RSS

Svenska översättningar att längta efter (2015 del 8)

03 May

Här kommer ett urval av sensommarens översättningar!

Observera att utgivningsdatumen är preliminära och kan ändras.

2015-08-19 Svart som ebenholts av Salla Simukka

Titel: Svart som ebenholts (orig. Musta kuin eebenpuu)
Författare: Salla Simukka
Serie: Lumikki Andersson #3
Förlag: Rabén & Sjögren
Utgivningsdatum: 19:e aug

Sista delen av thriller-serien om Lumikki Andersson. Jag har precis läst ut andra boken Vit som snö och vill verkligen läsa denna när den kommer ut. Tycker att det svenska äpplet ser lite mer aptitretande än det finska.

_____________________________________________________________________________________

2015-08-23 Eldtronen

Titel:  Eldtronen(orig. The Throne of Fire)
Författare: Rick Riordan
Serie: The Kane Chronicles #2
Förlag: Modernista
Utgivningsdatum: 23:e aug

Modernista ger ut den här serien i rask takt. Jag har redan läst den på engelska och min recension har ni här.

_____________________________________________________________________________________

2015-08-25 Kråkviskaren av Jacob Grey

Titel: Kråkviskaren (orig. The Crow Talker)
Författare: Jacob Grey
Serie: Ferals #1
Förlag: B. Wahlströms
Utgivningsdatum: 25:e augusti

En ny serie om en kille som kan prata med och kontrollera kråkor. Bra gjort av B. Wahlströms att ha titeln större än serie-namnet!

_____________________________________________________________________________________

2015-08-25 Var är Audrey av Sophie Kinsella

Titel: Var är Audrey? (orig. Finding Audrey)
Författare: Sophie Kinsella
Förlag: B. Wahlströms
Utgivningsdatum: 25:e augusti

Sägs vara en söt bok om hur en mobbad flicka som lider av social fobi långsamt hittar tillbaka till livet. Har inte läst något av författaren tidigare (trots att hon har skrivit hur många böcker som helst) så jag är nyfiken på denna.

_____________________________________________________________________________________

2015-08-28 Pretty Little Liars

Titel: Pretty Little Liars (orig. Pretty Little Liars)
Författare: Sara Shepard
Serie: Pretty Little Liars #1
Förlag: Modernista
Utgivningsdatum: 28:e augusti

Verkar som att Modernista har tagit över B. Wahlströms utgivning av Pretty Little Liars. Vad jag vet så slutade B. Wahlströms att ge ut serien på svenska efter fyra böcker men nu finns det hopp om att resten av serien kommer ut på svenska. Själv har jag redan läst den och min recension av första boken har ni här.

_____________________________________________________________________________________

Mest nyfiken den här gången är jag på Svart som ebenholts. Det är inte så ofta jag läser thrillers så jag tycker att alla böckerna i serien hittills har varit fräscha och spännande.

Vilka översättningar vill du läsa?

För fler svenska översättningar som kommer ut i år kan ni kika på:
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 1)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 2)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 3)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 4)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 5)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 6)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 7)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 8)

 

3 responses to “Svenska översättningar att längta efter (2015 del 8)

  1. Klara

    May 3, 2015 at 14:34

    Vill verkligen läsa fortsättningen i Kanekrönikan! Det känns lite oväntat att Modernista ger ut Pretty Little Liars, men kul!🙂

     
  2. delena21

    May 3, 2015 at 18:38

    Hmmm, den enda jag är intresserad av är Var är Audrey av Kinsella.Konstigt att PLL-serien omskrivs.Men efter att ha läst klart de fyra böckerna på sv tänker jag ej fortsätta eftersom PLL tjejerna är så korkade, fega och bitchiga.Ni andra kanske inte håller med.Men jag hatar verkligen tjejerna. ( förutom Hannah)

     
  3. Petra

    May 4, 2015 at 09:05

    Eldtronen ser jag fram emot, och kanske Kråkviskaren med.🙂

     

Leave a Reply

 
