RSS

Månadsrapport Maj 2015

31 May

Här är rapporten för maj i år.

Månadsrapport Maj 2015

Antal lästa böcker: 13
Mellanböcker/noveller/seriealbum: 2
Påbörjade serier: 2
Avslutade serier: 0

Läsningen gick väldigt bra i början men under den senaste veckan har jag kommit i en svacka. Är så trött hela tiden att jag inte ens orkar läsa! Men i överlag är jag ganska nöjd med läsningen denna månad. Tycker i överlag att våren har varit ganska dålig i år. Det taskiga vädret har ju en hel del med det att göra. Sen gick både min moster och farmor bort med mindre än en månads mellanrum så det suger ju också. Nåja, livet går vidare. Hoppas att energin till både läsningen och skrivandet kommer tillbaka till mig snart.

Simon vs. the Homo Sapiens Agenda av Becky Albertalli (recension kommer)
En superhärlig HBTQ-bok som både fick mig att skratta och att gråta. Älskar hur härliga och trovärdiga karaktärerna är.

Simon vs. the Homo Sapiens Agenda av Becky Albertalli (recension kommer)
Måste säga samma bok här. Hade knappt några förväntningar på denna så jag blev superöverraskad över hur mycket jag gillade den.

Största besvikelse: An Ember in the Ashes av Sabaa Tahir (recension kommer)
Den här boken är hyllad överallt och snittbetyget ligger i skrivandets stund på 4.27 på Goodreads. Tyvärr passade den inte mig, tyckte att den var seg och fastnade inte för karaktärerna. Dessutom så trodde jag att det skulle vara en stand-alone men tydligen inte.

Skrattat mest åt: Dream a Little Dream
Gråtit mest till: Simon vs. the Homo Sapiens Agenda
Beundrat mest omslaget till: The Heir
Finaste kärleksförhållande: Simon och Blue från Simon vs. the Homo Sapiens Agenda
Finaste icke-romantisk-förhållande: Liv och Mia från Dream a Little Dream

Skrivandet:
Buuhh, 0 ord här den här månaden tyvärr. Har dock inte lämnat skrivandet helt utan kommit på att tredje delen måste skrivas om ganska så rejält så jag håller fortfarande på med planeringen för den. Satsar på att ta nya tag i juni!!!

Planer inför nästa månad:
Förhoppningsvis så kommer jag igång med skrivandet igen. Kommer att jobba hela sommaren men det kan nog bli en del läsning på balkongen ändå om vädret tillåter.

___________________________________________________________

TV-serier

elementary-season-2-dvd-cover-49
Elementary Season 2 (24 avsnitt)
Gillar att den här innehåller lite fler sammanhängande avsnitt än förra säsongen. Tycker också om att Watson blir skickligare som detektiv. Däremot så vet jag inte vad jag tycker om Mycroft. Tycker att han verkar så gammal för Watson, men i verkligheten så skiljer det sig bara ett år mellan dem haha. Ser i alla fall fram emot att påbörja den tredje säsongen.

 

5 responses to “Månadsrapport Maj 2015

  1. Beate

    May 31, 2015 at 15:42

    Jag har valt att lägga ner The Selection-serien… Vad tyckte du om The Heir?
    SV: Tack Anna😀 Jag ska göra mitt bästa för att ge en liten inblick i hur det är på Wik🙂

     
    • Anna - Boktycke

      June 1, 2015 at 22:24

      The Heir var okej. Jag tycker inte om huvudrollen men den är lättläst och underhållande.

       
  2. CharlotteC

    June 1, 2015 at 08:46

    Skrivandet går lite trögt för mig också, vi borde kanske boka in en skrivarfrukost igen så att vi kan få lite fart!🙂

     
    • Anna - Boktycke

      June 1, 2015 at 22:24

      Ja, det får vi göra! Jag har ju böcker till dig från Fia också🙂

       
  3. Petra

    June 2, 2015 at 11:05

    Vad kul att du gillade Simon vs. the Homo Sapiens Agenda så mycket. Den köpte jag i London, och ser ännu mer fram emot att läsa den nu.🙂

     

Leave a Reply

 
