RSS

Bookentines Day, A Valentines Tag!

14 Feb

Blivit taggad av Petra (tack så mycket!) och här kommer mina svar.

valentine tag

Reglerna är:
1. Thank the person who tagged you and make sure to put the picture in your post.
2. Answer the questions.
3. Tag some people!

Och frågorna är:

1. My OTP(One True Pairing):
Så svårt! Det känns som att det ändrar sig hela tiden. Men om man ska se till de senaste böckerna jag har läst så är det.

Aristotle and Dante Discover the Secrets of the UniverseKanske lite spoiler [Ari och Dante]

2. My Favorite Ship To Ship:
Samma svar som ovan.

3. Favorite LGBTQ Ship:
Blue lily, lily blue
Ronan och Adam

4. Favorite YA Contemporary Romance Book:
Anna and the french kissAnna and the French Kiss

5. Favorite Ship From A Book That Isn’t Contemporary Romance:
Tja… Ronan och Adam igen? Annars så shippas jag även Kami och Jared från Unspoken.

6. Favorite Friendship:
The Raven Boys
The Raven Boys från The Raven Cycle

7. Top Book Boyfriend Of All Time:
Rör mig inte smallWarner från Shatter Me-serien!

8. Three Other Book Boyfriends Because We All Know You Can’t Have Just One:
Adrian från Vampire Academy/Bloodlines, Elend från Mistborn, James från The Infernal Devices och givetvis St. Clair från Anna and the French Kiss (förlåt att jag glömde dig!)

9. The Character I Wish Was My Valentine:
Adrian eftersom han är underhållande och omtänksam.

10. The Character I Wish I Could Spend Valentines Day With Sulking Over The Fact The We Don’t Have Dates (I.e. Book character I wish was my best friend):
Rose från Vampire Academy, vi hittar säkert på något annat kul istället!

11. Most Painful Ship To Ship (because they don’t end up together, or they never could, or one them dies, ect.):
Last Sacrifice
Spoiler kanske [Adrian och Rose från the Vampire Academy]

12. Favorite Love Triangle:
Cassandra Clare - Clockwork Angel
Tess, WIll och James från The Infernal Devices! Här har vi en kärlekstriangel där man lider med och älskar alla karaktärerna!

13. A Villian You Secretly Love:
Tja, det är väl ingen hemlighet att jag gillar Warner, man jag vet dock inte om han kan räknas som en “villian”.

Jag taggar:
Miriam
Nelly
Pia

Ha en glad alla hjärtans dag vare sig ni firar med er partner, vänner, familj eller med en bok!

 
11 Comments

Posted by on February 14, 2015 in Blandat

 

11 responses to “Bookentines Day, A Valentines Tag!

  1. Petra

    February 14, 2015 at 11:15

    Vad roligt att du ville göra den, och hoppas du får en fin alla hjärtans dag.🙂

     
  2. Azet

    February 14, 2015 at 13:29

    Herregud, du glömde St.etienne clair från Anna and The French kiss!

     
    • Anna - Boktycke

      February 14, 2015 at 17:10

      Gahhhh! Var så länge sen jag träffade honom att jag har glömt bort min första riktiga book crush! Ska uppdatera när jag är hemma.

       
      • Azet

        February 15, 2015 at 16:02

        Haha, vad bra att du ändrade den…

         
  3. Rebecca

    February 14, 2015 at 16:47

    Ugh, inte helt fräscht att ha en egen fråga för HBQ-ships. Vi är liksom lika mycket par som alla andra, det är inte som att vi behöver en specialkategori.

    (Dessutom känns det helt irrelevant om de är trans eller cis, varför är ens T-et med?)

     
    • Anna - Boktycke

      February 14, 2015 at 17:12

      Håller med! Tror dock inte att den som gjorde taggen menade något illa utan det var bara inte tillräckligt genomtänkt.

       
  4. Miriam - Schitzo-Cookie http://schitzo-cookie.blogspot.se

    February 14, 2015 at 16:53

    Tack för taggen och glad alla hjärtans dag!❤

    Är dock bortrest så orkar/hinner inte göra taggen idag😦 så skippar nog nåt alla hjärtans dag inlägg, men tack ändå =)

     
  5. Pia

    February 14, 2015 at 17:36

    nej men va kuuul!!😀 tack för taggen och GLAD ALLA HJÄRTANS DAG TILL DIG! <3<3

     
  6. nellon

    February 14, 2015 at 21:12

    Jag har spelat in en video där jag svarar på frågorna. Tack för taggen.

     
  7. Elina

    February 15, 2015 at 10:32

    Jag håller inte alls med dig om Adrian och Rose. Dimitri är ju det självklara valet!😉

     
    • Anna - Boktycke

      February 15, 2015 at 11:01

      Haha, nääääh. Har svårt för Dimitri för han känns så stel. Adrian är bra mycket charmigare!🙂

       

Leave a Reply

 
