RSS

Skrivandet har börjat!

15 Mar

Jag blev klar med kapitelindelningen betydligt snabbare än vad jag trodde och har under veckan börjat med det riktiga skrivandet. Hittills har det gått över förväntan med över 5000 skrivna ord (hurra!).

Manuset är planerat att landa på cirka 75 000 ord och om jag sätter målet att skriva 3500 i veckan så blir jag klar i början av augusti. 3500 ord i veckan bör vara lagom för mig som skriver så himla sakta. Det tar, och jag skojar inte, en timme för mig att få ihop 300 ord. Givetvis så hoppas jag på att det ska gå snabbare än så men senast i augusti ska första utkastet vara färdigt!

Manuset har också fått arbetsnamnet “Förseglad”. Hade massor av förslag men tyckte att de flesta av dem var rätt så klyshiga, t.ex:

  • Kaosväktarna
  • Demonförseglarna
  • Fallen värld
  • En värld i kaos

Funderade ett tag på “Förseglingen” också men tyckte att “Förseglad” lät bäst så manuset får heta så tills vidare.

Har även lagt till en ordräknare (Manusstatus) i högermenyn så ni kan följa min process🙂 Om inget annat så blir det en påminnelse till mig själv varje gång jag går in på bloggen.

 
19 Comments

Posted by on March 15, 2015 in Blandat

 

19 responses to “Skrivandet har börjat!

  1. Manuskt

    March 15, 2015 at 15:09

    Heja!

     
  2. Bokmalen

    March 15, 2015 at 16:30

    Är säker på att du lyckas!:)

     
  3. Azet

    March 15, 2015 at 18:29

    Kommer det finnas någon romantik i ditt manus?????

     
    • Anna - Boktycke

      March 15, 2015 at 19:14

      Det finns lite, men det är inte det som är i fokus.

       
  4. Sofia Fritzson

    March 15, 2015 at 18:55

    Härligt! Gillar ditt arbetsnamn!

     
  5. Carola

    March 16, 2015 at 09:58

    Tjohej vad spännande🙂 Jag gillade också ditt arbetsnamn. Finns en styrka i det som lockar🙂

     
  6. Emma

    March 16, 2015 at 10:05

    Åh, vad roligt. Lycka till!🙂

     
  7. Veronica A.

    March 16, 2015 at 16:02

    Det e ju bra att inte sätta för höga mål i början! O gillar namnet🙂

     
    • Anna - Boktycke

      March 16, 2015 at 19:46

      Jag hoppas på att kunna höja ribban lite senare när man är inne i berättelsen. Men ja, bättre sent än aldrig. Vill inte sätta alltför omöjliga mål som gör så att man känner sig stressad istället för att njuta av skrivandet.

       
  8. icafischerstrom

    March 16, 2015 at 22:26

    Grattis till starten! Så kul att komma igång! Men du skriver inte långsamt… Är det tänkt att bli ett första draft som du kommer scrappa helt när du är klar? Blir alltid helt förundrad över din fart, oavsett vad det gäller!🙂 (Förseglad är ett bra namn)

     
    • Anna - Boktycke

      March 17, 2015 at 08:35

      Jag hoppas verkligen inte att behöva slänga hela draften. Har gjort en väldigt noga synopsis och känt att handlingen håller. Innan så skrev jag rätt fritt och då har jag oftast fått scrappa allt. Den här gången testade jag med att planera allting innan jag började skriva i hopp om att man kommer att spara tid. Givetvis kommer det att behövs en rejäl redigering i vilket fall, men jag håller tummarna på att jag inte behöver ändra mer än 50%🙂

       
  9. Klara

    March 18, 2015 at 11:45

    Vad kul att du har kommit så långt med ditt skrivande! Heja på! Titeln du har just nu är helt klart den bästa av förslagen du hade. Det är en titel som gör mig intresserad!🙂

     
  10. Författardrömmar

    March 18, 2015 at 20:05

    Gillar titeln, den gör mig intresserad. Det ska bli kul att läsa mer om ditt skrivande

     

Leave a Reply

 
