RSS

Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 45

03 Nov

Första månaden i november bjuder på många efterlängtade godingar.

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

The Retribution of Mara Dyer (Mara Dyer #3) av Michelle HodkinThe Retribution of Mara Dyer av Michelle Hodkin Waistcoats & Weaponry (Finishing School #3) av Gail CarrigerWaistcoats & Weaponry av Gail Carriger A Thousand Pieces of You (Firebird #1) av Claudia GrayA Thousand Pieces of You av Claudia Gray

The Retribution of Mara Dyer (Mara Dyer #3) av Michelle Hodkin
Äntligen!!! Känns som att det var åratal sen jag läste förra boken i serien (jag läste den i december 2012 så det är faktiskt rätt länge sen). Det jobbiga är väl att jag knappt minns vad som hände i andra boken för den var så skum. Måste nog leta upp en detaljerad sammanfattning av de tidigare delarna innan jag ger mig på den här. Ifall ni är intresserade av den här serien så kan ni kika på min recension av första boken här.

Waistcoats & Weaponry (Finishing School #3) av Gail Carriger
Gail Carriger är en av mina absoluta favoritförfattare och jag har mer eller mindre älskat eller storgillat alla hennes böcker. Här är tredje delen i hennes prologserie till Själlös som handlar om en kvinnlig spionskola ombord på ett luftskepp. Och ja, den är like awesome som den låter! Min recension av första boken har ni här.

A Thousand Pieces of You (Firebird #1) av Claudia Gray
Ge mig den här boken!!! Eller ja, i alla fall motivet så att jag kan ha den som en tavla. Både titeln och omslaget är fantastiskt vackra i mina ögon. Tycker även att handlingen låter väldigt lockande med en tjej som jagar sin pappas mördare (gissar på att hon kommer att bli kär i honom i sann YA-anda) genom olika parallella världar. Oavsett om jag gillar boken eller inte så vill jag ha den i bokhyllan!

 

Empire of Shadows (Bhinian Empire #2) av Miriam ForsterEmpire of Shadows av Miriam Forster Killer Instinct (The Naturals #2) av Jennifer Lynn BarnesKiller Instinct av Jennifer Lynn Barnes The Last Changeling (Faerie Revolutions #1) av Chelsea PitcherThe Last Changeling av Chelsea Pitcher

Empire of Shadows (Bhinian Empire #2) av Miriam Forster
Åh, en till bok jag vill läsa/äga för omslagets skull. Jag gillar verkligen den östasiatiska influensen. Tyckte ju att första boken är helt okej så den här är jag sugen på.

Killer Instinct (The Naturals #2) av Jennifer Lynn Barnes
Här är en serie som jag gillar men som inte verkar ha blivit läst av särskilt många svenska bokbloggare. The Mentalist möter Criminal Minds, hell yeah! Kommer absolut att läsa den här. Min recension av första boken hittar ni här.

The Last Changeling (Faerie Revolutions #1) av Chelsea Pitcher
Många fina omslag den här veckan alltså. En förbjuden kärleksaga mellan en älva och en människopojke. Tyvärr är är betygen mindre strålande än omslaget så jag lär nog inte läsa den. Men fin är den att titta på, så höstigt och magiskt.

Andra boksläpp i veckan

Mortal Heart (His Fair Assassin #3) av Robin LaFeversMortal Heart (His Fair Assassin #3) av Robin LaFevers Visitors (Pathfinder #3) av Orson Scott CardVisitors (Pathfinder #3) av Orson Scott Card Dangerous Deceptions (Palace of Spies #2) av Sarah ZettelDangerous Deceptions (Palace of Spies #2) av Sarah Zettel
Betting Blind (Betting Blind #1) av Stephanie GuerraBetting Blind (Betting Blind #1) av Stephanie Guerra The Book of Ivy (The Book of Ivy #1) av Amy EngelThe Book of Ivy (The Book of Ivy #1) av Amy Engel Crashland (Twinmaker #2) av Sean WilliamsCrashland (Twinmaker #2) av Sean Williams
Alacrity (Illumine #4) av Alivia AndersAlacrity (Illumine #4) av Alivia Anders Amy's Choice av Marcia StrykowskiAmy’s Choice av Marcia Strykowski Creed av Trisha Leaver & Lindsay CurrieCreed av Trisha Leaver & Lindsay Currie
Forbidden av Kimberley Griffiths LittleForbidden av Kimberley Griffiths Little Gracefully Grayson av Ami PolonskyGracefully Grayson av Ami Polonsky The Walled City av Ryan GraudinThe Walled City av Ryan Graudin
The Year of the Rat av Clare FurnissThe Year of the Rat av Clare Furniss Watched av C. J. LyonsWatched av C. J. Lyons Spiders av Tom HoyleSpiders av Tom Hoyle
The Glass Magician (The Paper Magician Trilogy #2) av Charlie N. HolmbergThe Glass Magician (The Paper Magician Trilogy #2) av Charlie N. Holmberg Everblaze (Keeper of the Lost Cities #3) av Shannon MessengerEverblaze (Keeper of the Lost Cities #3) av Shannon Messenger The Map to Everywhere (The Map to Everywhere #1) av Carrie Ryan & John Parke DavisThe Map to Everywhere (The Map to Everywhere #1) av Carrie Ryan & John Parke Davis
Dreamer's Pool (Blackthorn and Grim #1) av Juliet MarillierDreamer’s Pool (Blackthorn and Grim #1) av Juliet Marillier The Princess Spy (YA Romance Fairy Tales #5) av Melanie DickersonThe Princess Spy (YA Romance Fairy Tales #5) av Melanie Dickerson Reign (An Unfortunate Fairy Tale #4) av Chanda HahnReign (An Unfortunate Fairy Tale #4) av Chanda Hahn
How We Fall av Kate BrauningHow We Fall av Kate Brauning The Silence of Six av E.C. MyersThe Silence of Six av E.C. Myers Ugly Girls av Lindsay HunterUgly Girls av Lindsay Hunter

————————————————————————————————————————————–

“Bara” 5 böcker som jag fastnade för den här veckan. Överraskande många spännande uppföljare som släpps. Vill framförallt läsa sista boken om Mara Dyer men behöver som sagt fräscha upp minnet av handlingen först.

Vilka böcker fastnade du för den här veckan?

 
Leave a comment

Posted by on November 3, 2014 in Veckans YA-boksläpp

 

Leave a Reply

 
