RSS

Nytt i bokvärlden! (Mars 2015)

22 Mar

Lite nytt om böcker och sånt🙂

____________________ Filmnytt ____________________

Paper Towns
Trailern för filmatiseringen av John Greens Paper Towns (Papperstäder på svenska) har blivit släppt. Jag har faktiskt inte vågat mig på att se den för jag tänker läsa boken först och vill inte riskera att bli spoilad av trailern.

____________________ Omslagsnytt ____________________

De som jag fastnat extra för:

Winter (The Lunar Chronicles #4) av Marissa Meyer 

Winter av Marissa Meyer

Sista delen i The Lunar Chronicles! Älskar att alla omslagen matchar samt att omslaget tydligt visar vilken retelling det är. Det är inte min favorit bland omslagen men hurra för att den passar in!

Queen of Shadows (Throne of Glass #4) av Sarah J. Maas

Queen of Shadows 2

Alltså, den här serien har bara så himla snygga omslag. Måste nog ge andra boken en chans bara för att de är så fina i bokhyllan!

Untamed (Splintered #3.5) av A.G. Howard

Untamed (Splintered #3.5) av A.G. Howard

Läste ut den sista och tredje boken i fredags och tycker så mycket om slutet! Ser fram emot att få ta ett sista farväl av karaktärerna i den här novellsamlingen. Och yay för att omslaget passar så bra med den andra i serien (Den här är väl egentligen bara en photoshopad-version av första boken).

Frozen Tides (Falling Kingdoms #4) av Morgan Rhodes

Frozen Tides (Falling Kingdoms #4)

Ännu en fantasyserie med snygga omslag. Suck, jag ligger verkligen efter i läsningen för jag har bara läst första boken.

Shadows of Self (Mistborn #5) av Brandon Sanderson

Shadows of Self Mistborn #5 av Brandon Sanderson

Älskar Mistborn-serien och jag gillar idén med en steampunk(?)-version. Ska bara läsa fjärde boken först.

Ny och läcker design för The Mortal Instruments!

The Mortal Instruments nytt

Andra böcker som har fått omslag

Omslagsnytt Mars 2015

 
9 Comments

Posted by on March 22, 2015 in Nytt i bokvärlden!

 

9 responses to “Nytt i bokvärlden! (Mars 2015)

  1. Anna

    March 22, 2015 at 15:06

    Gillar verkligen den nya omslagsdesignen för The Mortal Instruments🙂

     
    • Anna - Boktycke

      March 22, 2015 at 18:19

      Jaaaa, så fina! Nästan så att man vill köpa hela serien igen :p

       
  2. Bokmalen

    March 22, 2015 at 15:14

    Wow!!! The Mortal Instruments<3 Och äääääääntligen har omslaget för winter kommit ut!!! Längtar efter att få läsa den!

     
  3. ljufa

    March 22, 2015 at 22:11

    Hade inte riktigt tänkt läsa Paper Towns men efter att ha sett trailern så börjar jag vackla lite. Vi får se, eller så kanske jag nöjer mig med att se filmen.

     
  4. Klara

    March 22, 2015 at 22:12

    Längtar efter att se Paper Towns och de nya omslagen till The Mortal Instruments är jättefina!🙂

     
  5. Azet

    March 24, 2015 at 00:00

    Paper Town är bara SÅ bra.Ni måste LÄSA den. Om ni gillar *Var är Alaska* eller Katherine-teorin så kommer ni att ÄLSKA Papperskorgen. LÄS DEN!!!!!

     
    • Azet

      March 24, 2015 at 00:01

      Hm…..Jag menar Pappersstäder.

       

Leave a Reply

 
