RSS

Nya YA-boksläpp 2015 – Vecka 9

23 Feb

Under sista veckan i februari blir det fullt ös med boksläpp!

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

A Darker Shade of Magic (A Darker Shade of Magic #1) av V.E. SchwabA Darker Shade of Magic av V.E. Schwab When My Heart Was Wicked av Tricia StirlingWhen My Heart Was Wicked av Tricia Stirling The Sin Eater’s Daughter (The Sin Eater’s Daughter #1) av Melinda SalisburyThe Sin Eater’s Daughter av Melinda Salisbury

A Darker Shade of Magic (A Darker Shade of Magic #1) av V.E. Schwab
Har ju nyligen läst ut Vicious av författaren och jag är himla nyfiken på hennes andra böcker. Att den här dessutom handlar om magiker och utspelar sig i någon alternativ version av favoritstaden London gör ju bara den här boken till ett måste för mig.

When My Heart Was Wicked av Tricia Stirling
Ett himla fint omslag! Tycker även att handlingen verkar spännande om en ung häxa som slits mellan ondskan och godheten.

The Sin Eater’s Daughter (The Sin Eater’s Daughter #1) av Melinda Salisbury
Och på tal om böcker med fina omslag så gillar jag verkligen denna. Jag har fått privilegiet att läsa en förhandsversion av den och har tidigare skrivit om den här. Den fick tyvärr inte så högt betyg av mig då jag tyckte att större delen av boken var superstereotypisk (instalove, kärlekstriangel, kvinnlig huvudroll med dåligt självförtroende etc). Inte ens överraskningarna i slutet kunde få mig att gilla karaktärerna. Tänk dock på att jag läste en förhandsversion, den här kan säkert vara bättre! Plus det verkar som att andra förhandsläsare älskade den här boken så det kanske bara är fel på mig 🙂

Shadow Study (Soulfinders #1) av Maria V. SnyderShadow Study  av Maria V. Snyder Salt & Stone (Fire & Flood #2) av Victoria ScottSalt & Stone av Victoria Scott A Wicked Thing av Rhiannon ThomasA Wicked Thing av Rhiannon Thomas

Shadow Study (Soulfinders #1) av Maria V. Snyder
Snyder släpper en spinoff-serie till Study-serien, vilket påminner mig om att jag fortfarande inte har läst den tredje boken än. Vågar inte läsa beskrivningen på den här för jag vill inte bli spoilad. Måste verkligen ta tag i tredje boken snart så jag kan få läsa mer om Valek och Yelena!

Salt & Stone (Fire & Flood #2) av Victoria Scott
Tror att jag föredrar den gamla omslagsdesignen, den här påminner mig av någon anledning alldeles för mycket om Iron Fey-serien. Nåja, jag gillade ju första boken Fire & Flood så den här vill jag absolut läsa!

A Wicked Thing av Rhiannon Thomas
En retelling på Törnrosa. Den här verkar ganska spännande med att Törnrosa ser prinsen som en främling och vill inte riktigt gifta sig med honom.

Mark of the Thief (Mark of the Thief #1) av Jennifer A. NielsenMark of the Thief av Jennifer A. Nielsen The Fire Sermon (The Fire Sermon #1) av Francesca HaigThe Fire Sermon av Francesca Haig Vendetta (Vendetta #1) av Catherine DoyleVendetta av Catherine Doyle

Mark of the Thief (Mark of the Thief #1) av Jennifer A. Nielsen
En historisk/mytologisk fantasyroman om en pojke som hittar en magisk amulett! Lockande att den här utspelar sig i antika Rom.

The Fire Sermon (The Fire Sermon #1) av Francesca Haig
Verkar vara en rätt märklig dystopi om att det alltid föds en svag och en stark tvilling som kommer att dö samma dag. Huvudrollen är också en del av ett tvillingpar men både han och hans bror ser ut att vara starka.

Vendetta (Vendetta #1) av Catherine Doyle
Känns som en Romeo och Julia-saga med en tjej som blir kär i en kille som visar sig tillhöra rivalfamiljen. Den här har fått väldigt bra respons från förhandsläsarna vilket för mig lite nyfiken.

The Morgue and Me av John C. FordThe Morgue and Me av John C. Ford No Parking at the End Times av Bryan BlissNo Parking at the End Times av Bryan Bliss Dove Arising (Dove Chronicles #1) av Karen BaoDove Arising av Karen Bao

The Morgue and Me av John C. Ford
Hihi, den morbida sidan av mig fastnade direkt för omslaget och titeln. Boken utkom redan 2009 så det här är ett omsläpp. Tycker verkligen att den verkar hur spännande som helst med en kille som sommarjobbar som vaktmästare/städare på ett bårhus och blir indragen i ett deckarfall.

No Parking at the End Times av Bryan Bliss
Handlar om en tjej med föräldrar som på allvar trodde att världen skulle gå under så de sålde allt de ägde. Sen gick världen inte alls under och nu måste huvudrollen leva med konsekvenserna av sina föräldrars val.

Dove Arising (Dove Chronicles #1) av Karen Bao
Sverige hann före! Modernista släppte den här boken redan förra året och först nu kommer den ut på engelska. Jag har redan läst den och min recension har ni här.

Andra boksläpp i veckan

Haunted (The Arnaud Legacy #1) av Lynn CarthageHaunted (The Arnaud Legacy #1) av Lynn Carthage Prairie Fire (Dragon Slayer of Trondheim #2) av E.K. JohnstonPrairie Fire (Dragon Slayer of Trondheim #2) av E.K. Johnston Unchanged (Unremembered #3) av Jessica BrodyUnchanged (Unremembered #3) av Jessica Brody
Stone in the Sky (Tin Star #2) av Cecil CastellucciStone in the Sky (Tin Star #2) av Cecil Castellucci Unleashed (Uninvited #2) av Sophie JordanUnleashed (Uninvited #2) av Sophie Jordan Kalahari (Corpus #3) av Jessica KhouryKalahari (Corpus #3) av Jessica Khoury
Quake (Pulse #3) av Patrick CarmanQuake (Pulse #3) av Patrick Carman The Ghost of You av Amanda BurckhardThe Ghost of You av Amanda Burckhard The Third Twin av C.J. OmololuThe Third Twin av C.J. Omololu
Dreamfire av Kit AllowayDreamfire av Kit Alloway Remember av Eileen CookRemember av Eileen Cook The Cipher av John C. FordThe Cipher av John C. Ford
Breakout av Kevin EmersonBreakout av Kevin Emerson Biggie av Derek E. SullivanBiggie av Derek E. Sullivan Echo av Pam Muñoz RyanEcho av Pam Muñoz Ryan
Homecoming (The Hundred #3) av Kass MorganHomecoming (The Hundred #3) av Kass Morgan The Apollo Academy (The Apollo Academy #1) av Kimberly P. ChaseThe Apollo Academy (The Apollo Academy #1) av Kimberly P. Chase All That Glitters (Geek Girl #4) av Holly SmaleAll That Glitters (Geek Girl #4) av Holly Smale
Wish Girl av Nikki LoftinWish Girl av Nikki Loftin My Secret Guide to Paris av Lisa SchroederMy Secret Guide to Paris av Lisa Schroeder Zom-B Bride (Zom-B #10) av Darren ShanZom-B Bride (Zom-B #10) av Darren Shan

————————————————————————————————————————————–

Det är väldigt många böcker jag är nyfiken på den här veckan. A Darker Shade of Magic kommer jag garanterat att läsa, detsamma gäller Shadow Study (när jag har läst klart första serien) och Salt & Stone. Sen är jag som sagt väldigt lockad av The Morgue and Me, får se vilka som hamnar på min nästa köplista 🙂

Någon bok som ni fastnade för den här veckan?

 
5 Comments

Posted by on February 23, 2015 in Veckans YA-boksläpp

 

5 responses to “Nya YA-boksläpp 2015 – Vecka 9

  1. Anna

    February 23, 2015 at 18:37

    Vendetta har jag i bokhyllan och den är nog den enda bok som jag är nyfiken på den här veckan.

     
  2. Azet

    February 23, 2015 at 21:51

    Bra att det finns många böcker som intresserar dig.

     
    • Anna - Boktycke

      February 23, 2015 at 22:14

      Problemet är bara att man inte hinner läsa dem.

       
  3. Pia Widlund

    February 25, 2015 at 13:25

    Jisses vad mycket böcker du hinner läsa. Här fanns en hel del godbitar tt sätta tänderna i. Får gå in på din blogg fler gånger!!

     

Leave a Reply

 
