RSS

Nya YA-boksläpp 2015 – Vecka 14

30 Mar

Vem önskar sig inte en bok i påskägget?🙂

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

The Wicked Will Rise (Dorothy Must Die #2) av Danielle PaigeThe Wicked Will Rise  av Danielle Paige Sisters of Blood and Spirit (Sisters of Blood and Spirit #1) av Kady CrossSisters of Blood and Spirit av Kady Cross The Crown of Ptolemy (Percy Jackson & Kane Chronicles Crossover #3) av Rick RiordanThe Crown of Ptolemy av Rick Riordan

The Wicked Will Rise (Dorothy Must Die #2) av Danielle Paige
Var liiiiite besviken på den första boken men jag älskar konceptet och den mörka landet av landet Oz. Tror bestämt att det kommer att vara med action i den här så jag har mina förhoppningar på denna. Kommer absolut att läsas någon gång i framtiden. Min recension av förra boken finns här.

Sisters of Blood and Spirit (Sisters of Blood and Spirit #1) av Kady Cross
Låter som en ganska mystisk bok om ett tvillingpar där den ena dog vid födelsen men kan låna sin systers kropp för att uppleva livet. Jag har läst två böcker av författarens steampunkserie som jag gillar så jag är lite nyfiken på den här också.

The Crown of Ptolemy  (Percy Jackson & Kane Chronicles Crossover #3) av Rick Riordan
Ännu mer Percy Jackson och Kane Chronicles? GE MIG!!!

The Start of Me and You av Emery LordThe Start of Me and You av Emery Lord What Waits in the Woods av Kieran ScottWhat Waits in the Woods av Kieran Scott I Heart Robot av Suzanne van RooyenI Heart Robot av Suzanne van Rooyen

The Start of Me and You av Emery Lord
En tjej som försöker ta tag i sitt liv och komma över sin pojkväns död. Den har fått väldigt bra betyg av förhandsläsarna så även om handlingen inte låter så lockande för mig så är jag lite nyfiken.

What Waits in the Woods av Kieran Scott
Ett gäng ungdomar ska campa i skogen och stöter på ett lik och en galen främling. Sägs vara spännande.

I Heart Robot av Suzanne van Rooyen
En musikälskande tjej och en musikälskande robot som blir kära i varandra. Låter så knasigt att jag blir intresserad.

Andra boksläpp i veckan

Blå tråd (The Giver #2) av Lois LowryBlå tråd (The Giver #2) av Lois Lowry Twist (Loop #2) av Karen AkinsTwist (Loop #2) av Karen Akins Where Sea Meets Sky av Karina HalleWhere Sea Meets Sky av Karina Halle
Etherworld (Elusion #2) av Claudia Gabel & Cheryl KlamEtherworld (Elusion #2) av Claudia Gabel & Cheryl Klam The Conformity (The Incarcerado Trilogy #3) av John Hornor JacobsThe Conformity (The Incarcerado Trilogy #3) av John Hornor Jacobs King (The Dragon King Chronicles #3) av Ellen OhKing (The Dragon King Chronicles #3) av Ellen Oh
My Dog Doesn't Like Me av Elizabeth FenshamMy Dog Doesn’t Like Me av Elizabeth Fensham Instinct (Chronicles of Nick #6) av Sherrilyn KenyonInstinct (Chronicles of Nick #6) av Sherrilyn Kenyon The Girl With the Glass Bird av Esme KerrThe Girl With the Glass Bird av Esme Kerr
Punch Like a Girl av Karen KrossingPunch Like a Girl av Karen Krossing Greensleeves av Eloise Jarvis McGrawGreensleeves av Eloise Jarvis McGraw The Cemetery Boys av Heather BrewerThe Cemetery Boys av Heather Brewer
The World Within av Jane EaglandThe World Within av Jane Eagland Girl Underwater av Claire KellsGirl Underwater av Claire Kells Playing a Part av Daria WilkePlaying a Part av Daria Wilke

————————————————————————————————————————————–

En del lockande böcker den här veckan men den enda som jag känner att jag måste läsa är Rick Riordans novell. Lika bra det nu när jag läser så lite ändå.

Någon bok som ni fastnade för den här veckan?

 
6 Comments

Posted by on March 30, 2015 in Veckans YA-boksläpp

 

6 responses to “Nya YA-boksläpp 2015 – Vecka 14

  1. Elina

    March 30, 2015 at 18:50

    Läste precis ut den första Kanekrönikan (som den så fint heter på svenska), hade ingen aning om att det fanns en crossover med Kane och Percy Jackson!!! Låter GUDomligt hehe

     
  2. Azet

    March 31, 2015 at 12:25

    Alltså…..jag läste den första Percy Jackson boken och jag har sett båda filmerna där Logan Lerman är med.Men jag fastnade liksom inte i boken.Kanske för att jag har problem med Fantasy, vet inte riktigt.

     
    • Anna - Boktycke

      March 31, 2015 at 14:03

      Första filmen var så dålig så jag har inte ens sett andra. Men böckerna blir bättre längre fram i serien tycker jag, speciellt i spinoff-serien.

       
      • azet

        March 31, 2015 at 15:29

        Oj, haha jag tycker faktiskt om filmerna.Men är spinoff-serien översatt till svenska?

         
      • Anna - Boktycke

        March 31, 2015 at 17:13

        Yepp, de två första böckerna kom ut på svenska för bara nån vecka sen🙂

         

Leave a Reply

 
