RSS

Nya YA-boksläpp 2015 – Vecka 12

16 Mar

Mars fortsätter att bjuda på många härligheter!

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Prudence (The Custard Protocol #1) av Gail CarrigerPrudence av Gail Carriger Nikkis Dagbok: berättelser om en (inte så) graciös skridskoprinsessa (Nikkis dagbok #4) av Rachel Renée RussellNikkis Dagbok: berättelser om en (inte så) graciös skridskoprinsessa av Rachel Renée Russell Vild (Spirit Animlas #1) av Brandon MullVild av Brandon Mull

Prudence (The Custard Protocol #1) av Gail Carriger
Jag har längtat mig halvt ihjäl efter den här boken sedan jag läste Timeless, vilket var i april 2013! Nu, två år senare släpps äntligen spinoff:en och jag är så taggad att det inte är sant. Hoppas hoppas hoppas att jag inte blir besviken!

Nikkis Dagbok: berättelser om en (inte så) graciös skridskoprinsessa (Nikkis dagbok #4) av Rachel Renée Russell
Fjärde boken i serien om Nikki. Perfekt för yngre (och kvinnliga) läsare.

Vild (Spirit Animlas #1) av Brandon Mull
En serie jag har varit väldigt nyfiken på, främst på grund av att flera av mina favoritförfattare (Maggie Stiefvater och Marie Lu) är med och medverkar. Första boken är skriven av Brandon Mull som jag tidigare har läst Fablehaven av. Den här ska jag absolut läsa om jag ser den i biblioteket.

A Blink of the Screen av Terry PratchettA Blink of the Screen av Terry Pratchett Hold Me Closer: The Tiny Cooper Story av David LevithanHold Me Closer: The Tiny Cooper Story av David Levithan Everything That Makes You av Moriah McStayEverything That Makes You av Moriah McStay

A Blink of the Screen: Collected Shorter Fiction av Terry Pratchett
Förra veckan förlorade världen en av sina mest begåvade författare i modern tid, Sir Terry Pratchett. Jag trodde knappt att det var sant när jag läste om det. Har inte läst så många av hans böcker på senare år men han var en av mina absoluta favoritförfattare när jag var yngre. Denna vecka kommer i alla fall detta omsläppet av hans novellsamling som rör Diskvärlden.

Hold Me Closer: The Tiny Cooper Story av David Levithan
Levithan släpper Tiny Coppers bok! Han är en förekommande karaktärer i ett par av författarens böcker. Tror dock att jag ska läsa Den andre Will Grayson först innan jag ger mig på den här.

Everything That Makes You av Moriah McStay
En bok som två tjejer som upplever en alternativ framtid. Den här fått väldigt bra betyg av förhandsläsarna så jag är nyfiken.

Duplicity av N.K. TraverDuplicity av N.K. Traver The Perilous Journey of the Not-So-Innocuous Girl av Leigh StathamThe Perilous Journey of the Not-So-Innocuous Girl av Leigh Statham The Wrong Side of Right av Jenn Marie ThorneThe Wrong Side of Right av Jenn Marie Thorne

Duplicity av N.K. Traver
En bok med en hacker som huvudroll. Bra betyg för förhandsläsarna så givetvis blir jag lite nyfiken.

The Perilous Journey of the Not-So-Innocuous Girl av Leigh Statham
Fastnade direkt för omslaget. En steampunk med en stark kvinnlig huvudroll? Gimme!

The Wrong Side of Right av Jenn Marie Thorne
En debutbok om en flicka som blir tvungen att flytta in hos sin politiskt aktiva pappa som hon knappt känner. Den här har fått så många positiva recensioner att jag blir sugen på att läsa den.

Andra boksläpp i veckan

Fork-Tongue Charmers (The Luck Uglies #2) av Paul DurhamFork-Tongue Charmers (The Luck Uglies #2) av Paul Durham The Lost Herondale (Tales from Shadowhunter Academy #2) av Cassandra Clare & Robin WassermanThe Lost Herondale (Tales from Shadowhunter Academy #2) av Cassandra Clare & Robin Wasserman Pretty Wanted (Pretty Crooked #3) av Elisa LudwigPretty Wanted (Pretty Crooked #3) av Elisa Ludwig
This is Shyness (This is Shyness #1) av Leanne HallThis is Shyness (This is Shyness #1) av Leanne Hall The Whisper (The Riverman Trilogy #2) av Aaron StarmerThe Whisper (The Riverman Trilogy #2) av Aaron Starmer Ash (Destined #1) av Shani Petroff & Darci ManleyAsh (Destined #1) av Shani Petroff & Darci Manley
Milayna (Milayna #1) av Michelle K. PickettMilayna (Milayna #1) av Michelle K. Pickett The Book of Laney av Myfanwy CollinsThe Book of Laney av Myfanwy Collins Under a Painted Sky av Stacey LeeUnder a Painted Sky av Stacey Lee

————————————————————————————————————————————–

Gail Carrigers bok ska jag skaffa hem så fort som möjligt och förmodligen så kommer jag att köpa Shadowhunter-novellen också fast jag har inte läst den första än. Annars så ska jag nog avvakta lite när det gäller de andra böckerna jag är intresserad av. Läser ju knappt något nu när jag sitter med manuset på fritiden:/

Någon bok som ni fastnade för den här veckan?

 
5 Comments

Posted by on March 16, 2015 in Veckans YA-boksläpp

 

5 responses to “Nya YA-boksläpp 2015 – Vecka 12

  1. Azet

    March 16, 2015 at 23:03

    En fråga bara…..läser du någonsin vuxenromaner? För alltså jag är 15 år (typ, jag fyller år den 1maj) läser jag vuxenromaner från typ 23 år till 50 år ( kanske).Men du är ju i trettioårsåldern men du verkar bara vara helt inne i ungdomsböcker

     
    • Anna - Boktycke

      March 17, 2015 at 08:37

      Jag läser ett par vuxenromaner då och då, kanske 5-7 per år. Det är lite lustigt för när jag var tonåring så läste jag nästan enbart vuxenböcker (mest för att YA inte var så stort i Sverige då), nu är det ungdomsböcker som jag fastnar mest för🙂

       
  2. Azet

    March 16, 2015 at 23:05

    Jag ÄLSKAR Niklas Dagbok-ser ien. Den är så härlig.

     
  3. Författardrömmar

    March 18, 2015 at 20:00

    Prudence av Gail Carriger vill jag också läsa

     
    • Anna - Boktycke

      March 19, 2015 at 09:58

      jaaa, jag har den hemma nu! Ska läsa den snart!🙂

       

Leave a Reply

 
