RSS

I mustache you some questions

22 Feb

Tack Hannah som skickade den här roliga taggen till mig!

mustacheyousomequestions

Four names that people call me (other than my real name):
  1. Honey
  2. Nui nui (kantonesiskt ord som betyder “lilla dotter”)
  3. Margareta (samma namnsdag)
  4. Fei tan (kantonesiskt ord som betyder “tjock och klumpig”, yepp, min syster var riktigt snäll när jag var tonåring. Till min skadeglädje kan jag väl säga att uttrycket “Karma is a bitch” faktiskt stämmer :p )
Four jobs I have had:
  1. SharePoint-konsult (nuvarande)
  2. Webbutvecklare
  3. Bageripersonal
  4. Vykortsorterare
Four movies I would/have watched more than once: (brukar inte se om filmer men dessa har jag sett mer än en gång)
  1. Frozen
  2. Finding Nemo
  3. Sagan om Ringen (går ju hela tiden på tv)
  4. The Matrix
 Four books I would recommend:
  1. Unspoken av Sarah Rees Brennan
  2. Mistborn av Brandon Sanderson
  3. The Name of the Wind av Patrick Rothfuss
  4. The Hunger Games av Suzanne Collins
Four places I have lived:
  1. Helsingborg
  2. Norrköping (Studentboendet Gripen)
  3. Norrköping (Studentboendet Markattan)
  4. Lund
Four places I have been:
  1. Las Vegas
  2. Tokyo
  3. Seoul
  4. London
Four places I’d rather be right now:
  1. I en restaurang i Tokyo
  2. I en restaurang i Seoul
  3. I en restaurang i Hong Kong
  4. I en restaurang någonstans med nattutsikt över en stad
Four of my favorite foods:
  1. Sushi!!!
  2. Typ allt som min mamma laga
  3. Mapo tofu
  4. Kladdkaka med vispgrädde
Four TV-shows that I watch:
  1. Sherlock
  2. The Big Bang Theory
  3. Buffy The Vampire Slayer (har fortfarande 3 säsonger kvar)
  4. På spåret (fast den är slut nu😦 )
Four things I am looking forward to this year:
  1. Semester
  2. Avsluta mitt manus
  3. Vara med min man och familj
  4. Läsa ute på balkongen
Four things I am always saying:
  1. Mmm…. mmm (typ när jag lyssnar med ett halvt öra)
  2. Vad ska vi äta till lunch?
  3. Jag vet inte (brukar oftast vara svaret på ovanstående punkt)
  4. Jag ska bara läsa klart det här kapitlet….
Four people I tag:
Jag tror att jag är en av de få som ännu inte har gjort taggen så jag taggar ingen🙂
 
5 Comments

Posted by on February 22, 2015 in Blandat

 

5 responses to “I mustache you some questions

  1. Azet

    February 22, 2015 at 19:20

    Jag väntar på ” Lynburn Legacy-trilogin” av Sarah Rees Brennan på svenska!Wiiiiiì

     
  2. Jasmine

    March 1, 2015 at 15:23

    Oj, är student i Norrköping nu, som du var tidigare. Vad pluggade du för något?🙂

     
    • Anna - Boktycke

      March 1, 2015 at 15:25

      Jag pluggade Medieteknik som är ett civilingenjörsprogram🙂 Vad pluggar du?

       
      • Jasmine

        March 1, 2015 at 15:31

        Åh vad kul! Är precis det jag läser också. Började nu i höstas, så har en lång väg att gå, men tycker det är väldigt kul än så länge🙂

         
      • Anna - Boktycke

        March 1, 2015 at 16:34

        Åhh, vilket roligt sammanträffande!!! Hoppas att du kommer att trivas för det gjorde jag! Kan även rekommendera att du testar på någon förening, t.ex. som Legionär, 3 Cant, MTD-gruppen eller styrelsen. Det är en del jobb men det ger supermycket tillbaka🙂

         

Leave a Reply

 
