RSS

Svenska översättningar att längta efter (2015 del 3)

23 Nov

Som lovat så kommer det ännu fler svenska översättningar att längta efter!

Observera att utgivningsdatumen är preliminära och kan ändras.

2015-03-09 Fangirl

Titel: Fangirl (orig. Fangirl)
Författare: Rainbow Rowell
Förlag: Berghs
Utgivningsdatum: 9:e mars

Efter succén med Eleanor & Park så kommer även Fangirl ut på svenska! En riktig kul nyhet tycker jag då jag gillar boken och tycker absolut att fler ska läsa den.

_____________________________________________________________________________________

2015-03-09 Mistborn

Titel:  Det sista imperiet (orig. Mistborn: The Final Empire)
Författare: Brandon Sanderson
Serie: Mistborn #1
Förlag: Modernista
Utgivningsdatum: 9:e mars

Halleluja!!! Brandon Sanderson böcker kommer ÄNTLIGEN ut på svenska! Jag har nyligen läst klart sista boken i serien och snacka om att den här serien är episk! Rekommenderar den av hela mitt hjärta för alla fantasy-fans! Min recension av första boken har ni här.

_____________________________________________________________________________________

2015-03-12 Anna och den franska kyssen 1

Titel: Anna och den franska kyssan (orig. Anna and the French Kiss)
Författare: Stephenie Perkins
Serie: Anna and the French Kiss #1
Förlag: Modernista
Utgivningsdatum: 12:e mars

OMG, äntligen!!! Modernista är nu utan mitt favoritförlag, de ger ju ut mina favoritböcker en efter en 😀 Jag tror att de flesta redan känner till den här boken för den är hur fantastisk som helst. Om ni trots allt inte vet hur bra den här boken är så kan ni läsa min recension av den.

_____________________________________________________________________________________

2015-03-19 Vild av Brandon Mull 1

Titel: Vild (orig. Wild Born)
Författare: Brandon Mull
Serie: Spirit Animals#1
Förlag: Rabén & Sjögren
Utgivningsdatum: 19:e mars

Brandon Mull vann en bit av mitt hjärta med Fablehaven-serien och jag är väldigt nyfiken på hans nya serie. Har tänkt läsa den på engelska men nu när jag ser att den kommer på svenska så lär jag nog vänta på översättningen.

_____________________________________________________________________________________

2015-04-10 Vit som snö av Salla Simukka1

Titel: Vit som snö (orig. Valkea kuin lumi)
Författare: Salla Simukka
Serie: Lumikki Andersson #2
Förlag: Rabén & Sjögren
Utgivningsdatum:10:e april

Gillar Röd som blod väldigt mycket och ser verkligen fram emot uppföljaren. Lumikki är en sådan intressant karaktär och det ska bli superintressant att se vad som händer med henne härnäst.

_____________________________________________________________________________________

2015-04-15 Edisons källare av Neal Shusterman 1

Titel: Edisons källare (orig. Edison’s Alley)
Författare: Neal Shusterman & Eric Elfman
Serie: Accelerati #2
Förlag: Rabén & Sjögren
Utgivningsdatum:15:e april

En serie som jag inte har börjat läsa än men planerar att göra, ska bara hitta första boken i biblioteket först!

_____________________________________________________________________________________

Snacka om att 2015 är full av spännande översättningar. Är så glad över att så många av mina favoritböcker kommer på svenska 😀

Vilka översättningar vill du läsa?

För fler svenska översättningar som kommer ut i år kan ni kika på:
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 1)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 2)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 3)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 4)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 5)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 6)

 

Leave a Reply

 
