det så var det bara att trängas med folk.

Kort berättat så bestod dagen av en massa träffar för min del. Först en bloggträff för aspirerande/ snart utgivna författare, sen bokälskarträffen och därefter en konsultationsträff hos Harlequin för deras författartävling.

En sak som jag älskar med bokvärlden är att alla är så himla trevliga. Speciellt kul var det på bokälskarträffen där man får träffar människor vars bloggar man har följt i flera år och nu äntligen får chansen att prata med dem irl. Så kul! Det var dock en smärre utmaning att ta sig fram till mötesplatsen med tanke på hur mycket folk som var i vägen.

Bokälskarträffen 4

Bokälskarträffen 3

Mötet hos Harlequin gick väldigt bra. Mia som jag pratade med var supertrevlig och hjälpsam och gav mig bra svar på de frågor jag hade. Nu är det mycket klarare för mig vad det är som jag borde skriva. Problemet är väl bara att jag känner lite tvivel på om romance verkligen är min grej. Plus det är en så snäv tidslinje. I princip så måste jag skriva minst 2000 ord per dag för att hinna med. Jag ska skriva hela dagen idag och se hur mycket jag hinner med så får vi se om det är huvud taget möjligt för mig att ens klara av tävlingen.

Allt och som allt. En mycket givande dag och tack till alla ni trevliga människor som gjorde den så bra. Vi ses nästa år!

 
2 Comments

Posted by on September 28, 2014 in Blandat

 

2 responses to “Bokmässan 2014

  1. Charlotte C

    September 28, 2014 at 15:46

    Hade du kul på festen igår kväll eller sov du dig igenom den? 🙂 Hoppas du iaf är utvilad idag så att du kan skriva massor – själv har jag inte kommit igång än men snart så….

     
    • Anna - Boktycke

      September 28, 2014 at 20:14

      Haha, det blev en trevlig fest ändå. Kom i säng vid ett-tiden men känner mig förvånansvärt utvilad idag. Har i stort sett skrivit hela dagen så lite framåt har jag kommit iaf 🙂

       

Leave a Reply

 
