RSS

Minirecensioner – Jakt efter en seriemördare och en bror som sitter i fängelset

27 Aug

Killer InstinctTitel: Killer Instinct
Författare: Jennifer Lynn Barnes
Serie: The Naturals #2
Sidantal: 375
Utgivningsår: 2015

Minihandling:
Ett nytt fall för ungdomarna i The Naturals, den här gången är det en seriemördare som kopierar Deans pappa.

Tycke:
Eftersom jag gillade första boken The Naturals ganska mycket så såg jag fram emot att läsa den här. Och ja, jag fick väl ungefär det jag förväntade mig. Det är mord, tvister och drama. Är väl inte så förtjust i kärlekstriangel men som tur så tog den inte över handlingen så det fungerade ändå. Vissa delar kändes lite konstlade men annars så var det väldigt spännande och jag hade verkligen svårt att släppa ifrån mig boken. Ser fram emot att läsa nästa bok!

Andra böcker i serien:
1. The Naturals
2. Killer Instinct
3. All In

etikett-denhärgillarjag

goodreads add

________________________________________________________________________________

 

Saint AnythingTitel: Saint Anything
Författare: Sarah Dessen
Sidantal: 432
Utgivningsår: 2015

Minihandling:
Sedan Sydneys superpopulära storebror Peyton hamnade i fängelset känner hon ilska och orättvisa mot att deras mamma fortfarande ser Peyton som en ängel.

Tycke:
Sarah Dessen levererar alltid och den här boken är inget undantag. Jag har läst en hel del av hennes verk tidigare så det är väl därför jag ser väldigt många likheter. Det är ju alltid en tjej med familjeproblem som träffar på ett gäng nya kompisar och bland dem hittar hon en pojkvän. Långsamt växer hennes självkänsla så att hon kan konfrontera problemen hemma.

Jag är i alla fall glad över att sista tredjedelen skiljer sig en del från Dessens vanliga berättelsemall så att det inte var alltför förutsägbart.

Ja, nog om likheter. Jag gillar boken och jag gillar karaktärerna. De är trovärdiga och flerdimensionella, allt från Sydney, till hennes nya kompisar, hennes bror och till och med hennes mamma. Jag förstår Sydneys frustration samtidigt som jag förstår mammans desperata försök att hålla ihop familjen. Jag känner också igen mig i Macs viktnedgång (vad gör man inte för att se snygg ut i bröllopsklänningen?) och Laylas besatthet av mat.

En lite mörk men mest mysig bok om att växa upp. Perfekt för att läsa i sommar.

etikett-denhärgillarjag

goodreads add

 

Tags: , , ,

Leave a Reply

 
