RSS

Nytt hemlån!

18 Oct

Lyckades klämma in ett biblioteksbesök under shoppingrungen 😀

Nytt i hyllan 2014-10-18

Uttagningen (Linux #1) av Maths Claesson
En sci-fi-bok om en framtida Stockholm. Jag har nog aldrig läst en svensk sci-fi-bok tidigare så det ska bli intressant.

Skärvor av J av Magnus Ljunggren
Den här boken plockade jag bara upp för omslagets skull 🙂 Det sägs vara en spänningsroman.

Jag går dit där du går av Nina LaCour
Efter att ha läst Inte vem som helst (som jag gillade mycket) och Everything Leads to You (som jag älskade) så är det dags att läsa debutboken! Håller tummarna för att den är minst lika bra som hennes senare verk.

Som ni ser så kör jag fortfarande hårt på med att läsa fler böcker på svenska. Jag tror faktiskt att det underlättar för mitt skrivande lite grann, annars blir det ju lätt att man börjar tänka på engelsk grammatik istället. Har ni läst någon av böckerna och vad tyckte ni i så fall om dem?

 
5 Comments

Posted by on October 18, 2014 in Nytt i hyllan

 

5 responses to “Nytt hemlån!

  1. Aston

    October 18, 2014 at 16:04

    Linux är väldigt bra! Tycker det är kul att han är uppvuxen i Mantorp också ;D

     
  2. Fia Filur

    October 18, 2014 at 22:29

    Linux gillade jag riktigt mycket! Den fick mig att tänka lite på Enders game.

     
    • Anna - Boktycke

      October 19, 2014 at 10:29

      Åh, då tror jag att jag kommer att gilla den 🙂

       
  3. Petra

    October 19, 2014 at 10:56

    Jag har läst Hold Still(Jag går dit du går), och tyckte att den var riktigt bra. Inte lika bra som Eerything Leads to You, men ändå väldigt läsvärd. Hoppas du gillar böckerna. 🙂

     
  4. Lena

    October 19, 2014 at 12:20

    Jag har läst Jag går dit du går och tyckte den var bra 🙂

     

Leave a Reply

 
