RSS

Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 41

06 Oct

Kan den här vara årets mest sprängfyllda vecka när det kommer till nya bokutsläpp??? Helt galet vad många spännande böcker som kommer ut i höst!

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Blod och stjärnstoft av Laini TaylorBlod och stjärnstoft av Laini Taylor 2014-10-06 Kanske är det allt du behöver veta av E. LockhartKanske är det allt du behöver veta av E. Lockhart 2014-10-10 Uppstigandet (The Dove Chronicles #1) av Karen BaoUppstigandet (The Dove Chronicles #1) av Karen Bao

Blod och stjärnstoft (Daughter of Smoke & Bone #2) av Laini Taylor
Den svenska översättningen av Days of Blood & Starlight. Detta är en av serierna där handlingen är för skum för mig. Jag har dock hört att den andra boken ska vara bättre än den första så vi får väl se om jag läser vidare eller inte. Min recension av första boken har ni här.

Kanske är det allt du behöver veta av E. Lockhart
Den svenska översättningen av We Were Liars som jag vet att många tycker är en fantastisk bok. Själv så tycker jag att den är ganska bra men den är lite för överdriven för min smak. Min recension av boken har ni här.

Uppstigandet (The Dove Chronicles #1) av Karen Bao
Förstår inte hur det hänger ihop att den svenska översättningen kommer ut 4 månader före det engelska originalet!!! Någon annan än jag som tycker att det både är fantastisk kul och ganska konstigt? Den här verkar dessutom riktigt intressant med en sci-fi bok om en tjej som tar värvning i armén för att skydda sin familj.

2014-10-16 Det oändliga havet av Rick YanceyDet oändliga havet av Rick Yancey 2014-10-06 Kallelsen (Endgame #1) av James FreyKallelsen av James Frey Endgame: The Calling (Endgame #1) av James Frey & Nils Johnson-SheltonEndgame: The Calling av James Frey & Nils Johnson-Shelton

Det oändliga havet (Den femte vågen #2) av Rick Yancey
Är lite osäker om den här kommer ut den här veckan eller nästa men jag har med den nu för säkerhets skull. Jag gillade första boken och är väldigt nyfiken på hur det kommer att gå för huvudpersonerna. Kommer absolut att läsa den här! Min recension av första boken har ni här.

Kallelsen (Endgame #1) av James Frey
Det där med att svenska översättningar kommer ut snabbt börjar bli en trend. För samtidigt som Endgame: The Calling släpps på engelska så kommer även den svenska översättningen ut. Läser man beskrivningen så kan man lätt tro att det är en kopia på The Hunger Games med 12 ungdomar som ska slåss mot varandra i en tävling. Förhandsläsarna säger dock att handlingen skiljer sig så jag är nyfiken!

Endgame: The Calling (Endgame #1) av James Frey & Nils Johnson-Shelton
Och här är den engelska versionen som också kommer ut den här veckan. Tycker att det är lite lustigt att Nils inte fick vara med på den svenska versionen 🙂

The Body Electric av Beth RevisThe Body Electric av Beth Revis The Young Elites (The Young Elites #1) av Marie LuThe Young Elites av Marie Lu The Blood of Olympus (The Heroes of Olympus #5) av Rick RiordanThe Blood of Olympus av Rick Riordan

The Body Electric av Beth Revis
Hurra!!! En ny bok av Beth Revis, författaren bakom den fantastiska Across the Universe-trilogin. Jag har verkligen längtat efter att få läsa ett nytt mästerverk av henne och nu släpper hon äntligen en ny bok. Precis som hennes tidigare verk är den här också en sci-fi dystopi. Den här kommer jag garanterat att läsa!

The Young Elites (The Young Elites #1) av Marie Lu
Gahh! Det är nästan för bra för att vara sant, Marie Lu släpper också en ny bok den här veckan! Hennes Legend-serie hör till bland mina favoritserier så jag är verkligen taggad på att läsa hennes nya serie som dessutom är en episk fantasy.

The Blood of Olympus (The Heroes of Olympus #5) av Rick Riordan
Som grädden på moset så släpps även den sista delen i The Heroes of Olympus. Har längtat efter den här sen jag halvt grät ihjäl mig till slutet i förra boken. MÅSTE LÄSA!!!

Black Ice av Becca FitzpatrickBlack Ice av Becca Fitzpatrick Sweet Unrest av Lisa MaxwellSweet Unrest av Lisa Maxwell The Fall av Bethany GriffinThe Fall av Bethany Griffin

Black Ice av Becca Fitzpatrick
Fallen ängel-författaren är tillbaka med en ny bok. Den här är dock ingen serie och innehåller inte heller något övernaturligt. Handlar om en tjej som är fast i ett snöoväder tillsammans med hennes två kidnappare.

Sweet Unrest av Lisa Maxwell
En tjej som drömmar konstiga drömmar om människor som har dött. Sen möter hon någon mystisk kille och får en mördare efter sig. En klassisk paranormal romance låter det som.

The Fall av Bethany Griffin
En retelling på The Fall of the House of Usher av Edgar Allan Poe. Den här verkar vara lagom skum och creepy om en tjej som försöker förstöra ett förbannat hus. Har dock inte läst originalberättelsen av Allan Poe, kanske borde göra det först?

Lailah (The Styclar Saga #1) av Nikki KellyLailah av Nikki Kelly Love and Other Unknown Variables av Shannon Lee AlexanderLove and Other Unknown Variables av Shannon Lee Alexander Queen of Someday (Stolen Empire #1) av Sherry D. FicklinQueen of Someday av Sherry D. Ficklin

Lailah (The Styclar Saga #1) av Nikki Kelly
En bok som jag fastnade för så fort jag såg omslaget. Att den dessutom handlar om änglar och vampyrer gör den ju bara ännu mer lockande!

Love and Other Unknown Variables av Shannon Lee Alexander
En kille med en lysande framtid möter en sjuk tjej med ganska mörk framtid. Förhandsläsarna har gett boken fantastiskt bra betyg så jag är väldigt nyfiken på om den är lika bra som den sägs vara.

Queen of Someday (Stolen Empire #1) av Sherry D. Ficklin
En historisk roman om en flicka som försöker blir ledaren av Ryssland. Gillar omslaget!

Andra boksläpp i veckan

Whisper the Dead (The Lovegrove Legacy #2) av Alyxandra HarveyWhisper the Dead (The Lovegrove Legacy #2) av Alyxandra Harvey The Paris Mysteries (Confessions #3) av James Patterson & Maxine PaetroThe Paris Mysteries (Confessions #3) av James Patterson & Maxine Paetro This Night So Dark (Starbound #1.5) av Amie Kaufman & Meagan SpoonerThis Night So Dark (Starbound #1.5) av Amie Kaufman & Meagan Spooner
The Spiritglass Charade (Stoker & Holmes #2) av Colleen GleasonThe Spiritglass Charade (Stoker & Holmes #2) av Colleen Gleason Exquisite Captive (Dark Caravan Cycle #1) av Heather DemetriosExquisite Captive (Dark Caravan Cycle #1) av Heather Demetrios Night Sky (Night Sky #1) av Suzanne Brockmann & Melanie BrockmannNight Sky (Night Sky #1) av Suzanne Brockmann & Melanie Brockmann
Of Scars and Stardust av Andrea HannahOf Scars and Stardust av Andrea Hannah H2O (The Rain #1) av Virginia BerginH2O (The Rain #1) av Virginia Bergin Emergent (Annex #2) av Rachel CohnEmergent (Annex #2) av Rachel Cohn
A Brief Guide to the Hunger Games av Brian J. RobbA Brief Guide to the Hunger Games av Brian J. Robb The Invisible (Brokenhearted #2) av Amelia KahaneyThe Invisible (Brokenhearted #2) av Amelia Kahaney Tell Me Again How a Crush Should Feel av Sara FarizanTell Me Again How a Crush Should Feel av Sara Farizan
Anybody Shining av Frances O'Roark DowellAnybody Shining av Frances O’Roark Dowell Chaos (Guards of the Shadowlands #3) av Sarah FineChaos (Guards of the Shadowlands #3) av Sarah Fine Lark Ascending (Skylark #3) av Meagan SpoonerLark Ascending (Skylark #3) av Meagan Spooner
Not in the Script (If Only... #3) av Amy FinneganNot in the Script (If Only… #3) av Amy Finnegan Unraveled (Crewel World #3) av Gennifer AlbinUnraveled (Crewel World #3) av Gennifer Albin Wicked Path (Daath Chronicles #2) av Eliza TiltonWicked Path (Daath Chronicles #2) av Eliza Tilton
Death Coming Up the Hill av Chris CroweDeath Coming Up the Hill av Chris Crowe Silverblind (Ironskin #3) av Tina ConnollySilverblind (Ironskin #3) av Tina Connolly Whatever Life Throws at You av Julie CrossWhatever Life Throws at You av Julie Cross
Althea & Oliver av Cristina MorachoAlthea & Oliver av Cristina Moracho Kiss Kill Vanish av Jessica MartinezKiss Kill Vanish av Jessica Martinez Pennyroyal Academy av M.A. LarsonPennyroyal Academy av M.A. Larson
Rain Reign av Ann M. MartinRain Reign av Ann M. Martin Stray (Four Sisters #1) av Elissa SussmanStray (Four Sisters #1) av Elissa Sussman The Perfectionists av Sara ShepardThe Perfectionists av Sara Shepard
Bleed Like Me av Christa DesirBleed Like Me av Christa Desir Charming av Krystal WadeCharming av Krystal Wade This Is How It Ends av Jen NadolThis Is How It Ends av Jen Nadol
Hit av Lorie Ann GroverHit av Lorie Ann Grover The Good Sister av Jamie KainThe Good Sister av Jamie Kain

————————————————————————————————————————————–

 Herregud alltså, jag vill nästan bara gråta av lycka över boksläppen den här veckan. Nu ska jag bara ha tiden (för att inte säga pengarna) till att läsa dessa godbitar också. Tur att jag har semester om 4 veckor 🙂

Vilka böcker fastnade du för den här veckan?

 
12 Comments

Posted by on October 6, 2014 in Veckans YA-boksläpp

 

12 responses to “Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 41

  1. Anna G.

    October 6, 2014 at 18:51

    För mig kändes det som en lugn vecka, bara The Good Sister och Love and Other Unknown Variables som jag har på min TBR. Black Ice fick jag som eARC så den är redan läst annars hade den också funnits med.

     
    • Anna - Boktycke

      October 7, 2014 at 08:35

      Var The Black Ice bra? Jag tyckte att Fallen Ängel-serien var så där så jag vet inte om jag ska läsa hennes nya eller inte.

       
      • Anna G.

        October 7, 2014 at 11:13

        Den var spännande & hade nog blivit en bra film. Handlingen var kanske lite enformig men den hade många tvister så ibland när det kändes självklart vad som skulle hända var det helt fel. Är man inte så mycket för romans är dock Black Ice ingen bok jag skulle lägga till i min TBR för det var en stor del av boken.

         
      • Anna - Boktycke

        October 7, 2014 at 13:21

        Hmm, romance är jag inte så sugen på just nu. Men den får stå på reservlistan 🙂

         
  2. LolloQ

    October 6, 2014 at 18:57

    Verkligen en bra vecka måste man säga! 🙂

     
  3. Anna

    October 6, 2014 at 23:12

    Åh vad kul med många böcker! Och snart i den här månaden kommer också sista delen i Unwind-serien!! 😀

     
    • Anna - Boktycke

      October 7, 2014 at 08:35

      Jaaa, längtar så mycket efter den! Har dock inte läst tredje boken än så jag får se till att göra det snart 🙂

       
  4. Petra

    October 7, 2014 at 09:11

    Den här veckan vill jag läsa The Blood of Olympus(!!!), The Young Elites, The Body Electric, The Fall, Lailah, Of Scars and Stardust, samt är nyfiken på att läsa Chaos, Lark Ascending och Unraveled så snart jag läst bok 2 i serien. 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      October 7, 2014 at 13:22

      Helt sjukt vad många bra böcker som kommer ut den här veckan!!!

       
  5. Therése

    October 7, 2014 at 12:50

    Sweet unrest har jag läst som förhandsex och den var oväntat bra! Inte ofta fokus på voodoo i böckerna jag läser så kändes fräscht!

     
    • Anna - Boktycke

      October 7, 2014 at 13:21

      Åh, låter ju bra. Jag var lite skeptisk mot den men nu blev jag mer intresserad efter din kommentar.

       

Leave a Reply

 
