RSS

Läsutmaning 2015!

07 Jan

Som jag nämnde i det här inlägget så kommer jag inte att hålla i någon läsutmaning i år, men läsutmaningen kommer att bli av ändå! Jana har med hjälp av Hannah tagit över rollen och anordnar nu en kombinerad läsutmaning och tävling. Hälften av punkterna har bytts ut vilken gör att den känns fräsch och rolig. Priserna är också generösare i år. Och yeah, den här gången kan jag vara med och tävla också🙂

Anmäl er också till läsutmaningen här!

___________________________________________________________________________

Personligen så kommer jag inte att satsa särskilt mycket på läsutmaningen i år. Med tanke på att jag läser rätt mycket så blir nog 30 punkter inga problem i vilket fall. Jag kommer att fokusera på skrivandet nu så därför kommer jag inte att lägga lika mycket tid på läsningen vilket leder till att jag endast tänker läsa de böcker jag verkligen vill läsa. Förra året så läste jag en del böcker bara för att jag skulle kunna pricka av punkterna, visserligen så var de flesta rätt bra men det kändes ändå lite som tvångsläsning.

Annars så tänker jag satsa lite mer på att läsa äldre böcker samt att avsluta serier. Att bli av med hyllvärmarna vore också bra. Omläsning av bok 2-7 i Harry Potter-serien samt den kompletta samlingen av Sherlock Holmes vill jag gärna uppnå med men jag vet inte om jag kommer att ha ork till det. Vi kan ju hoppas på det i alla fall!

Nytt i hyllan - Harry Potter fram

sherlock holmes

 
1 Comment

Posted by on January 7, 2015 in Blandat

 

One response to “Läsutmaning 2015!

  1. Sofia Fritzson

    January 7, 2015 at 21:12

    Vad kul att utmaningen lever vidare🙂 Jag kommer inte att delta i år, det tar för mkt tid att skriva omdömen och uppdatera en statussida, men hoppas många andra är med!

     

Leave a Reply

 
