RSS

Svenska översättningar att längta efter (2015 del 5)

01 Feb

Tadah, nu är det dags att dra igång dessa inlägg igen och längta efter vår och sommar!

Observera att utgivningsdatumen är preliminära och kan ändras.

Hemligheternas hus 2 - Bestarnas kamp av Chris Columbus, Ned Vizzini

Titel:  Bestarnas kamp (orig. Battle of the Beasts)
Författare: Chris Columbus & Ned Vizzini
Serie: House of Secrets #2
Förlag: B Wahlströms
Utgivningsdatum: 28:e april

Har läst första boken på engelska men fastnade inte riktigt för den. Min recension har ni här.

_____________________________________________________________________________________

Kretsen 3 - Sovarna av Maggie Stiefvater

Titel:  Sovarna (orig. Blue Lily, Lily Blue)
Författare: Maggie Stiefvater
Serie: The Raven Cycle #3
Förlag: B Wahlströms
Utgivningsdatum: 28:e april

En av fjolårets bästa böcker enligt mig! Nu får de svenska läsarna också njuta av denna fantastiska bok. Min recension av boken har ni här.

_____________________________________________________________________________________

Ondskan Vaknar (Mörkrets demoner del 1) av Kami Garcia

Titel: Mörkrets demoner: Ondskan Vaknar (orig. Unbreakable)
Författare: Kami Garcia
Serie: The Legion #1
Förlag: Semic
Utgivningsdatum: 11:e maj

Efter Beautiful Creatures så fortsätter Semic att ge ut Garcias nästa serie. Den här har jag varit nyfiken på ett bra tag!

_____________________________________________________________________________________

Sammansvärjningen (Sveket 2) av Ursula Poznanski

Titel: Sammansvärjningen (orig. Die Verschworenen)
Författare: Ursula Poznanski
Serie: Die Verratenen #2
Förlag: Opal
Utgivningsdatum: 18:e maj

Fortsättningen på Sveket kommer ut i maj hurra! Gillade första boken riktigt mycket så jag ser fram emot att läsa fortsättningen!

_____________________________________________________________________________________

I dödens stad (Maze Runner del 3) av James Dashner

Titel: I dödens stad (orig. The Death Cure)
Författare: James Dashner
Serie: The Maze Runner #3
Förlag: Semic
Utgivningsdatum: 27:e maj

Sista boken i serien kommer ut på svenska i slutet av maj. Jag har redan läst den på engelska och vad jag tyckte om den hittar ni här.

_____________________________________________________________________________________

Det kommer att bli en fulladdad vår och sommar när det kommer till svenska översättningar. Speciellt så ser jag fram emot Ondskan vaknar.  Fortsättning följer nästa vecka 🙂

Vilka översättningar vill du läsa?

För fler svenska översättningar som kommer ut i år kan ni kika på:
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 1)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 2)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 3)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 4)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 5)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 6)

 

8 responses to “Svenska översättningar att längta efter (2015 del 5)

  1. Lena

    February 1, 2015 at 14:28

    Jag ser fram emot Sovarna, Ondskan vaknar och Sammansvärjningen 🙂

     
  2. Klara

    February 1, 2015 at 17:45

    Jag ser verkligen fram emot Maze Runner – I dödens stad! 🙂

     
  3. [Anna]

    February 1, 2015 at 17:49

    Ondskan vaknar och I dödens stad ser jag verkligen framemot 🙂

     
  4. Sofia Fritzson

    February 1, 2015 at 19:00

    Jag gillar verkligen inte den svenska titeln på Blue Lily, Lily Blue. Sovarna?? Har det någon betydelse som man begriper när man läser boken?

     
    • Anna - Boktycke

      February 1, 2015 at 19:22

      Det har en betydelse, men det kanske inte är den bästa “poetiska” översättningen. På engelska heter det The Sleepers vilket jag tycker är rätt vackert. Sovarna får mig att tänka på sjusovare vilket i sin tur får mig att tänka på lata människor som tar sovmorgon :p

       
      • Sofia Fritzson

        February 1, 2015 at 20:56

        Jag tänker i samma banor som du 🙂 Maggies språk är ju så vackert och den engelska titeln klingar mycket finare!

         
  5. Tilda14

    February 2, 2015 at 20:10

    Vet du när fjärde delen i The Mortal Instruments kommer ut? 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      February 2, 2015 at 20:23

      Yes, den kommer att vara med i del 6 som jag kommer att lägga upp på söndag 🙂

       

Leave a Reply

 
