RSS

Nya YA-boksläpp 2015 – Vecka 5

26 Jan

Januari avslutas med en fullspäckad vecka!

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Ondskans son (Half Bad #1) av Sally GreenOndskans son (Half Bad #1) av Sally Green Fairest (The Lunar Chronicles #3.5) av Marissa MeyerFairest av Marissa Meyer I Was Here av Gayle FormanI Was Here av Gayle Forman

Ondskans son (Half Bad #1) av Sally Green
Yay! Half Bad kommer ut på svenska! Gillar verkligen den mörka stämningen och den råa berättelsen. Min recension av boken har ni här.

Fairest (The Lunar Chronicles #0.5) av Marissa Meyer
En av de mest efterlängtade mellanböckerna för mig i år. Älskar Meyers retelling-serie så mycket att jag till och med längtar efter att få läsa hennes extrabok om den elaka drottningen. Fast tror nu inte att den här är någon kort novell som mellanböcker brukar vara, den här är som en riktig bok på 256 sidor😀

I Was Here av Gayle Forman
Gayle Forman hör till mina topplista över författare när det kommer till contemporary. Den här gången kör hon på det populära temat med en tjej som blir chockad över sin bästis plötsliga självmord. När hon börjar undersöka saken inser hon att bästisen har haft hemligheter. Även om jag har läst ett par böcker med liknande tema under det senaste året så är jag väldigt nyfiken på den här.

All Fall Down (Embassy Row #1) av Ally CarterAll Fall Down av Ally Carter The Mime Order (The Bone Season #2) av Samantha ShannonThe Mime Order av Samantha Shannon Playlist for the Dead av Michelle FalkoffPlaylist for the Dead av Michelle Falkoff

All Fall Down (Embassy Row #1) av Ally Carter
Efter mästerspioner (Gallagher Girls) och mästertjuvar (Heist Society)  återvänder Ally Carter med en ny serie om… ambassadöragenter? Gillar ju hennes lättsamma stil så den här är jag nyfiken på.

The Mime Order (The Bone Season #2) av Samantha Shannon
Uppföljaren till The Bone Season (Drömgångaren på svenska) är här! Jag tyckte att första boken var en aning förvirrande och svårt att komma in i men jag kan tänka mig att det är lättare att komma in i uppföljaren när man redan har ett hum om hur världen är. Lite nyfiken på denna är jag🙂

Playlist for the Dead av Michelle Falkoff
På tal om det här med böcker som handlar om en bästis som begår självmord, här har vi en till. Den här gången är det en kille som lyssnar på sin döda bästis låtlista för att hitta ledtrådar i varför kompisen tog sitt eget liv.

Andra boksläpp i veckan

Cut Me Free av J.R. JohanssonCut Me Free av J.R. Johansson Love, Lucy av April LindnerLove, Lucy av April Lindner I’m Glad I Did av Cynthia WeilI’m Glad I Did av Cynthia Weil
A Cold Legacy (The Madman's Daughter #3) av Megan ShepherdA Cold Legacy (The Madman’s Daughter #3) av Megan Shepherd Burning Nation (Divided We Fall Trilogy #2) av Trent ReedyBurning Nation (Divided We Fall Trilogy #2) av Trent Reedy We Can Work It Out (The Lonely Hearts Club #2) av Elizabeth EulbergWe Can Work It Out (The Lonely Hearts Club #2) av Elizabeth Eulberg
Zombified (Zombie Apocalypse #2) av Adam GallardoZombified (Zombie Apocalypse #2) av Adam Gallardo The Zodiac Legacy- Convergence (Zodiac #1) av Stan Lee & Stuart MooreThe Zodiac Legacy: Convergence (Zodiac #1) av Stan Lee & Stuart Moore The Empty Throne (Heirs of Chrior #2) av Cayla KluverThe Empty Throne (Heirs of Chrior #2) av Cayla Kluver
Woven av Michael Jensen & David Powers KingWoven av Michael Jensen & David Powers King The Inquisitor's Mark (Eighth Day #2) av Dianne K. SalerniThe Inquisitor’s Mark (Eighth Day #2) av Dianne K. Salerni Tear You Apart (Beau Rivage) av Sarah CrossTear You Apart (Beau Rivage) av Sarah Cross
The Last Leaves Falling av Sarah BenwellThe Last Leaves Falling av Sarah Benwell The Honest Truth av Dan GemeinhartThe Honest Truth av Dan Gemeinhart Chaos (Fates #2) av Lanie BrossChaos (Fates #2) av Lanie Bross
The Rise (The Originals #1) av Julie PlecThe Rise (The Originals #1) av Julie Plec

————————————————————————————————————————————–

Flera böcker jag är nyfiken på den här veckan. Den enda som jag vet med säkerhet att jag kommer att läsa är Fairest men jag är väldigt nyfiken på I Was Here & They All Fall Down.

Fastnade ni för någon bok den här veckan?

 
6 Comments

Posted by on January 26, 2015 in Veckans YA-boksläpp

 

6 responses to “Nya YA-boksläpp 2015 – Vecka 5

  1. Lena

    January 26, 2015 at 18:54

    Har förhandsbeställt The Mime Order och The Rise, längtar så att få dem två🙂 Sedan är jag också nyfiken på Fairest, All Fall Down och Ondskans son.

     
  2. Petra

    January 26, 2015 at 19:23

    I Was Here, All Fall Down och A Cold Legacy har jag redan beställt hem. Är dessutom nyfiken på Fairest, men jag har fortfarande bara läst Cinder så måste verkligen fortsätta med serien snart.🙂

     
  3. Azet

    January 26, 2015 at 22:09

    Har The bone season serien någon triangeldra ma?

     
  4. jana

    January 27, 2015 at 21:47

    Jag lånade Sofia Nordins “Som om jag vore fantastisk” igår och har bara 30 sidor kvar nu, Superbra! Undrar om det kommer en fortsättning på den…

     
    • Anna - Boktycke

      January 27, 2015 at 21:55

      Åh, jag borde verkligen kolla in den serien då.

       

Leave a Reply

 
