RSS

Beach 2014 Here I Come!

02 Nov

Så var det äntligen dags för min superefterlängtade semester! Som ni kanske vet så gifte jag mig i september och idag åker vi iväg på vår smekmånad (som tyvärr bara är i två veckor).

Först kommer vi att vara i Hong Kong för att äta. Och nej, jag skämtar inte. Vi (eller jag) har kollat upp vilka kända restauranger det finns och gjort schema på hur vi ska hinna/orka testa allihopa, 15 restauranger/caféer på 5 dagar, we can do it!

Hong-KongBild hittad via Google

Är dock lite orolig över protesterna i Hong Kong just. Det är ju fredliga protester men har hört att det kommer att bli svårt att ta sig genom Mong Kok, vilket är givetvis stadsdelen vi ska bo i.

hong kong protestBild hittad via Google

Kolla på bilden liksom, man kan nog inte röra sig så snabbt framåt.

___________________________________________________________________________________________________

Veckan efter kommer vi att åka till Bali, närmare bestämt Gili Island och bara koppla av.

gili-trawanganBild hittad via Google

31 grader är det just nu i Bali, hell yeah! Jag har ju jobbat hela sommaren och inte varit på stranden en enda gång i år. Nu ska det bli ändring på det!

Ni behöver dock inte vara oroliga för att det kommer att vara helt tyst på bloggen. Jag har förberett en massa tidsinställda inlägg så ni kommer förmodligen inte ens att märka att jag är borta. Vet inte hur bra uppkopplingen kommer att vara på Gili Island men jag kommer att försöka kika in lite då och då för att svara på kommentarer. Nu håller jag tummarna för att detta kommer att bli mitt livs bästa resa hittills!

 
11 Comments

Posted by on November 2, 2014 in Blandat

 

11 responses to “Beach 2014 Here I Come!

  1. Charlotte C

    November 2, 2014 at 14:31

    Hoppas ni får en riktigt härlig smekmånad!!!

     
  2. Miriam - Schitzo-Cookie http://schitzo-cookie.blogspot.se

    November 2, 2014 at 14:44

    Låter riktigt najs! Önskar dig en superhärlig resa =)

     
  3. MoonStar

    November 2, 2014 at 15:18

    Åhh.. så deilig.. Kos deg masse.. Hørtes spennende ut med alle resturanten.. Kanskje vi får noen tips når du kommer hjem om hvilke som var best 😛
    Får håpe det ordner seg med protestene osv… Og Bali så i hvertfall Nice ut..
    Ha en fin ferie 😀

     
  4. Cecilia

    November 2, 2014 at 16:34

    Trevlig resa! 😀

     
  5. Linnea

    November 2, 2014 at 18:10

    Ha en härlig resa! 🙂

     
  6. Emma

    November 2, 2014 at 18:19

    Åh, vad härligt det låter! Ha det underbart! 🙂

     
  7. Cilia

    November 2, 2014 at 20:00

    Åh vad det låter härligt! Hoppas ni får en underbar resa 🙂

     
  8. Författardrömmar

    November 2, 2014 at 20:05

    Hoppas ni får en härlig resa 🙂

     
  9. Petra

    November 3, 2014 at 09:10

    Åh, vad härligt det ser ut. Jag hoppas att ni får en underbar resa. 🙂

     
  10. Fia Filur

    November 3, 2014 at 10:23

    Ha det toppen!!

     
  11. 23 minuter

    November 13, 2014 at 14:25

    Åh det låter som en underbar resa, hoppas ni får det härligt 🙂

     

Leave a Reply

 
