RSS

Nya YA-boksläpp 2015 – Vecka 3

12 Jan

Lite lugnare den här veckan men det kommer ändå ut flera intressanta böcker.

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

The Darkest Part of the Forest av Holly BlackThe Darkest Part of the Forest av Holly Black The Conspiracy of Us av Maggie HallThe Conspiracy of Us av Maggie Hall When av Victoria LaurieWhen av Victoria Laurie

The Darkest Part of the Forest av Holly Black
Holly Black är en författare som jag gillar mer och mer. Gillar hennes lite kusliga berättelser och swooniga killkaraktärer. Den här verkar också väldigt mystiskt och spännande om ett syskonpar och en farlig sovande älva. Gillar omslaget också!

The Conspiracy of Us av Maggie Hall
Åh, den här verkar väldigt spännande som beskrivs som en ungdomsversion av Da Vinci Koden. Att den har fått lysande recensioner av förhandsläsarna gör mig ju bara ännu mer nyfiken på den!

When av Victoria Laurie
Den här påminner mig väldigt mycket om Döden i dina ögon eftersom den handlar om en tjej som kan se när andra människor kan dö. Den verkar vara lite mer deckare-orienterat så jag är nyfiken!

Andra boksläpp i veckan

Som om jag vore fantastisk av Sofia NordinSom om jag vore fantastisk ( En sekund i taget #3)  av Sofia Nordin Huset mittemot av Alex HaridiHuset mittemot av Alex Haridi Blackout (Annum Guard #2) av Meredith McCardleBlackout (Annum Guard #2) av Meredith McCardle
Fifteen (The Dreamwalker Diaries #1) av Jen EstesFifteen (The Dreamwalker Diaries #1) av Jen Estes Perfect Couple (Superlatives #2) av Jennifer EcholsPerfect Couple (Superlatives #2) av Jennifer Echols Unmade (Entangled #2) av Amy Rose CapettaUnmade (Entangled #2) av Amy Rose Capetta
Killing Time in Crystal City av Chris LynchKilling Time in Crystal City av Chris Lynch Owl and the Japanese Circus (The Adventures of Owl #1) av Kristi CharishOwl and the Japanese Circus (The Adventures of Owl #1) av Kristi Charish

————————————————————————————————————————————–

Både The Darkest Part of the Fores och The Conspiracy of Us är jag superintresserad av och planerar att läsa. Jag är även nyfiken på Sofia Nordins dystopiserie. Det sägs att böckerna är fristående från varandra men jag vill ändå läsa dem i ordning. Har någon läst den första boken och vad tyckte ni om den i så fall?

Fastnade ni för någon bok den här veckan?

 
4 Comments

Posted by on January 12, 2015 in Veckans YA-boksläpp

 

4 responses to “Nya YA-boksläpp 2015 – Vecka 3

  1. Therése

    January 13, 2015 at 09:17

    Jag tycker jättemycket om Sofia Nordins böcker. Har läst med spänning själv och placerar dem i händerna på många mellanstadieelever=D

     
    • Anna - Boktycke

      January 13, 2015 at 18:26

      Åh, då får jag hålla utkik efter dem vid nästa biblioteksbesök!

       
  2. Jana

    January 13, 2015 at 18:51

    Jag har läst de två tidigare böckerna av Nordin, älskar dem! Har reserverat den nya på biblo. Men jag kan inte riktigt förstå att den klassas som fristående. Själv skulle jag verkligen inte vilja läsa dem i fel ordning, spoilers…

     
    • Anna - Boktycke

      January 13, 2015 at 19:33

      Det där med “fristående fortsättning” har jag reagerat på flera gånger. T.ex. Det oändliga havet sägs vara en fristående fortsättning på Den femte vågen. Hur då liksom? Man lär ju inte hänga med om man inte har läst första boken. Kanske skriver man så för att locka fler till att läsa den?

       

Leave a Reply

 
