RSS

Nya YA-boksläpp 2015 – Vecka 2

05 Jan

Den här veckan drar det igång riktigt ordentligt med massor av härliga boksläpp!

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Ensnared (Splintered #3) av A.G. HowardEnsnared av A.G. Howard Firefight (Reckoners #2) av Brandon SandersonFirefight av Brandon Sanderson Vivian Apple at the End of the World (Vivian Apple #1) av Katie CoyleVivian Apple at the End of the World av Katie Coyle

Ensnared (Splintered #3) av A.G. Howard
Yay, sista boken i den här skumma serien är här! Omslagsmässigt så gillar jag den här minst men jag kommer ändå att köpa hem den för att få en komplett samling samt jag vill veta hur serien kommer att sluta!!! Min recension av första boken har ni här.

Firefight (Reckoners #2) av Brandon Sanderson
En ny bok av Brandon Sanderson ahhhhhhhh! Med tanke på att första boken Steelheart hamnade på plats 14 av min topp 20 lista över böckerna jag har läst 2014 så är det en självklarhet att jag även kommer att sluka den här så fort jag kan. Seriös, läs böcker av Sanderson ifall ni inte har gjort det än!

Vivian Apple at the End of the World (Vivian Apple #1) av Katie Coyle
Haha, vilken titel. Den här verkar ju vara en ganska skum bok om en tjej som samlar ihop ett gäng andra ungdomar för att leta efter sina alldeles för troende och försvunna föräldrar. Ingen aning om det är en contemporary eller om det är något övernaturligt.

Black Ice av Becca FitzpatrickBlack Ice av Becca Fitzpatrick Katherine-teorin av John GreenKatherine-teorin av John Green Gone Too Far av Natalie D. RichardsGone Too Far av Natalie D. Richards

Black Ice av Becca Fitzpatrick
Den svenska översättningen av Black Ice som sägs vara en spännande och romantisk thriller.

Katherine-teorin av John Green
Svenska översättningen av An Abundance of Katherines som jag personligen är intresserad av att läsa. Kul att Bonnier Carlsen fortsätter att ge ut John Greens böcker på svenska.

Gone Too Far av Natalie D. Richards
En tjej som hittar en anteckningsbok med grymma anteckningar i skolan och tänkte inte så mycket mer på det. Men sen dör en tjej vars namn har stått med i boken och hon börja misstänka att något inte står rätt till. Tycker att den låter ganska spännande men jag hoppas inte på att det är en till bok där “fienden” är allvetande och slänger ifrån sig små ledtrådar hela tiden.

All the Bright Places av Jennifer NivenAll the Bright Places av Jennifer Niven Hellhole av Gina DamicoHellhole av Gina Damico Frostfire (Kanin Chronicles #1) av Amanda HockingFrostfire av Amanda Hocking

All the Bright Places av Jennifer Niven
Här är boken som fick en filmdeal innan den ens blev utgiven. Den sägs vara en blandning mellan The Fault in Our Stars & “Eleanor and Park” samt har fått lysande recensioner av förhandsläsarna. Ojoj, den här är jag minst sagt sugen på att läsa.

Hellhole av Gina Damico
Har tidigare läst Croak av författaren tidigare så jag är väldigt nyfiken på hennes nyaste bok som handlar om en kille som råkar släppa lös djävulen. Vilket sött omslag också!

Frostfire (Kanin Chronicles #1) av Amanda Hocking
Är det bara jag eller ger författaren ut sådär 2-3 böcker om året? Snacka om att jobba hårt (eller så skriver hon bara väldigt effektivt). Hur som helst så verkar den här vara en spin-off till hennes Trylle-serie som jag bara har läst första boken av. Det här omslaget påminner mig dock om Rödluvan🙂

A List of Things That Didn't Kill Me av Jason SchmidtA List of Things That Didn’t Kill Me av Jason Schmidt The Ghosts of Heaven av Marcus SedgwickThe Ghosts of Heaven av Marcus Sedgwick The Boy Next Door av Katie Van ArkThe Boy Next Door av Katie Van Ark

A List of Things That Didn’t Kill Me av Jason Schmidt
Den här titeln tilltalar mitt morbida humor. Verkar vara en humoristisk tolkning av en mörk uppväxt vilket jag tycker låter intressant.

The Ghosts of Heaven av Marcus Sedgwick
Min enda erfarenhet av Sedgwick tidigare är vampyrboken “De som går igen” som inte direkt är den bästa boken jag har läst. Dock har jag hört att hans andra böcker ska vara bra så jag är lite nyfiken på den här. Gillar omslaget i alla fall.

The Boy Next Door av Katie Van Ark
En kärleksaga om en tjej som är hemligt kär i sin granne samt konståkningpartner. Givetvis är killen också intresserad av henne i hemlighet men vågar inte göra något eftersom han inte vill förstöra deras relation. Den här har fått rätt så bra betyg av förhandsläsarna så de som gillar romantiska böcker kanske gillar den?

Andra boksläpp i veckan

Golden Son (Red Rising Trilogy #2) av Pierce BrownGolden Son (Red Rising Trilogy #2) av Pierce Brown Dead of Winter (The Arcana Chronicles #3) av Kresley ColeDead of Winter (The Arcana Chronicles #3) av Kresley Cole Fire Fall (Dark Star #3) av Bethany FrenetteFire Fall (Dark Star #3) av Bethany Frenette
Alistair Grim's Odditorium (Odditorium #1) av Gregory FunaroAlistair Grim’s Odditorium (Odditorium #1) av Gregory Funaro The Witches of Echo Park (The Witches of Echo Park #1) av Amber BensonThe Witches of Echo Park (The Witches of Echo Park #1) av Amber Benson Rogue Wave (Waterfire Saga #2) av Jennifer DonnellyRogue Wave (Waterfire Saga #2) av Jennifer Donnelly
Collide (The Taking #3) av Melissa WestCollide (The Taking #3) av Melissa West City 1 (Revolution 19 #3) av Gregg RosenblumCity 1 (Revolution 19 #3) av Gregg Rosenblum Willowgrove (Hemlock #3) av Kathleen PeacockWillowgrove (Hemlock #3) av Kathleen Peacock
Reborn (Altered #3) av Jennifer RushReborn (Altered #3) av Jennifer Rush The Accidental Alchemist av Gigi PandianThe Accidental Alchemist av Gigi Pandian There Will Be Lies av Nick LakeThere Will Be Lies av Nick Lake
Halfway Perfect av Julie Cross & Mark PeriniHalfway Perfect av Julie Cross & Mark Perini Hold Tight, Don't Let Go av Laura Rose WagnerHold Tight, Don’t Let Go av Laura Rose Wagner The Boy in the Black Suit av Jason ReynoldsThe Boy in the Black Suit av Jason Reynolds
The Law of Loving Others av Kate AxelrodThe Law of Loving Others av Kate Axelrod Tracers av J.J. HowardTracers av J. J. Howard Infected av Sophie LittlefieldInfected av Sophie Littlefield
Atlantis Rising av Gloria CrawAtlantis Rising av Gloria Craw Audacity av Melanie CrowderAudacity av Melanie Crowder Save Me av Jenny ElliottSave Me av Jenny Elliott

————————————————————————————————————————————–

Ojoj, efter flera veckors lugn så är det dags att fylla på läslistan. Flera böcker jag är väldigt intresserad av den här veckan varav två som jag garanterat kommer att läsa. Sen är det även en del intressanta uppföljare till serier jag inte har läst än. Ingen dålig vecka alltså🙂

Fastnade ni för någon bok den här veckan?

 
4 Comments

Posted by on January 5, 2015 in Veckans YA-boksläpp

 

4 responses to “Nya YA-boksläpp 2015 – Vecka 2

  1. Lena

    January 5, 2015 at 18:21

    John greens bok är jag sugen på.

     
  2. Petra

    January 6, 2015 at 11:26

    Jag vill läsa Ensnared, Firefight, All the Bright Places, The Ghosts of Heaven och Reborn. Sen är jag dessutom någorlunda nyfiken på Black Ice och Gone Too Far, och lär förmodligen läsa Dead of Winter och Willowgrove nån gång i framtiden.🙂

     
  3. jana

    January 6, 2015 at 14:46

    Hej Anna! Nu har Hannah och jag tagit fram en ny utmaningslista. Du kan väl skriva ett inlägg om det och länka så att folk hittar till den?

    http://janasbokhylla.blogg.se/2015/january/lasutmaning-2015-2.html#comment

     
    • Anna - Boktycke

      January 6, 2015 at 14:47

      Vad kul! Jag skriver ett inlägg om det imorgon!

       

Leave a Reply

 
