RSS

Recensionsexemplaren i februari

14 Mar

Precis som många andra bokbloggare så har jag fått flertals överraskningsrecensionsexemplar av supergenerösa Modernista! Jag är verkligen tacksam över böckerna och är det en bok som jag ej har läst så läser jag den väldigt gärna. Dock så har jag fått 4 böcker som jag redan har läst på engelska och för att jag inte ska känna så mycket dåligt samvete över att jag inte tänker recensera dem igen så tänker jag visa upp dem i detta inlägg.

Recex feb

Den store Gatsby av F. Scott Fitzgerald
En av de få klassikerna jag redan har läst. Gillar omslaget! Speglar tidsåldern så bra! Har tidigare recenserat boken här.

Den unga eliten av Marie Lu
En av fjolårets bästa böcker för mig, så himla fantastiskt! Läs den om ni inte redan har gjort det! Har tidigare recenserat boken här.

Den röda pyramiden av Rick Riordan
Alla böcker jag har läst av Rick Riordan har varit väldigt underhållande och Den röda pyramiden är inget undantag. Perfekt för alla svenska Percy Jackson-fans. Har tidigare recenserat boken här.

Insurgent av Veronica Roth
Pocketversionen med det filminspirerade omslaget är ute! Gillar verkligen omslaget!  Har tidigare recenserat boken här.

Tack så jättemycket för böckerna Modernista!

 
10 Comments

Posted by on March 14, 2015 in Blandat

 

10 responses to “Recensionsexemplaren i februari

  1. Elina

    March 14, 2015 at 14:46

    Jag är sugen på att läsa Gatsby men jag är ingen fan av klassiker. Men med det där omslaget och med tanke på hur bra den filmen är så får jag nog ge den en chans

     
    • Anna - Boktycke

      March 14, 2015 at 16:12

      Jag tror att jag skulle ha gillat boken mer om jag hade läst efter att ha sett filmen. Jag läste boken på engelska och den var skriven i ålderdomlig engelska vilket gjorde att jag inte alltid hängde med.

       
      • Elina

        March 14, 2015 at 19:00

        Då ska jag nog se till att skaffa hem den på svenska. Att läsa en klassiker på engleksa tänker jag inte ens tanken på!🙂

         
      • Anna - Boktycke

        March 15, 2015 at 17:54

        Ja, det var en utmaning :p

         
  2. Lena

    March 14, 2015 at 14:53

    Vill läsa boken från Marie Lus nya serie. gillade Legend-serien och hoppas så klart att även nya serien är bra.

     
    • Anna - Boktycke

      March 14, 2015 at 16:13

      Läs den! Den är minst lika bra (om inte bättre) än Legend enligt mig🙂

       
  3. Azet

    March 14, 2015 at 18:18

    Jag har ALLTID undrat om den stora Gatsby är bra.

     
    • Anna - Boktycke

      March 15, 2015 at 17:54

      Jag tycker att filmen är mycket bättre än boken, men det kanske bero på att jag inte riktigt hängde med i det engelska språket.

       
  4. Miriam - Schitzo-Cookie http://schitzo-cookie.blogspot.se

    March 15, 2015 at 11:51

    Vi får ha bokbloggsträff snart så kan du ge vidare böckerna om du inte vill ha dubletter =)

     

Leave a Reply

 
