RSS

Nya YA-boksläpp 2015 – Vecka 11

09 Mar

3 av mina favoritböcker kommer ut på svenska!

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Anna och den franska kyssenAnna och den franska kyssen av Stephenie Perkins Mistborn: Det sista imperiet (Mistborn #1) av Brandon SandersonMistborn: Det sista imperiet av Brandon Sanderson Fangirl av Rainbow RowellFangirl av Rainbow Rowell

Anna och den franska kyssen (Anna and the French Kiss #1) av Stephenie Perkins
Äntligen får de svenska läsarna också chansen att bli förälskad i St. Clair! Den här boken värmer mitt hjärta bara jag tänker på den och är bland mina absoluta favoriter när det kommer till kärleksromans. LÄS DEN! Min recension av den här ni här. Jag är dessutom väldigt glad över att Modernista valde att behålla originalomslaget. Jag undrar dock hur de tänker göra med den sista bokens omslag om de tänker ger ut den också.

Mistborn: Det sista imperiet (Mistborn #1) av Brandon Sanderson
För den första gången i historien kommer Brandon Sandersons fantastiska verk ut på svenska. Alla som har följt den här bloggen ett tag kan inte ha missat att jag dyrkar hans böcker. Allt så är himla noggrant uttänkt, magisystemet är imponerande smart och logiskt. Allt är bara så perfekt! Lääääääääääs den! Min recension av boken har ni här.

Fangirl av Rainbow Rowell
Sist men inte minst kommer även den svenska översättningen av Fangirl ut på svenska! Precis som många andra föll jag för bokens karaktärer och huvudrollens kärlek för sin favoritbokserie. Boken är perfekt för oss bokälskare som vill läsa något mysigt och romantiskt.

Shadow Scale (Seraphina #2) av Rachel HartmanShadow Scale av Rachel Hartman Vanishing Girls av Lauren OliverVanishing Girls av Lauren Oliver The Orphan Queen (The Orphan Queen #1) av Jodi MeadowsThe Orphan Queen av Jodi Meadows

Shadow Scale (Seraphina #2) av Rachel Hartman
Efter 3 år släpper Hartman äntligen uppföljaren till Seraphina! Jag tillhör gänget som blev hänförd över det rika språket och den ytterst magiska drakvärlden (för att inte tala om huvudrollens tanketrädgård). Jag tror inte att det är så många svenska bokbloggare som har läst den vilket är väldigt synd då den är väldigt bra. Jag tänker i alla fall läsa den här inom kort.

Vanishing Girls av Lauren Oliver
Lauren Oliver (känd för Delirium-serien) är tillbaka med en ny bok om flickor som försvinner. Den har fått helt okej omdömen från förhandsläsarna så jag är nyfiken på den här!

The Orphan Queen (The Orphan Queen #1) av Jodi Meadows
En ny serie av Jodi Meadows (författaren till Incarnate). Den här gången blir det en episk fantasy om en prinsessa som ska återta sin tron. Jag gillade ju hennes förra serie (har dock tredje boken kvar att läsa) så den här är jag också nyfiken på!

Silent Alarm av Jennifer BanashSilent Alarm av Jennifer Banash Little Peach av Peggy KernLittle Peach av Peggy Kern The Alex Crow av Andrew SmithThe Alex Crow av Andrew Smith

Silent Alarm av Jennifer Banash
Den här boken ser ut att kunna tillhöra Covenant-serien, och dessutom heter författaren Jennifer i förnamn också. Den här har dock inga övernaturliga element utan handlar om en tjej vars bror är den skyldige i en skolmassaker.

Little Peach av Peggy Kern
Handlar om en tjej som blir lurad och tvingas in i världen av barnprostitution. Jag brukar i vanliga fall inte vara så intresserad av såna böcker men den här har fått jättebra betyg av förhandsläsarna så nu vill jag också läsa den.

The Alex Crow av Andrew Smith
En humoristisk mix av båda fantasy och sci-fi och nutid sägs det. Vet inte riktigt hur man kan få ihop det men den har fått bra betyg. Ska avvakta lite innan jag bestämmer mig om jag ska läsa den eller inte. Gillar i alla fall omslaget!

Andra boksläpp i veckan

Burning Kingdoms (The Internment Chronicles #2) av Lauren DeStefanoBurning Kingdoms (The Internment Chronicles #2) av Lauren DeStefano The Dickens Mirror (Dark Passages #2) av Ilsa J. BickThe Dickens Mirror (Dark Passages #2) av Ilsa J. Bick The Brilliant Light of Amber Sunrise av Matthew CrowThe Brilliant Light of Amber Sunrise av Matthew Crow
The Infinite (Gates of Thread and Stone #2) av Lori M. LeeThe Infinite (Gates of Thread and Stone #2) av Lori M. Lee The Thickety: The Whispering Trees (The Thickety #2) av J.A. WhiteThe Thickety: The Whispering Trees (The Thickety #2) av J.A. White Dance of Fire (Dance of Shadows #2) av Yelena BlackDance of Fire (Dance of Shadows #2) av Yelena Black
Red (Entangled Teen) av Alyxandra HarveyRed (Entangled Teen) av Alyxandra Harvey The Unlikely Hero of Room 13B av Teresa TotenThe Unlikely Hero of Room 13B av Teresa Toten Seed av Lisa HeathfieldSeed av Lisa Heathfield
Read Between the Lines av Jo KnowlesRead Between the Lines av Jo Knowles Tether (Many-Worlds Trilogy #2) av Anna JarzabTether (Many-Worlds Trilogy #2) av Anna Jarzab

————————————————————————————————————————————–

Ganska lite böcker den här veckan jämfört med de senaste veckorna men jag har ändå hittat en del jag vill läsa. Speciellt glad är jag över alla svenska översättningar! Även om jag redan har läst dem så är det toppen att svenska läsare också kan få ta en del av de fantastiska verken!

Någon bok som ni fastnade för den här veckan?

 
9 Comments

Posted by on March 9, 2015 in Veckans YA-boksläpp

 

9 responses to “Nya YA-boksläpp 2015 – Vecka 11

  1. OArYA

    March 9, 2015 at 16:46

    ALLA vettiga, inklusive dig, har ju pratat om Sanderson så jag är ruskigt sugen på den. Fangirl är ju väldigt trevlig läsning, så har man inte läst den så är det rekommenderad läsning.

     
  2. Sofia Fritzson

    March 9, 2015 at 17:00

    Fangirl hade jag planerat att läsa, men förlaget har ingen planerad e-bokutgivning på den så den går bort tyvärr. Perkins bok har jag redan läst på engelska, men ges den ut som e-bok läser jag gärna om den på svenska🙂

     
    • Anna - Boktycke

      March 9, 2015 at 19:50

      Ah, vad synd att Fangirl verkar inte komma ut som e-bok. Den är ganska gullig och man känner igen sig i boknörderiet, tror att du kommer att gilla den.

       
  3. Petra

    March 9, 2015 at 19:02

    Jag har Seraphina hemma, men har väntat med att läsa den eftersom uppföljaren blev uppskjuten hela tiden. Men nu börjar det alltså bli dags.🙂 Dessutom vill jag denna vecka läsa Vanishing Girls, The Orphan Queen, The Alex Crow och The Infinite. Jag är även nyfiken på Burning Kingdoms eftersom jag gillade första boken i serien.🙂

     
    • Anna - Boktycke

      March 9, 2015 at 19:52

      Åhh, hoppas på att du kommer att gilla Seraphina. Älskar verkligen språket i den!

       
  4. Azet

    March 9, 2015 at 23:17

    Jaaaaaa!!!!!!!Äntligen kan jag tipsa mina klasskamrater om Anna och den franska…..Åh, så fantastiskt.Jag har läst boken….typ hundra gånger ( i online då, hihihi) och jag är TOTALT förälskad i St.Clair. Han är bara sååååå underbar! Vänta bara……ni tjejer i Sverige.Här kommer en kille som kommer antända er värld upp och ner med sin charm, gentlemanhet, personlighet, hans underbara kärlek till (……) och med sin franska kyss……Hihihi ja tack!

     
    • Anna - Boktycke

      March 10, 2015 at 19:09

      Hihi, hoppas att dina klasskamrater också älskar boken lika mycket😀

       
      • Azet

        March 10, 2015 at 20:14

        Yeppppp, hoppas jag med.

         

Leave a Reply

 
