RSS

Filmen The Duff

26 Apr

The Duff

The Duff är är baserad på boken med samma namn men skiljer sig väldigt mycket från originalverket. Boken är väldigt mörk medan filmen är en härlig komedi som garanterat få dig att brista ut i skratt.

Bianca är en karaktär jag hade lite svårt för i början. Hon var så temperamentsfull samt det hon gjorde i köpcentret var faktiskt ganska stört. Hon växte dock väldigt mycket under filmens gång och i slutet så gillar jag henne riktigt mycket. Killhuvudrollen Wesley var rolig och härlig genom hela filmen och jag tycker även om kompisarna Casey och Jess.

Budskapet är det jag tycker är bäst med filmen (och boken). Spelar det någon roll om man är den minst attraktiva personen i gruppen? Man kommer så mycket längre i livet med en bra personlighet än ett utseende.

Måste också nämna att biosalongen var inte direkt överfull och min man var den enda killen där. Dock var han även den som skrattade mest av alla så det är en film som passar både killar och tjejer.

Kort sagt, en rolig film med ett bra budskap. Skiljer sig rätt mycket från boken men det gör ingenting då filmen klarar av att stå på sina egna ben alldeles utmärkt.

Tusen tack till Noble Entertainment för att jag fick se filmen.

 
1 Comment

Posted by on April 26, 2015 in Blandat

 

One response to “Filmen The Duff

  1. Azet

    April 27, 2015 at 15:32

    WOHOOOOOO.Den har kommit ut!

     

Leave a Reply

 
