RSS

Svenska översättningar att längta efter (2015 del 10)

24 May

Ännu fler svenska översättningar att se fram emot!

Observera att utgivningsdatumen är preliminära och kan ändras.

2015-09-20 Lola och pojken i huset bredvid av Stephanie Perkins

Titel: Lola och pojken i huset bredvid(orig. Lola and the Boy Next Door)
Författare: Stephanie Perkins
Serie: Anna and the French Kiss #2
Förlag: Modernista
Utgivningsdatum: 20:e september

Yay! Modernista ger ut kompanjonsboken till Anna och den franska kyssen! Jag undrar hur de kommer att göra med det tredje omslaget som i den amerikanska upplagan inte alls matchar. Jag har redan läst den här boken och min recension har ni här.

_____________________________________________________________________________________

2015-09-24 Jag var här av Gayle Forman

Titel:  Jag var här (orig. I Was Here)
Författare: Gayle Forman
Förlag: Modernista
Utgivningsdatum: 24:e september

Formans bok om en bästis som begår självmord kommer ut på svenska. Jag har ju tänkt läsa den här på engelska men jag kanske ska vänta och läsa den på svenska istället?

_____________________________________________________________________________________

2015-09-28 Jag och Earl och tjejen som dör av Jesse Andrews

Titel: Jag och Earl och tjejen som dör (orig. Me and Earl and the Dying Girl)
Författare: Jesse Andrews
Förlag: B Wahlströms
Utgivningsdatum: 28:e september

Filmaktuella böcker brukar ha en tendens att översättas och detta gäller även för Me and Earl and the Dying Girl som kommer ut på svenska i september (filmen har premiär i juni i år). På något sätt så gillar jag det stilrena i det svenska omslaget. Jag har redan läst boken på engelska och min recension har ni här.

_____________________________________________________________________________________

2015-09-28 Röta av Siri Pettersen

Titel: Röta (orig. Råta)
Författare: Siri Pettersen
Serie: Korpringarna #2
Förlag: B Wahlströms
Utgivningsdatum: 28:e september

Älskar Odinsbarn så jag längtar halvt ihjäl mig efter fortsättningen! Ska bli så spännande att få läsa med om Rime och Hirka!

_____________________________________________________________________________________

2015-10-01 Den sovande och sländan av Neil Gaiman

Titel: Den sovande och sländan (orig. The Sleeper and the Spindle)
Författare: Neil Gaiman
Förlag: Bonnier Carlsen
Utgivningsdatum: 1:a oktober

Wohoo, den här superfina illustrerade sagan baserad på både Snövit och Törnrosa ska komma ut på svenska! Har hört massor av fina ord om den så den ser jag fram emot att läsa!

_____________________________________________________________________________________

Röta är den boken jag absolut längtar mest i men sedan är jag även väldigt nyfiken på Jag var här samt Den sovande och sländan. Många spännande böcker som kommer ut september och oktober!

Vilka översättningar vill du läsa?

För fler svenska översättningar som kommer ut i år kan ni kika på:
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 1)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 2)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 3)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 4)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 5)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 6)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 7)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 8)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 9)
Svenska översättningar att längta efter (2015 del 10)

 

One response to “Svenska översättningar att längta efter (2015 del 10)

  1. svxrt40

    May 24, 2015 at 15:37

    Reblogged this on svxrt40 and commented:
    28 september ett datum att skriva in i kalendern

     

Leave a Reply

 
