RSS

Nya YA-boksläpp 2015 – Vecka 15

06 Apr

Sista dagen på ledigheten jag firar med att skriva upp nya böcker på min önskelista 🙂

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Vit som snö (Lumikki Andersson #2) av Salla SimukkaVit som snö av Salla Simukka Miss Mayhem (Rebel Belle #2) av Rachel HawkinsMiss Mayhem av Rachel Hawkins None of the Above av I.W. GregorioNone of the Above av I.W. Gregorio

Vit som snö (Lumikki Andersson #2) av Salla Simukka
Tyckte väldigt mycket om Röd som blod så jag ser givetvis fram emot fortsättningen! Jag är väl lite mindre förtjust i omslagsbytet men den här är åtminstone i svart och vitt (+ text i rött) också.

Miss Mayhem (Rebel Belle #2) av Rachel Hawkins
Uppföljaren till Rebel Belle som jag tyckte var ganska underhållande. Den här kommer jag förmodligen att läsa förr eller senare.

None of the Above av I.W. Gregorio
Åh, den här boken låter riktigt intresssant med en tjej som får veta att hon egentligen är intersex, att hon på utsidan ser ut som en tjej men invändigt har manliga delar. Sedan får hela skolan reda på det och nu måste hon acceptera sig själv och ta reda på vem hon är.

The Queen of Bright and Shiny Things av Ann AguirreThe Queen of Bright and Shiny Things av Ann Aguirre I Am Her Revenge av Meredith MooreI Am Her Revenge av Meredith Moore The Truth About Us av Janet GurtlerThe Truth About Us av Janet Gurtler

The Queen of Bright and Shiny Things av Ann Aguirre
En tjej som försöker vara perfekt möter musikalisk kille som vill vara ensam och båda faller för varandra. Hmm, jag älskar ju Razorland-serien men är lite osäker till hur bra Aguirre är när det kommer till romance. Ska avvakta och se vad den får för betyg först innan jag skaffar hem den.

I Am Her Revenge av Meredith Moore
Den här verkar både supercool och lite kliché. Huvudrollen är en tjej som blivit uppfostrad till att hämnas på mannen som krossades hennes mammas hjärta. Och för att göra det ska hon närma sig sonen till mannen i fråga. Givetvis ska hon upptäcker hemligheter och inser att det finns fler sidor av berättelsen. Den har hittills fått rätt bra betyg av förhandsläsarna men jag ska avvakta lite med den först.

The Truth About Us av Janet Gurtler
En tjej som alla tror är perfekt håller långsamt på att falla ihop och den enda som lyssnar på henne är killen som ingen annan tycker passar ihop med henne. Sägs vara perfekt för alla som gillar Sarah Dessens böcker.

Andra boksläpp i veckan

Kissing Ted Callahan (and Other Guys) av Amy SpaldingKissing Ted Callahan (and Other Guys) av Amy Spalding Kissing The Grace of Kings (The Dandelion Dynasty #1) av Ken LiuThe Grace of Kings (The Dandelion Dynasty #1) av Ken Liu Empire of Night (Age of Legends #2) av Kelley ArmstrongEmpire of Night (Age of Legends #2) av Kelley Armstrong
Don't Stay Up Late: A Fear Street Novel av R.L. StineDon’t Stay Up Late: A Fear Street Novel av R.L. Stine Simon vs. the Homo Sapiens Agenda av Becky AlbertalliSimon vs. the Homo Sapiens Agenda av Becky Albertalli Before Tomorrowland av Jensen, Bird, Case & LindelofBefore Tomorrowland av Jensen, Bird, Case & Lindelof
Skandal (Sekret #2) av Lindsay SmithSkandal (Sekret #2) av Lindsay Smith Anastasia and Her Sisters av Carolyn MeyerAnastasia and Her Sisters av Carolyn Meyer Watch the Sky av Kirsten HubbardWatch the Sky av Kirsten Hubbard
One Thing Stolen av Beth KephartOne Thing Stolen av Beth Kephart When You Leave av Monica RopalWhen You Leave av Monica Ropal Only Ever Yours av Louise O'NeillOnly Ever Yours av Louise O’Neill
Awakening av Shannon DuffyAwakening av Shannon Duffy Dating Down av Stefanie LyonsDating Down av Stefanie Lyons Fig av Sarah Elizabeth SchantzFig av Sarah Elizabeth Schantz
Ask the Dark av Henry TurnerAsk the Dark av Henry Turner Lies I Told av Michelle ZinkLies I Told av Michelle Zink The Trap av Steven ArntsonThe Trap av Steven Arntson
Zeroboxer av Fonda LeeZeroboxer av Fonda Lee

————————————————————————————————————————————–

Ganska många böcker jag är intresserad av den här gången. Speciellt Vit som snö och None of the Above är jag riktigt sugen på. Men först måste jag bli klar med mitt manus 🙂

Någon bok som ni fastnade för den här veckan?

 
3 Comments

Posted by on April 6, 2015 in Veckans YA-boksläpp

 

3 responses to “Nya YA-boksläpp 2015 – Vecka 15

  1. Azet

    April 6, 2015 at 23:01

    Hmm, jag är intresserad av “I Am Her Revenge” och Only ever Yours, verkar intressant.

     
  2. icafischerstrom

    April 8, 2015 at 21:41

    Ja! None of the above och I am her revenge kommer jag definitivt vilja läsa. Undrar hur du menar med att I am her revenge låter kliché? Jag har aldrig hört om en bok som låter som den 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      April 8, 2015 at 22:06

      Jag menar kliché som i att hon kommer att bli förälskad i sitt mål och sen upptäcker att mamman har ljugit för henne och sanningen är annorlunda. Nu vet jag inte om det kommer att bli så utan det är bara en känsla som jag har. Kan ju hoppas på att jag har fel 🙂

       

Leave a Reply

 
