RSS

Helgen som har varit

17 May

Helgen har varit fylld av nya böcker, inspirerande möten och mycket god mat!

På torsdagen åkte vi upp till Borås för att hälsa på svärföräldrarna. Den här gången passade vi på att besöka Laxbutiken i Falkenberg som vi har kört förbi hur många gånger som helst. För mig var det litegrann som att ha hittat till himmelriket eftersom jag älskar lax. Fattar inte varför vi inte har besökt stället innan. Det är tydligen också väldigt populärt för kön var hur lång som helst.

Laxbutiken kö

Jag blev så frälst att vi stannade till här på hemvägen också🙂

Laxbutiken

Totalt testade vi på 4 av deras rätter + laxbakelse vid de två besöken. Favoriten är den perfekt kokta laxen i hummersås (första bilden).

I fredags blev det fika med bästa Fia! Vi har inte träffats sen bokmässan förra året! Önskar att vi bodde närmare varandra så att man kan ses oftare. Även om vi har en tajt mailkontakt så är det ju faktiskt en helt annan sak att träffas i verkligheten.

IMG_20150515_115854

Lite suddig bild men räkmackan var suverän🙂

IMG_20150515_131327

Efterrätten var också god, dock väldigt mäktig. Blev proppmätt.

IMG_20150515_115151

Av Fia fick jag även den här fina bokboxen!!!! Har ju velat läsa fortsättningen sen jag läste första boken så jag blev verkligen superglad!

Och på tal om böcker så har jag fått två av mina favoritböcker som recensionsexemplar.

IMG_20150516_195350

Tack så väldigt mycket Modernista! Ni har verkligen utomordentlig boksmak!

Och ännu gladare blev jag när jag såg att jag var citerad på baksidan av Mistborn-boken. Herregud, det är en av mina absoluta favoritböcker och jag finns citerad. Ahh, är så glad att det inte är sant!!!😀

IMG_20150516_195410

 
14 Comments

Posted by on May 17, 2015 in Blandat

 

14 responses to “Helgen som har varit

  1. Sofia Fritzson

    May 17, 2015 at 13:58

    Åh, jag vill också prova Laxbutiken! Har aldrig varit där trots att jag bor ganska nära.

     
  2. Manuskt

    May 17, 2015 at 16:50

    Älskar också lax! Tyvärr är resten av familjen lite restriktiv vad gäller allt utom stekt. Kul med träff och böcker och blurb.

     
    • Anna - Boktycke

      May 18, 2015 at 19:38

      Ah, vad synd. Men de kan ju äta i glassbutiken bredvid medan du äter i restaurangen🙂

       
  3. [Anna]

    May 17, 2015 at 18:01

    Åh båda dessa böcker har jag fått hem! Sista riket skrämde mig lite med sin tjocklek när jag inte ens efterfrågat den men vilken tur att det verkar vara en riktigt bra bok då🙂

     
    • Anna - Boktycke

      May 18, 2015 at 19:39

      Mistborn är riktigt riktigt bra. Hoppas att du också kommer att älska den!

       
  4. delena21

    May 17, 2015 at 20:24

    WOW, jag är glad för din skull.

     
  5. CharlotteC

    May 18, 2015 at 09:09

    Vilken härlig helg! Och vad kul med blurben! Nu måste jag också se till att läsa boken!🙂

     
  6. Petra

    May 18, 2015 at 09:19

    Vadd kul med blurben Anna!🙂

     
    • Anna - Boktycke

      May 18, 2015 at 19:40

      Verkligen! Är fortfarande jätteglad över det🙂

       
  7. bokhuset

    May 18, 2015 at 14:11

    Superkul med blurben, grattis! Och jag som är mitt uppe i boken måste säga att din boksmak är fantastisk.🙂

     

Leave a Reply

 
