RSS

Nytt i bokvärlden! (Shadowhunter Special)

30 May

Känner att det har hänt mycket med The Mortal Instruments på sistone så här kommer ett specialinlägg om dem.

____________________ Filmnytt ____________________

Efter den någorlunda misslyckade filmen så satsas det nu istället på en tv-serie som beräknas komma nästa år. Många av skådespelarna är redan utvalda och här kommer en sammanställning på dem.

The Mortal Instruments TV Cast

Personligen så känner jag bara igen Dominic Sherwood (Jace Wayland) från Vampire Academy och Harry Shum, Jr (Magnus Bane) från Glee. Tror dock att tv-serien kan bli väldigt bra och ser mycket fram emot den!

____________________ Omslagsnytt ____________________

Hela serien släpps om i nya superfina omslag. OMG, känner ett så stort habegär.

The Mortal Instruments

Jag tror faktiskt att dessa är favoriterna hittills. Gillar verkligen illustrationerna och att det ser så actionfullt ut. Sen tycker jag även om att det är olika personer som pryder omslagen.

Tillsammans så bildar de nya ryggarna denna bild:
Ryggarna

Alltså, detta gör ju att jag vill ha dem ännu mer!!!

För att försvåra det hela så har ju även The Infernal Devices fått nya och matchande omslag.

The Infernal Devices

Åh, gillar dessa jättemycket också. Tror faktiskt att jag föredrar dem före originalomslagen som också är väldigt fina. Will, Jem och Tessa ser så mycket mer sårbara ut här och jag tycker att det passar handlingen väldigt bra. Älskar speciellt Jem med sin fiol. Vet dock inte hur ryggarna ser ut på dessa. Vore kul om de också bildade en bild.

 
10 Comments

Posted by on May 30, 2015 in Nytt i bokvärlden!

 

10 responses to “Nytt i bokvärlden! (Shadowhunter Special)

  1. Amanda

    May 30, 2015 at 14:25

    Alltså, what what what vad snygg den nya omslagserien är! Jag har bara läst första boken, men nu känns det som att jag måste köpa allihop bara för att ha kunna ha det där underverket i bokhyllan! :O

     
    • Anna - Boktycke

      June 1, 2015 at 22:20

      Jag har redan läst samt äger alla redan. Men jag vill ha de nya omslagen!

       
  2. Elvira

    May 31, 2015 at 08:10

    Hoppas VERKLIGEN tv-serien blir bättre än filmen .. men hittills tyckerjag det ser ganska bra ut! 🙂 Alltså älskar serier som bildar en biöd med sina ryggar – nu väcktes verkligen ha-begäret!

     
    • Anna - Boktycke

      June 1, 2015 at 22:20

      Tja… det är ju rätt svårt att göra något som är sämre än filmen. Jag orkade inte ens se klart den.

       
  3. Klara

    May 31, 2015 at 10:33

    Det känns kul med serien och de nya omslagen och ryggarna är ju superfina! 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      June 1, 2015 at 22:21

      Håller med fullständigt. Jag är väldigt nyfiken på om The Infernal Devices också kommer att ha liknande ryggar.

       
  4. Maja - böcker, tv/film, musik och vardag

    May 31, 2015 at 13:27

    Är så taggad på tv serien och nästan alla skådespelare. Mest excited över Dominic Sherwood som Jace och Alan Van Sprang som Valentine, jag älskar honom i Reign och han kommer bli en sån sjukt bra Valentine med tanke på hur bra han är på att spela lite halvt psycho!
    Inte lika stort fan av de nya omslagen dock, tycker att de är lite röriga… men jag tycker om att ryggarna tillsammans bildar en bild, och Alec ser så grym ut på sitt omslag att jag ändå känner att jag nästan måste köpa den boken igen! Men jag håller med om att TID omslagen är fina, tycker de är liiiiite mindre röriga än de andra och Will, Jem och Tessa ser fantastiska ut, men föredrar ändå de “vanliga” omslagen på denna serie också c:

     
    • Anna - Boktycke

      June 1, 2015 at 22:23

      Jag tycker att de nya är supersnygga. Möjligen inte så sugen på fonten och att det står A Shadowhunter novel i högerkanten. Hade jag inte redan ägt böckerna så skulle jag nog ha köpt dem. Vad jag har hört på ryktesvägen så ska dock inte The Dark Artefacts följa den nya designen utan liknar mer den gamla.

       
  5. Eviiie

    June 1, 2015 at 17:12

    Måste ha Mortal Instruments-böckerna, den nya utgivningen 😀 <333

     
    • Anna - Boktycke

      June 1, 2015 at 22:25

      Haha, om jag hade haft en fett plånbok och plats i bokhyllan så skulle jag ha skaffat hem dem 🙂

       

Leave a Reply

 
