RSS

Minirecensioner – Elixir för en Daimon

12 Feb

DaimonTitel: Daimon
Författare: Jennifer L. Armentrout
Serie: Covenant #0.5
Sidantal: 62
Utgivningsår: 2011

Minihandling:
Hur Alexs liv var innan hon kom tillbaka till The Covenant.

Tycke:
Jag brukar tyvärr inte tycka att prolognoveller är särskilt bra när man väl ha börjat på originalserien. Med tanke på att jag redan hade läst tre böcker ur serien innan jag läste prologen så kände jag ju redan till det mesta. Därför var den här novellen inte särskilt spännande. Hade också velat se mer av Alexs mamma för nu fick man knappt någon bild av henne.

Så nej, tyvärr ingen höjdare i mitt fall men jag kan tänka mig att jag skulle ha gillat den mycket mer ifall jag hade läst den innan jag började på själva serien.

Andra delar i serien
1. Half-Blood
2. Pure
3. Deity
4. Apollyn
5. Sentinel

Extraböcker
0.5. Daimon
3.5. Elixir

B4.5Betyg: 4,5/10

________________________________________________________________________________

 

Elixir (Covenant #3.5) av Jennifer L. ArmentroutTitel: Elixir
Författare: Jennifer L. Armentrout
Serie: Covenant #3.5
Sidantal: 74
Utgivningsår: 2012

Minihandling:
Om Aidens tankar och beslut efter Alexs uppvaknande.

Tycke:
Aiden är inte min favoritkaraktär och tyvärr kan jag inte säga att jag har ändrat min uppfattning av honom efter den här novellen, snarare tvärtom. Suck alltså, han är ju ännu mer envis än Alex! Visst, jag fattar att han älskar henne men det är inte precis som att hon är sig själv nu i vilket fall. Istället för att lyssna på de andras ord så säger han blankt nej. Och varför bestämmer han helt plötsligt? Det är inte så att han kan stoppa gudarna.

Det kanske är jag som är känslokall men jag tycker att man ändå bör ha med mänsklighetens överlevnad när man gör sådana här val. Om inget annat så vet han ju redan att Alex hellre offrar sig själv än att ge Seth mer makt.

Nåja, det är i alla fall intressant att läsa om hur de andra betedde sig efter Alexs uppvaknande.

Andra böcker i serien:
Se ovan.

B5.5Betyg: 5,5/10

 

 

Tags: , , ,

Leave a Reply

 
