RSS

Minirecensioner – Pigan och trollkarlen innan Dorothy måste dö

14 Aug

The Witch Must BurnTitel: The Witch Must Burn
Författare: Danielle Paige
Serie: Dorothy Must Die #0.2
Sidantal: 100
Utgivningsår: 2014

Minihandling:
En novell om Jellias förflutna innan hon träffade Amy.

Tycke:
Lagom till att andra boken i serien har kommit ut så bestämde jag mig för att läsa prolognovellerna. Den här ganska så långa novellen handlar om hur Jellia hade det innan händelserna i Dorothy Must Die.

På det hela taget en underhållande novell. Jag gillar hur stört landet Oz har blivit och att alla de goda karaktärerna har blivit korrupta. En sak som jag är imponerad av är att författaren är väldigt bra på sina berättarröster. Nu var det ett tag sen jag läste första boken men vad jag minns så skiljer sig Jellias berättarröst ganska mycket från Amys, vilket jag uppskattar.

Synd att novellen är så kort. Hade gärna läst mer om Jellia.
etikett-heltokej
Andra böcker i serien:
1. Dorothy Must Die
2. The Wicked Will Rise
3. Titel ej bestämd

Extraböcker:
0.1. No Place Like Oz
0.2. The Witch Must Burn
0.3. The Wizard Returns
0.4. Heart of Tin
0.5. The Straw King

goodreads add

________________________________________________________________________________

 

The Wizard ReturnsTitel: The Wizard Returns
Författare: Danielle Paige
Serie: Dorothy Must Die #0.3
Sidantal: 100
Utgivningsår: 2015

Minihandling:
Vad trollkarlen råkade utför innan Amy kom till Oz.

Tycke:
Åh, jag gillar trollkarlen definitivt mer nu när jag har läst hans novell. Innan så visste man inte riktigt vad man hade honom i serien samt han verkar vara en ganska egoistisk typ. Gillade att man fick läsa om hans tre prövningar och att han fortfarande har sina själviska spår även om han försöker bli bättre. Gillar också att man får läsa mer om Pete!

Antar att trollkarlen kommer att få en större roll i andra boken som jag ser väldigt mycket fram emot att läsa nu.

etikett-denhärgillarjag

Andra böcker i serien:
Se ovan.

 

goodreads add

 

 

 

Tags: , , ,

Leave a Reply

 
