RSS

Svenska översättningar att längta efter (2015 del 7)

15 Feb

Här kommer ännu fler svenska översättningar att längta efter. Sommaren kan inte komma fort nog!

Observera att utgivningsdatumen är preliminära och kan ändras.

2015-07-22 Cress (Tredje boken i The Lunar Chronicles-serien) av Marissa Meyer

Titel: Cress (orig. Cress)
Författare: Marissa Meyer
Serie: The Lunar Chronicles #3
Förlag: Modernista
Utgivningsdatum: 22:e juli

HURRA!!! Modernista har tagit över utgivningen av den här fantastiska serien! Nu kan även de svenska fansen fortsätta med serien. Jag har redan läst den på engelska och tycker att den är suverän. Här är min recension av den.

_____________________________________________________________________________________

2015-07-25 Monstrumologen (Första boken i Monstrumologen-serien) av Rick Yancey

Titel:  Monstrumologen (orig. The Monstrumologist)
Författare: Rick Yancey
Serie: The Monstrumologist #1
Förlag: Modernista
Utgivningsdatum: 25:e juli

En av Rick Yanceys tidigare serier kommer ut på svenska! Yay, den här har jag varit nyfiken på väldigt länge och varit nära att köpa den flera gånger. Superkul att den kommer på svenska! Givetvis är det superförlaget Modernista som ger ut den🙂 Tror att den här handlar om en monsterforskare och verkar hur spännande som helst.

_____________________________________________________________________________________

2015-07-28 Broderband 3 - Jägarna av John Flanagan

Titel: Broderband: Jägarna (orig. The Hunters )
Författare: John Flanagan
Serie: Brotherhood Chronicles #3
Förlag: B. Wahlströms
Utgivningsdatum: 28:e juli

John Flanagan-fansen har något att se fram emot i sommar. Gillar att de svenska omslagen har samma stil som de engelska, fast lite snyggare.

_____________________________________________________________________________________

2015-07-29 Gyllene sonen av Pierce Brown

Titel: Gyllene Son (orig. Golden Sun)
Författare: Pierce Brown
Serie: Red Rising #2
Förlag: Nordstedts
Utgivningsdatum: 29:e juli

Gahh, nu fick jag beslutsångest. Jag älskar ju Rött Uppror och trodde inte att jag skulle orka vänta på den svenska översättningen för jag trodde att den skulle komma ut först nästa år. Men uppföljaren kommer alltså redan i slutet av juli så frågan är om jag ska byta språk eller hålla mig. Dagens I-landsproblem.

_____________________________________________________________________________________

2015-08-05 Röd drottning (Första boken i Röd drottning-trilogin) av Victoria Aveyard

Titel: Röd drottning (orig. Red Queen)
Författare: Victoria Aveyard
Serie: Red Queen #1
Förlag: Modernista
Utgivningsdatum: 5:e augusti

Sist men inte minst har vi en till väldigt spännande översättning att vänta på. Den engelska upplagan kom ut så sent som i veckan och precis som  jag nämnde i Veckans YA-boksläpp så kommer Modernista att släppa den på svenska! Yay! Hade tänkt läsa den på engelska men jag kommer förmodligen att vänta på den svenska översättningen.

_____________________________________________________________________________________

Då var det slut för den här gången men oj vad många roliga böcker det är som ska komma på svenska. Känns som att det översätts fler och fler ungdomsböcker till svenska eller är det bara jag som inbillar mig?

Vilka översättningar vill du läsa?

För fler svenska översättningar som kommer ut i år kan ni kika på:
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 1)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 2)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 3)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 4)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 5)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 6)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 7)

 

6 responses to “Svenska översättningar att längta efter (2015 del 7)

  1. Sofia Fritzson

    February 15, 2015 at 14:53

    Men HURRA för Cress på svenska!🙂

     
  2. Ewelina

    February 15, 2015 at 14:54

    Jag älskar de här inläggen! Jag har själv sån dålig koll på när böckerna ska komma ut så dina inlägg är jättebra. Känner mig jättepeppad på Cress!🙂

     
  3. Lottens bokblogg

    February 15, 2015 at 16:40

    Åh Cress på svenska! Månadens bästa nyhet enligt dottern🙂

     
  4. Klara

    February 15, 2015 at 21:48

    Många bra översättningar väntas! Är sugen på att läsa de flesta av dessa böcker!🙂

     
  5. Emma

    February 15, 2015 at 22:32

    har de första två bäckerna i Lunar Chronicles serien på svenska men kunde verkligen inte vänta så köpte Cress på engelska😀 tur att de matchar i alla fall

     
  6. Författardrömmar

    February 19, 2015 at 17:02

    Vad glad jag blev när jag läste att Cress kommer på svenska🙂

     

Leave a Reply

 
