RSS

Jodå, det skrivs på!

11 Apr

Det känns som att det enda jag gör är att sitta framför datorn, okej, det känns inte bara, det är så på riktigt. Åtta timmar på kontoret. Hemma blir det mat framför datorn i sällskap med ett par animeavsnitt (måste ju ladda på inspirationen). Sedan så kanske jag bär bort disken eller så börjar jag att skriva direkt. Sen sitter jag där i 3-4 timmar innan jag märker att klockan på något mystiskt sätt har hunnit bli midnatt och jag blir stressad för att jag måste sova så att jag kan upprepa samma sak nästa dag.

Det positiva med detta är att det blir något skrivet i alla fall. Hoppas på att kunna spräcka 50k-gränsen under helgen. Jag har goda förhoppningar även om jag för en gångs skull kommer att vara ute i naturen och vandra idag (“Hej hej, Hovdala, hoppas att du är lika trevlig som du sägs vara för du slösar bort min dyrbara skrivtid”).

Det är kul att skriva, men helt ärligt talat så tar det lite mer emot nu varje gång jag ska sätta mig med texten. Handlingen blir inte riktigt så som jag har tänkt mig, karaktärerna samarbetar inte och dialogerna känns platta. Jag antar att det är vanligt att känna så när man bara har 1/3 del kvar av berättelsen. Det är ju liksom nu man ska börja snöra ihop säcken, och lite problematiskt blir det när man upptäcker att man har stoppat i alldeles för mycket.

Trevlig helg på er!🙂

 
8 Comments

Posted by on April 11, 2015 in Blandat

 

8 responses to “Jodå, det skrivs på!

  1. CharlotteC

    April 11, 2015 at 15:51

    Haha, jag känner mig verkligen igen mig i det där – det enda jag gör är att sitta ner!🙂 50K!? Du är inte klok! Men oroa dig inte för att storyn inte blir riktigt som du tänkt dig, sånt löser du senare under redigeringen. Jag tycker det är helt fantastiskt att du är så motiverad som du är just nu så sug fast i den känslan och lös problemen senare!

     
    • Anna - Boktycke

      April 12, 2015 at 10:13

      Ska försöka! Ska bli skönt att få klart utkastet så att man kan börja på redigeringen.

       
  2. Författardrömmar

    April 11, 2015 at 21:31

    Oroa dig inte så mycket för att det inte blir som du tänkt dig. Det kan bli bra ändå, och det är något som du kan fixa under redigeringen.
    Jag är imponerad av att du är så fokuserad och skriver så mycket. Själv har jag lite svårt att få tiden och orken att räcka till och skriver inte alla så mycket som jag skulle vilja.

     
    • Anna - Boktycke

      April 12, 2015 at 10:14

      Det gäller verkligen att prioritera, jag har legat på latsidan med skrivandet i flera år nu känns det som. Så nu är det det dags att ta igen🙂

       
  3. Azet

    April 11, 2015 at 21:33

    Skriver du en ungdomsbok?

     
  4. Carola

    April 12, 2015 at 09:58

    Jag säger som några av de andra, storyn blir sällan som man tänkt sig och det kan finnas fördelar med det. Är den oförutsägbar för dig blir den det för läsaren också. Knyt ihop säcken även om du har skrivit saker som inte följer med i det. Det är där redigeringen kommer in🙂 Heja heja!!

     
    • Anna - Boktycke

      April 12, 2015 at 10:15

      Tack! Jag gillar ju storyn, den känns dock lite framtvingad på vissa ställen men det får jag klura på under redigeringen🙂

       

Leave a Reply

 
