RSS

Skrivfrukost nummer 2

28 Mar

Ni vet det där med författare som sätter sig på på ett fik och skriver… jag har alltid undrat om det skulle fungera även för mig. Det kan ju bli rätt så högljutt på caféer så kan man verkligen fokusera på sitt manus då? Förra lördagen bestämde jag mig för att testa och satte mig på fiket mittemot centralstationen strax innan kl.9. Köper frukost, äter den, på med noise cancelling hörlurarna och fram med tangentbordet på knäna. Och vet ni vad, det gick alldeles fantastiskt! På lite mindre än sex timmar fick jag över 3000 ord skrivna!

manusfrukost

Så nu är det dags igen! Håller tummarna för att det kommer att gå minst lika bra som förra gången!

I övrigt så är jag inne i en väldigt intensiv skrivperiod nu. Gör knappt något på fritiden förutom att skriva och fundera (samt kolla på Parasyte för den är så beroendeframkallande). På ett sätt tycker jag att det är tråkigt att jag inte ens hinner läsa, men däremot är jag överlycklig över att skrivlusten är på topp!

 
11 Comments

Posted by on March 28, 2015 in Skriva

 

11 responses to “Skrivfrukost nummer 2

  1. Manuskt

    March 28, 2015 at 17:20

    Härligt! Passa på att skriva när du är i flödet. Läsa hinner du göra sen, när du behöver tanka igen.

     
    • Anna - Boktycke

      March 29, 2015 at 16:24

      Yepp, lite så jag ser det också. För dalen kommer ju förr eller senare. Kan lika gärna köra hårt så länge skrivlusten ligger på topp.

       
  2. Sofia Fritzson

    March 28, 2015 at 19:50

    Superkul!

     
    • Anna - Boktycke

      March 29, 2015 at 16:25

      Verkligen! Fattar inte riktigt själv att jag har hunnit skriva så mycket på 3 veckor.

       
  3. Carola

    March 28, 2015 at 20:44

    Jag har suttit i en bowlinghall (med liknande hörlurar) och det har gått jättebra det också. Skriv så länge du har flow! Det gäller att ta vara på stunderna🙂

     
    • Anna - Boktycke

      March 29, 2015 at 16:24

      Noise cancelling är ju verkligen guld värd när man vill kunna fokusera! Men bowlinghall? Aldrig tänkt på att man kan skriva där.

       
  4. azet

    March 29, 2015 at 10:43

    Alltså, WC bra jobbat!Men var försiktig så du inte bara sitter och skriver hela tiden.Promenera också.

     
    • azet

      March 29, 2015 at 14:31

      Så att du inte får kramp eller så.

       
      • Anna - Boktycke

        March 29, 2015 at 16:23

        Haha, det är lugnt! Jag ser till att gå 10 000 steg varje dag🙂

         
  5. CharlotteC

    March 29, 2015 at 17:34

    Åh, jag ÄLSKAR att caféskriva!!! Måste också se till att göra det snart!🙂

     
  6. Författardrömmar

    April 6, 2015 at 17:44

    Vad kul att det går så bra🙂
    Jag har också funderat på det, det verkar trevligt att sitta på ett café och skriva

     

Leave a Reply

 
