RSS

Månadsrapport December 2014 och gott nytt år!

31 Dec

Yikes! Kan inte fatta att 2014 tar slut idag, det här året har verkligen bara flugit förbi. Här är årets sista månadsrapport!

Månadsrapport December 2014

Antal lästa böcker: 10
Mellanböcker/noveller/seriealbum: 0
Påbörjade serier: 4
Avslutade serier: 2

Trots semester sedan den 19:e december så har det bara blivit 10  böcker lästa. Anledningen är för att jag har lagt ner tid på skrivandet samt att umgås med vänner och familj istället. Är dock väldigt nöjd med månaden ändå för jag lyckades klara av alla mina utmaningar samt läst 3 riktigt bra böcker.

Bästa bok: Blue Lily, Lily Blue av Maggie Stiefvater
Stiefvater har totalt stulit mitt hjärta med sitt språk och sina karaktärer. Älskar verkligen korppojkarna och Blue. Kan knappt vänta på fortsättningen samtidigt som jag är rädd för att profetian kommer att slå in och en av karaktärerna kommer att dö.

Bästa överraskning: The Retribution av Mara Dyer av Michelle Hodkin 
Blev helt överraskad över hur blodig och rå den här var jämfört med de tidigare böckerna samt YA-böcker i allmänhet. Uppskattar det verkligen!

Största besvikelse: Get Even av Gretchen McNeil
Hade så höga förhoppningar men den här är som en sämre version av Burn for Burn. Den är spännande men karaktärerna är dumma och egoistiska, dessutom gillar jag inte att “fienden” verkar veta allt om alla.

Skrattat mest åt: Pip Bartlett’s Guide to Magical Creatures av Jackson Pearce & Maggie Stiefvater
Gråtit mest till: Ingen den här månaden, men Blue Lily, Lily Blue var väl närmast att beröra mig till tårarna.
Beundrat mest omslaget till: Blue Lily, Lily Blue
Finaste kärleksförhållande: Galen och Emma i Of Poseidon
Finaste icke-romantisk-förhållande: Korppojkarna i Blue Lily, Lily Blue

Skrivandet:
Tyvärr hinner jag inte klart med manuset innan året är slut men är på god väg. Det finns en chans att jag hinner avsluta innan semestern tar slut🙂

Avslutade anime

pandora

Pandora Hearts (24 avsnitt)
Började titta på den här animen förra månaden för jag hade sett så många snygga fanarts på den. Den började superlovande men blev ganska meh. Kändes inte som att det fanns någon dramaturgisk kurva efter de 3 första avsnitten. Den är liksom inte allvarlig nog för att man ska bli rädd om karaktärerna men ändå  inte knäpp nog för att vara humoristisk. Gillar dock klädstilen samt vissa av karaktärerna.

kurokonobasuke

Kuroko no Basket Säsong 1 (25 avsnitt)
Det var längesen jag tittade på en sportanime och Kuroko no Basket var ett väldigt bra val. Älskar humorn. Bara grejen med att huvudrollens specialtalang är att han har så lite närvaro att ingen lägger märke till honom på spelplanen är ju så bisarrt att det är roligt. Har redan börjat titta på andra säsongen och den blir bara bättre och bättre🙂

_______________________________________________________________________________

På tal om läsutmaningen så vill jag bara säga att jag kommer att börja titta på deltagarnas statussidor imorgon. Så se till att lägga upp omdömena nu ifall ni inte redan har gjort det!

Till slut så vill jag tacka er alla för att ni läser det jag skriver och önskar er alla ett riktigt…

Gott nytt år

 
7 Comments

Posted by on December 31, 2014 in Läsvanor, Månadsrapport

 

7 responses to “Månadsrapport December 2014 och gott nytt år!

  1. Azet

    December 31, 2014 at 17:06

    Gott nytt år till dig med ,Anna!

     
  2. Sharon

    December 31, 2014 at 19:54

    Gott nytt år!!

     
  3. Sofia Fritzson

    December 31, 2014 at 21:07

    Gott nytt år!

     
  4. Lena

    January 1, 2015 at 13:16

    Uppstigandet och Det oändliga havet skall jag läsa framöver. det skall bli spännande.

     
  5. Anna

    January 1, 2015 at 14:01

    Varje gång jag ser omslaget till Blue Lily, Lily Blue bredvid andra böcker så dras mina ögon till det, det är så himla fint! vill nästan ha boken i bokhyllan bara för omslagets skull, “synd” att det är 3:e delen i en serie och inte en standalone. Kanske får ta tag i hela The Raven Cycle-serien vid nåt tillfälle, även om fantasy & paranormal inte riktigt är min genre så har jag gillat det jag tidigare läst av Maggie Stiefvater.

    God fortsättning på det nya året!

     
  6. Petra

    January 1, 2015 at 14:26

    Gott nytt år Anna!🙂

     
  7. Klara

    January 1, 2015 at 20:44

    Gott nytt år!!🙂

     

Leave a Reply

 
