RSS

Ger upp och gör något annat

11 Oct

Jag ger upp Harlequins manustävling. Även om jag tycker att det är en fantastisk chans att bli utgiven så känns det alldeles för stressigt att hinna klart ett manus på så kort tid. För att bespara mig själv en massa stress så har jag bestämt mig för att ge upp och satsa på ett annat (mindre brådskande) manus istället. Och helt ärligt talat så skriver jag inte särskilt bra under stress, började skriva på det andra manuset i veckan och det har gått mycket bättre än det tänkta tävlingsmanuset.

Nåja, önskar er alla som tänker vara med i tävlingen ett stort lycka till!

 
4 Comments

Posted by on October 11, 2014 in Blandat

 

4 responses to “Ger upp och gör något annat

  1. Fia Filur

    October 11, 2014 at 16:58

    Blev först rädd för att det var bloggen du skulle ge upp! Synd att du skippar tävlingen, men förstår stressmomentet. Hoppas det går bra med ditt andra manus istället 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      October 12, 2014 at 11:49

      Haha, nähh, bloggen har jag inga planer på att ge upp. Har ju investerat alldeles för mycket tid i den :p

       
  2. Charlotte C

    October 12, 2014 at 13:53

    Åh, vad tråkigt! Men jag har full förståelse, det är svårt nog att skriva ett manus utan tidspress! 🙂 Kul att du tog tag i ett annat manus istället, kör hårt med det!

     
  3. Liza

    October 12, 2014 at 23:26

    tråkigt att tävlingen fick utebli för din del. skulle vara intressant att läsa nåt av bloggare man följt med ett tag. förresten så listade jag din blogg som en av mina 5 favorit-bokbloggar i ett inlägg jag skrev för en månad sen 🙂

    http://iregnet.blogspot.fi/2014/09/bokbloggar-jag-foljer.html

    tack för en mysig och fin blogg och lycka till med skrivandet 🙂

     

Leave a Reply

 
