RSS

Att läsa till Läs-A-Lot

10 Feb

För den första gången i mitt liv ska jag delta i en Läs-A-Lot. Det dyker upp såna roliga events lite då och då i bokbloggsvärlden och den här gången tänker jag haka på för det är en kombinerad tävling. Eventet ordnas av Anna (Bookshelf), Anna (Reading this world) och Beate (BokBeate). Vill ni veta mer om eventet som börjar vid midnatt ikväll så kan ni kika in här.

Sedan februari började har jag knappt läst något utan det mesta av tiden har gått till planeringen av mitt manus. Kan vara bra med en liten paus och börja plocka upp läsningen igen. De böcker jag planerar att läsa är  recensionsexemplar och låneböcker.

Silvertrådarna (Prismagalaxen #1) av Ingrid Remvall 
Silvertrådarna

Enklaven by Mattias Engström
Enklaven

Locke & Key, Vol. 1: Welcome to Lovecraft (Locke & Key #1) av Joe Hill, Gabriel Rodríguez
Welcome to Lovecraft

Dessa tre har jag läst 1-2 kapitel av men inte fortsätt, inte på grund av att de inte är bra utan för att jag har haft fokus på skrivandet. Ska försöka hinna läsa klart dem under veckan.

Sen ifall jag hinner så kommer jag nog att läsa följande:

Ensnared (Splintered #3) av A.G. Howard 
Ensnared

Vicious (Vicious #1) av V.E. Schwab
Vicious

Sen lär jag nog inte hinna med något mer. 4 böcker + 1 seriealbum är vad jag nog maximalt klarar av på en arbetsvecka. Haha, märker nu att det röda temat är genomgående i alla böcker jag har valt.

Ska ni vara med i Läs-A-Lot:en? 

 
5 Comments

Posted by on February 10, 2015 in Blandat

 

5 responses to “Att läsa till Läs-A-Lot

  1. Anna

    February 10, 2015 at 19:13

    Vilken trevlig TBR! Jag hoppas verkligen verkligen verkligen att du ska tycka om Locke & Key lika mycket som jag gjorde!😀 Jag borde verkligen också ta tag i Vicious, jag tror att jag skulle gilla den🙂 I vilket fall som helst ser jag fram emot att läsa din recension på den sen när du har läst den🙂

    Jag hoppas att du hinner med alla böcker!😀

     
  2. Azet

    February 10, 2015 at 21:06

    Lycka Till, Anna.

     
  3. Lena

    February 11, 2015 at 11:12

    Så snyggt omslaget till Ensnared ä!

     

Leave a Reply

 
