RSS

Minirecensioner – Apollyon & Sentinel

18 Mar

Apollyon (Covenant #4) av Jennifer L. ArmentroutTitel: Apollyon
Författare: Jennifer L. Armentrout
Serie: Covenant #4
Sidantal: 343
Utgivningsår: 2013

Minihandling:
Alex försöker få kontroll över sig själv och komma på ett sätt att stoppa Seth.

Tycke:
Jag gillar ju de tidigare böckerna i serien så jag förstår själv inte varför den här boken inte föll mig i smaken. Istället för att vara spännande och humoristisk så tyckte jag mest att den var långsam, överdriven och lite löjlig. Författaren har ju målat upp en bild av att det inte är så hemskt att dö (man lever typ som vanligt i dödsriket), så det känns inte ju särskilt illa om de onda skulle vinna.  Sen så fick man även reda på vilken elak mobbare Alex har varit i sin ungdom och det höjde ju knappast henne i mina ögon, speciellt när hon kände att hon inte behövde be om förlåtelse för det skulle inte hjälpa i vilket fall.

Takten är för långsam för min smak, kändes som att de bara var i huset och badade i självömkan. Därefter blev det ”öppna upp mitt hjärta”-samtal med typ varenda person i huset i rad efter varandra. Buhh, jag saknar Seth och hans härliga humor. Hoppas på att nästa bok är mer spännande!

Andra böcker i serien:
1. Half-Blood
2. Pure
3. Deity
4. Apollyn
5. Sentinel

Extraböcker
0.5. Daimon
3.5. Elixir

 

Betyg: 4/10

goodreads add

________________________________________________________________________________

Sentinel (Covenant #5) av Jennifer L. ArmentroutTitel: Sentinel
Författare: Jennifer L. Armentrout
Serie: Covenant #5
Sidantal: 297
Utgivningsår: 2013

Minihandling:
Gänget förbereder sig inför slutstriden.

Tycke:
Åhh, äntligen är humorn tillbaka i serien. Här händer det grejer och handlingen går raskt framåt. Det finns så många roliga citat i den här att jag log i princip hela tiden som jag läste. Texten flyter på och det är mycket underhållande läsning. Det är väl det jag tycker om.

Jag vet inte om det är jag som blivit mätt på serien men jag är så trött på att båda kärleksintressena ska vara svartsjuka alfahannar. Jag har svårt att sympatisera med Aiden och även en del med Seth fast han är min favoritkaraktär. Det som jag tyckte var det största problemet är dock att riskerna i boken är alldeles för låga. Vad är det värsta som kan hända? Jo, de dör. Och vad händer om de dör? Jo, de hamnar i paradiset och återförenas med alla döda bekanta och kan ha kul i all evighet. Nu kanske det är jag som inte hängde med i svängarna men jag förstår inte riktigt vad som är så hemskt med att dö i den här serien.

Ja, en underhållande bok tycker jag. Det är alltid kul att avsluta en serie och som helhet så gillar jag den. Rekommenderas till personer som vill ha underhållande läsning utan alltför mycket djup.

Andra böcker i serien:
Se ovan.

Betyg: 6,5/10

goodreads add

 

Tags: , , ,

6 responses to “Minirecensioner – Apollyon & Sentinel

  1. azet

    March 18, 2015 at 15:23

    JAG HAR OUTTALAT av Sarah Reed Brennan i min bokhylla.Jag är på kapitel 26 och jag är tooooottalt FÖRÄLSKAD i Hard Lundin.WHO!!!!!!

     
    • Anna - Boktycke

      March 18, 2015 at 15:33

      haha, vem är Hard Lundin? Kommer inte ihåg att det finns en karaktär som heter så. :p

       
  2. Azet

    March 18, 2015 at 18:03

    Oj oj oj det blev visst fel.Jag menar Jared Lynburn. Oooooops.

     
    • Anna - Boktycke

      March 18, 2015 at 18:15

      Hahha, okej. Funderade över vem du menade men nu vet jag 🙂

       
  3. Azet

    March 18, 2015 at 19:32

    Så Seth är inte din favorit karaktär mer? Eller…….???

     
    • Anna - Boktycke

      March 18, 2015 at 19:34

      Jo, det är han som jag skrev. Men jag gillar inte honom lika mycket som jag gjorde i de tidigare böckerna.

       

Leave a Reply

 
