RSS

Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 46

10 Nov

Skönt med en lugnare vecka den här gången.

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

2014-11-10 Jag ger dig solen av Jandy NelsonJag ger dig solen av Jandy Nelson The Bane Chronicles (The Bane Chronicles #1-10) av Cassandra ClareThe Bane Chronicles av Cassandra Clare Like Water on Stone av Dana WalrathLike Water on Stone av Dana Walrath

Jag ger dig solen av Jandy Nelson
Svenska översättningen av I’ll Give You the Sun som kom ut i september i år. Gillade Himlen börjar här (The Sky is Everywhere) väldigt mycket och håller tummarna för att den här är minst lika bra. Hade först tänkt läsa den engelska versionen men när jag fick veta att den skulle komma på svenska så har jag väntat på den.

The Bane Chronicles (The Bane Chronicles #1-10) av Cassandra Clare
För alla Magnus Bane-fans som inte gillar e-böcker så kan ni nu köpa novellsamlingen i tryckt form. Har ni läst mina recensioner av novellerna så vet ni att jag gillar de flesta. Ett måste för alla TMI-fans. Läs dock INTE den här före The Infernal Devices då den innehåller spoilers för den serien. Min recension av första novellen här ni här.

Like Water on Stone av Dana Walrath
En historisk roman som sägs vara en blandning mellan Boktjuven och Strimmor av hopp. Jag har visserligen inte läst det sistnämnda men på senare tid så har jag blivit lite mer intresserad av historiska romaner.

Andra boksläpp i veckan

The Witch Must Burn (Dorothy Must Die #0.2) av Danielle PaigeThe Witch Must Burn (Dorothy Must Die #0.2) av Danielle Paige Stranger (The Change #1) av Rachel Manija Brown & Sherwood SmithStranger (The Change #1) av Rachel Manija Brown & Sherwood Smith The Halcyon Bird (The Demon Catchers of Milan #2) av Kat BeyerThe Halcyon Bird (The Demon Catchers of Milan #2) av Kat Beyer
Autumn Falls (Autumn Falls #1) av Bella ThorneAutumn Falls (Autumn Falls #1) av Bella Thorne Renegade (Elemental Trilogy #3) av Antony JohnRenegade (Elemental Trilogy #3) av Antony John Revolution (Replica Trilogy #3) av Jenna BlackRevolution (Replica Trilogy #3) av Jenna Black
Stone Cove Island av Suzanne MyersStone Cove Island av Suzanne Myers

————————————————————————————————————————————–

Wiee, äntligen en lugn vecka med bara en bok som jag vill läsa. Bästa med svenska översättningar är att man kan hitta dem i biblioteken, vi får se när jag stöter på den i hyllorna.

Vilka böcker fastnade du för den här veckan?

 
4 Comments

Posted by on November 10, 2014 in Veckans YA-boksläpp

 

4 responses to “Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 46

  1. Vilma

    November 10, 2014 at 18:38

    Jag har precis läst ut “Jag ger dig solen”. Wow, säger jag bara.

     
  2. Karin

    November 12, 2014 at 16:52

    Åh äntligen! Har längtat efter ‘Jag ger dig solen’.

     
  3. Miriam - Schitzo-Cookie http://schitzo-cookie.blogspot.se

    January 9, 2015 at 13:01

    Tycker du man ska läsa The Bane Chronicle före eller efter City of Heavenly Fire?

     
    • Anna - Boktycke

      January 9, 2015 at 18:04

      Definitivt före! Iaf de noveller som rör Magnus och Alex, men du bör läsa dem efter att du har läst City of Lost Souls. Rättare sagt så rekommenderar jag att man läser Cassandra Clares böcker i den ordningen som hon ger ut dem. Annars är det stor risk för spoilers tyvärr. Antingen det eller så missar man referenser.

       

Leave a Reply

 
