RSS

Månadsrapport September 2014

02 Oct

Årets sämsta månad hittills😀

Månadsrapport september 2014

Antal lästa böcker: 7
Mellanböcker/noveller/seriealbum: 0 (räknar inte med Four eftersom det är en novellsamling)
Påbörjade serier: 4
Avslutade serier: 0

September är med sina ynka 7 böcker den sämsta månaden sen jag skapade Boktycke! Detta beror helt enkelt på att jag i princip läste ingenting i början av månaden då jag var fullt upptagen med att fixa bröllopet och efteråt så satsade jag på skrivandet. Så ja, jag är inte särskilt förvånad över resultatet, snarare är den väntad. Och jag känner mig faktiskt en aning stolt som klarar av att hålla mig borta från böckerna och skriva istället😀

Bästa bok: Röd som blod av Salla Simukka
Helt klart den bästa boken den här månaden. Så himla cool huvudroll och boken är kort och spännande rakt igenom. Omslaget är väldigt snyggt också.

Bästa överraskning: Röd som blod av Salla Simukka
Måste säga Röd som blod här också. Hade inte så höga förväntningar för jag brukar inte gilla thrillers men den här gången blev jag verkligen fast.

Största besvikelse: Ink av Amanda Sun
En paranormal romance som utspelar sig i Japan och innehåller japansk mytologi, jag var ju som eld och lågor när jag fick hem den i brevlådan. Tyvärr så fann jag karaktärerna en aning stereotypiska samt att allting var så förutsägbar. Älskar dock illustrationerna och den japanska miljön. Sugoi desu!

Skrattat mest åt: Rebel Belle av Rachel Hawkins
Gråtit mest till: Ingen
Beundrat mest omslaget till: Röd som blod
Finaste kärleksförhållande: Xander och Caymen i The Distance Between Us
Finaste icke-romantisk-förhållande: En kluring den här, får nog säga vänskapsförhållanden i Four.

Skrivandet:
Äntligen har jag kommit igång med skrivandet igen! Har fixat synopsis samt börjat skriva på mitt bidrag till Harlequins tävling. Just nu är jag dock lite tveksam om jag ska vara med, känner inte riktigt att manuset är min stil samt att det känns superstressigt att hinna klart den på mindre än 2 månader. Nåja, jag ska försöka lite till. Sen får vi se hur jag gör.

Nästa månad:
SKRIIIIIIIVA!!! Jag har lovat mig själv att slutföra minst ett manus och jag tänker se till att hålla det löftet. Förutom det så kommer jag att försöka läsa alla mina recensionsexemplar samt läsa fler böcker på svenska.

Ps, jag har varken hunnit avsluta någon tv-serie eller anime-serie den här månaden. Snacka om att jag är fokuserad på skrivandet *stolt*

 
2 Comments

Posted by on October 2, 2014 in Läsvanor, Månadsrapport

 

2 responses to “Månadsrapport September 2014

  1. Fia Filur

    October 2, 2014 at 21:55

    Samma här, har aldrig läst så få böcker som den här månaden. Men hurra för att du har kommit igång med skrivandet!

     
  2. Lena

    October 3, 2014 at 21:33

    Både Four och Vassa föremål skall jag läsa ganska snart.

     

Leave a Reply

 
