RSS

Liebster Award

22 Apr

Så börjar den cirkulera igen, denna massiva taggpost. Jag har fått äran att bli taggad av Nelly från Nellons Bokblogg samt Liza från I regnet. Tack så mycket!

liebster-award-label

Nellys frågor

1. Vilken är din absoluta favoritbok?
Den här frågan tycker jag alltid är lika svår men jag säger The Hunger Games av Suzanne Collins.

2. Om du fick leva i en bok, vilken bok skulle du välja då?
Får man bara välja en? Jag vill gärna besöka Narnia, Hogwarts, Oz och Idris

3. Vilken filmatisering av en bok är den bästa du har sett och varför?

The Maze runner poster
The Maze Runner. Tyckte att de hade fått till miljön och dramaturgin väldigt bra. Det som jag upplevde lite segt i boken har de skippat så det är bara spänning och action igenom filmen. Bra skådespelare också!

4. Om du hade en superkraft, vad skulle det vara då?
Att kunna teleportera. Frukost i Paris, lunch i Tokyo och middag i Sydney låter ju inte dumt.

5. Var gillar du bäst att läsa någonstans?

Lästund på balkongen
På balkongen.

6. Marry, kiss, kill – Jace (The mortal instruments), Etienne St. Clair (Anna and the french kiss) och Harry Potter (Harry Potter)
Eh… om jag måste välja så kysser jag Harry Potter, gifter mig med St. Clair och dödar Jace (Magnus Bane kan säkert återuppväcka honom på något sätt).

7. Litterär pojkvän?
Etienne St. Clair!

8. Vilken bok längtar du allra mest efter att köpa hem just nu?
Den illustrerade utgåvan av Harry Potter. Verkar så fin!

9. Zombies eller varulvar?
För vad? Mat? Kompis? Fiende? Men jag gillar ju hundar så det får väl bli varulvar.

10. Favoritbokblogg just för tillfället?
Får man säga sin egen bokblogg? Haha, nä skämt åsido så har jag alldeles för många för att kunna välja någon.

11. Brukar du äta eller dricka något samtidigt som du läser? I så fall vad?
Te, varm choklad, smoothie eller färskpressad jucie beroende om jag är inomhus eller utomhus.

________________________________________________________________________________

Lizas frågor

1. Om du vore ett djur, vilket djur skulle du då vara?
Får man säga drake? Annars så vill jag vara någon fågel, kanske en hök eller falk.

2. Om du nånsin skulle skriva en egen bok hurudan skulle det vara ? (genre t.ex.)
Jag skriver ju mer eller mindre alltid på en bok. 90% av gångerna så är det en ungdomsfantasy.

3. Vilket språk skulle du vilja kunna prata flytande som du inte redan gör?
Spanska vore coolt att kunna.

4. Nämn en bok du tycker är överskattad
Twilight. Alltså missförstå mig inte nu. Jag tycker om böckerna och tycker att de är bra, men kanske inte såååå bra att de förtjänar all den hypen de har fått.

5. Nämn en bok du tycker är underskattad

I am not a serial killer
I am not a serial killer av Dan Wells.

6. Nämn en filmatisering av en bok som du tycker blev lyckad
The Maze Runner som jag nämnde förut.

7. Nämn en film baserad på en bok som inte funkade alls
City of Bones, såg inte ens klart den.

8. Följer du någon författare på t.ex. instagram ? Isåfall vem?
Följer inga författare på instagram, dock en del på twitter.

9. Mysbelysning eller ordentlig tak-, golvampa då du läser?
Ordentligt med ljus tack!

10. Hur många olästa böcker har du hemma?

Bokhylla topp
Hmm… någonstans mellan 30-50 skulle jag gissa.

11. Ska du på bokmässan i höst ?
Planen är det i alla fall. Hoppas att vi ses där!

Den här taggen har cirkulerat runt i bloggvärlden så länge (andra gången jag gör den 🙂 ) att jag skippar att tagga andra.

 
5 Comments

Posted by on April 22, 2015 in Listor och enkäter

 

5 responses to “Liebster Award

  1. Azet

    April 23, 2015 at 15:44

    Va vrf skulle du vilja döda Jace från immortal instruments.Han är ju en härlig karaktär.

     
    • Anna - Boktycke

      April 23, 2015 at 16:16

      Det är för att jag inte vill döda de andra, plus Jace är förmodligen den som har bäst chans att komma tillbaka till livet 🙂

       
  2. Azet

    April 24, 2015 at 21:17

    Fattar ej riktigt…..Menar du att du hatar honom som karaktär så du vill döda honom?

     
    • Anna - Boktycke

      April 24, 2015 at 23:45

      Nej, jag hatar inte Jace. Det är så frågan är utformad, jag har tre karaktärer att välja mellan, Jace, Harry och St. Clair. Och av dem ska jag välja ut vem jag vill kyssa, gifta med mig och döda. Jag vill inte döda någon av dem men om jag måste välja så blir det Jace för han har enligt mig störst chans att bli återuppväckt.

       
  3. Azet

    April 25, 2015 at 18:35

    Aha, jag fattar.Haha jag fattar nu.

     

Leave a Reply

 
