RSS

Nya YA-boksläpp 2015 – Vecka 13

23 Mar

En av årets mest efterlängtade böcker för mig kommer ut i veckan😀

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Half Wild (The Half Bad Trilogy #2) av Sally GreenHalf Wild av Sally Green Den försvunne hjälten (The Heroes of Olympus #1) av Rick RiordanDen försvunne hjälten av Rick Riordan Den fängslade guden (The Heroes of Olympus #2) av Rick RiordanDen fängslade guden av Rick Riordan

Half Wild (The Half Bad Trilogy #2) av Sally Green
När jag läste Half Bad förra året så tyckte jag att den var väldigt annorlunda från andra YA-böcker. Jag tror faktiskt att den förtjänar ett mycket högre betyg än vad jag gav för den lämnade verkligen ett intryck och än idag så tänker jag på den då och då. Den här kommer jag garanterat att läsa för jag vill veta mer om Nathan och hur hans liv kommer att bli. Min recension av Half Bad har ni här.

Den försvunne hjälten (The Heroes of Olympus #1) av Rick Riordan
För en gångs skull är jag överlycklig av omslagsbytet. Herregud vad de nya svenska omslagen är mycket snyggare än de brittiska som det var till en början. Bra gjort där Bonnier Carlsen! Jag tycker att Olympus-serien är bättre än Percy Jackson-serien så de svenska fansen har mycket gott att se fram emot. Jag har redan läst boken på engelska och min recension har ni här.

Den fängslade guden (The Heroes of Olympus #2) av Rick Riordan
Samma sak här, så mycket snyggare! Lyxigt med att kunna läsa två böcker i sträck också! Min recension har ni här.

The Walls Around Us av Nova Ren SumaThe Walls Around Us av Nova Ren Suma Liars, Inc. av Paula StokesLiars, Inc. av Paula Stokes The Haunting of Sunshine Girl av Paige McKenzieThe Haunting of Sunshine Girl av Paige McKenzie

The Walls Around Us av Nova Ren Suma
En övernaturlig och tvistig bok som har fått väldigt bra respons av förhandsläsarna. Om inget annat så vill jag läsa den på grund av hur fint omslaget är!

Liars, Inc. av Paula Stokes
Låter spännande med en kille som tjänar pengar i skolan på att sälja lögner och förfalskningar. När ett lik dyker upp och bevisen pekar på huvudrollen så inser han dock hur värdefull sanningen är. Låter som en bok jag kan tycka om!

The Haunting of Sunshine Girl av Paige McKenzie
Jag vill ha hennes klänning, skor och frisyr! Den här ska tydligen vara en spökhistoria baserad på en youtube-kanal. Låter lite knasigt men den ska tydligen vara humoristisk.

Andra boksläpp i veckan

Me Being Me Is Exactly as Insane as You Being You av Todd Hasak-LowyMe Being Me Is Exactly as Insane as You Being You av Todd Hasak-Lowy In the Time of Dragon Moon (Wilde Island Chronicles #3) av Janet Lee CareyIn the Time of Dragon Moon (Wilde Island Chronicles #3) av Janet Lee Carey The Door in the Moon (Chronoptika #3) av Catherine FisherThe Door in the Moon (Chronoptika #3) av Catherine Fisher
Boys Don't Knit (Boys Don't Knit #1) av T.S. EastonBoys Don’t Knit (Boys Don’t Knit #1) av T.S. Easton Guardians (Wasteland #3) av Susan Kim & Laurence KlavanGuardians (Wasteland #3) av Susan Kim & Laurence Klavan The Year We Sailed the Sun av Theresa NelsonThe Year We Sailed the Sun av Theresa Nelson
The Tightrope Walkers av David AlmondThe Tightrope Walkers av David Almond Behind the Counselor's Door av Kevin KuzcynskiBehind the Counselor’s Door av Kevin Kuzcynski Finding Mr. Brightside av Jay ClarkFinding Mr. Brightside av Jay Clark
We All Looked Up av Tommy WallachWe All Looked Up av Tommy Wallach Jinx's Fire (Jinx #3) av Sage BlackwoodJinx’s Fire (Jinx #3) av Sage Blackwood Catalyst (Control #2) av Lydia KangCatalyst (Control #2) av Lydia Kang
Backlash av Sarah Darer LittmanBacklash av Sarah Darer Littman Blackbird Fly av Erin Entrada KellyBlackbird Fly av Erin Entrada Kelly Written in the Stars av Aisha SaeedWritten in the Stars av Aisha Saeed

————————————————————————————————————————————–

Kul att ännu mer Percy Jackson kommer ut på svenska! Jag gillar som sagt spinoff-serien mer. Annars så är det Half Wild jag har siktat in mig på att läsa. Har ju knappt till läsningen nuförtiden! Det är tur att det inte är sååååå många måste-läsa-böcker som kommer ut för min del.

Någon bok som ni fastnade för den här veckan?

 
2 Comments

Posted by on March 23, 2015 in Veckans YA-boksläpp

 

2 responses to “Nya YA-boksläpp 2015 – Vecka 13

  1. Carola

    March 24, 2015 at 21:33

    Det låter mycket lovande att Riordans nya serie är bättre än Percy Jackson-serien för den älskade jag.

     
    • Anna - Boktycke

      March 25, 2015 at 09:38

      Då kommer du säkert att älska den nya serien också!

       

Leave a Reply

 
